Nav `rondje gewicht enz.`.....

Heej Renske,

Ik wist het al ja dat ze dat voor sinterklaas moest kunnen. Had weer het een en ander door elkaar gehaald... zucht!
Geniet van je middag en de kastanjes.

Liefs Kirsten

O ja... en ze kan dan niet kruipen maar die woordjes... kei goed!

Hey Renske,
Ik weet wel een beetje hoe je je voelt hoor.
Ik val af en toe van m'n stoel als ik weer lees wat al die moppies hier kunnen.
Finn tijgert alleen nog maar en dat op z'n zij! Z'n neefje van 3 maanden jonger kruipt al en wil niks anders dan lopen. Hij loopt nog niet los, maar dat zal we niet lang meer duren.

Je wilt als moeder het aller beste voor je kind en baalt dan als het niet volgens het boekje gaat. Logisch. Ik zou in jou plaats ook heel erg ongerust zijn.
Als ik jullie was zou ik nu  al  met die fysio gaan beginnen. Volgens mij is het hartstikke leuk voor die kinderen en waarom wachten?

Toen Finn met 11 maanden nog niet tijgerde opperde de dame op het CB ook fysio voor Finn. Eerst baalde ik als een stekker, maar later dacht ik: "waarom ook niet". Het is er niet voor niks. Tis niet meer nodig geweest, maar ik had het gelijk gedaan.

Sterkte meid. Je zult zien (ff cliché) dat alles op z'n pootjes (letterlijk en figuurlijk) terecht komt en jullie meisje over 25 jaar de Olypische spelen wint met hardlopen.

Liefs,

Tessie

Lieve Renske,

Jullie doen er alles aan om je kindje te motiveren en activeren. Ook houden ze op het CB de kleine goed in de gaten, dus op dit moment lekker genieten van die kleine meid.

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, alleen dan heb ik het met het gewicht. Milan is 14 kilo en is net 1 jaar geworden. Hij heeft dus flinke overgewicht. Bij het CB houden ze dit ook in de gaten. Maar omdat hij niets van tussendoortjes krijgt en gewoon ze broodje en flesje en warm eten krijgt vinden ook zij dat we even moeten wachten totdat meneertje loopt. Milan is dus niet een van de snelsten. Dit komt mede door zijn gewicht. Hij moet het wel met zich mee dragen en tuurlijk het gaat er waarschijnlijk wel weer af dat spek maar nu is dat wel eens lastig.

Als ik jou was zou ik maar eens heel snel foto's van haar maken hoe ze is en lekker aan ons laten zien. Want hoe trots kun je wezen op haar.....

Groetjes Jolanda

Ach jee ik heb er nooit zo over nagedacht dat er ook mama's zijn die in die situatie zitten. Voel me zelfs een beetje schuldig. Ik heb een snelle meid en ben daar natuurlijk ook trots op, maar de berichtjes wat die van mij kan zullen bij jou misschien extra steken.
Wat jezelf al zegt meike is meike en dat is ook goed zo. Ik zou gewoon met alles meedoen en wat ze nog niet mee kan doen kan je ook met een knipoog doen toch. Verstop je der toch lekker liggend achter een theedoek, heb je ook een gave foto!
Ik zou het gewoon in de gaten houden dat ze wel vooruit gaat in haar ontwikkeling maar hoe snel ze het doet is toch helemaal niet belangrijk. Daar vragen ze laten heus niet naar. En wieweet is Meike gewoon op een andere manier druk met de wereld te verwerken.
Heel veel succes en ben heel benieuwd naar een foto van je mooie meid!
Groetjes Lillian

Hoi Renske,

Wat vervelend voor je dat je zo triest wordt van de fotowedstrijd. Ik begrijp dat het soms best confronterend kan zijn om kindjes van dezelfde leeftijd als Meike te zien die "verder" zijn in ontwikkeling. Gelukkig doen jullie er alles aan om haar de kans te geven om zich verder te  ontwikkelen en (nog veel belangrijker) laten jullie haar in haar waarde en accepteren dat Meike, Meike is. 2 belangrijke dingen de je als ouder aan je kind kunt meegeven, of die nou "snel" is of   niet zo snel. Wat dat betreft echt petje af voor jullie als ouders !

Voor de fotowedstrijd (en iemand zei het al; het geen echte wedstrijd, maar een excuus om weer foto's van onze kleintjes te laten zien) hoef je geen recente foto's te plaatsen. Ik heb zojuist een geplaatst van toen Julian ongeveer 7 maanden was...maar  ook de leeftijd hoef je er niet bij te zetten. We vergelijken geen "kunstjes", maar gaan voor grappige, mooie, en ontroerende foto's. En die heb je vast wel van Meike!

Je schrijft trouwens dat haar oudere zus watervlug is en dat je het daarom extra sneu vindt, maar ik vraag me af of Meike daar ook zo overdenkt....

Succes en ik hoop snel een foto van Meike in de "wedstrijd" terug te zien!

Ellen mv Julian

P.s.: wat een woordenschat heeft ze al zeg! Daar kan Julian niet aan tippen hoor!

Hoi Renske,

goed van je dat je het hebt uitgesproken! Het zijn je twijfels en zorgen als moeder, en ik kan me voorstellen dat met een snelle eerste het  verschil tussen je 2 meiden wel erg groot wordt...

Ik heb geen tips, wijze woorden of wat dan ook, maar weet wel dat dit een super fijn forum is waar je heel wat op kan gooien zonder veroordeeld te worden! Dus gooi het lekker over die glasvezel verbinding van dat eiland naar het vasteland, hopelijk kunnen wij je dan een beetje opbeuren!

Liefs Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan