Nederland loopt achter!!

Ik ben het wel eens met femke, in mijn geval had het het leven van mijn kindje kunnen redden ze laten je veels te lang rondlopen en ze wachten ook veels te lang met het doen van een keizersnee. Ik weet dat een keizersnee ook risico's met zich mee brengt maar ik denk dat ze kleiner zijn dan natuurlijke manier. Je hoort ook steeds vaker dat het eerste kindje gewoon er niet uit wil komen, ik denk dat dat met onze voeding en mileu te maken heeft we staan zo ver af van de natuur.In mijn geval waren we er allebei niet meer geweest gelukkig ben ik nu weer zwanger en gaan ze me niet langer laten doorlopen als nodig is en bij minimale twijfel een keizersnee maar waarom eerst dit allemaal meemaken voordat ze je zo behandelen ik vind dat werkelijk belachelijk!
 
Ik begrijp ook al die tegenberichten niet. wat is er nou onzin aan dat je een ruggeprik wil?

Mijn eerste bevalling kostte me bijn 50 uur en ik had toen ook een onwillige vk. Ik heb er ercht een truama aan overgehouden en danjewel als je me een pieperd noemt.

Als je kijkt wat voor een moeite ik nu heb moeten doen om pijnstilling te krijgen bij de komende dan denk ik echt: ja Nederland ligt ver achter. Natuurlijk bavallen is fijn als het goed gaat.

Maar de ervaring leert dat er hier geen tussenweg is. Ook als het niet goed gaat wordt er veel te lang nog vastgehouden aan het natuurlijke soms met fatale gevolgen. Wie zit daar nou op te wachten? We moeten het toch gewoon bespreekbaar kunnen maken?

groetjes van Hanneke
 
Ik sta echt paf van de reacties: een pieperd? Nee, ik ga niet naar Belgie, ik wil graag weten hoe anderen erover denken.

En de getallen kloppen WEL, er is op dit ogenblik een Europees onderzoek gaande om te kijken waar het grote verschil vandaan komt. En het gaat om doodgeborenen en kinderen die niet levensvatbaar zijn. Ze denken vooralsnog dat het aan te weinig prenataal onderzoek in NL ligt. Maaike, kun jij het onderzoek achterhalen?

Het slaat wel ergens op wat ik schrijf, ik probeer meningen (ja ook tegens) te lezen van anderen. Ik vroeg me namelijk af of ik de enige was die voor pijnbestrijding is en voor meer begeleiding tijdens de zwangerschap.

Dus als je het er niet mee eens bent wil je er dan bijzetten waarom niet? heb je zelf bv een fijne ervaring met een natuurlijke bevalling? Zo kunnen we er toch gewoon (voor en tegen) over praten?

groetjes Femke
 
Ik vind ook dat er hier ontzettend moeilijk gedaan wordt over een echo. Ik kom uit Duitsland en daar krijg je er gewoon iedere maand 1 in het ziekenhuis onder medische begeleiding. Ze vinden het daar onontbeerlijk voor de binding tussen moeder en baby.

Nee, natuurlijk is het niet, maar vrouwen van nu zijn anders dan vrouwen van een generatie terug en waarom zouden zwangeren geen gebruik geen maken van moderne medische kennis?

Je wordt meteen veroordeeld tot "klager en zwakkeling" als je niet op '"natuurlijke" (want wat is tegenwoordig nog natuurlijk, we zijn toch ook jaren aan de pil? wijze wilt.

Ik vind Nederland in een heleboel dingen heel goed, maar de gezondheidszorg en met name de zwangerschapszorg staat op erg laag nivo.

groeten Anca
 
Het verschil tussen de landen zit hem in de wijze van tellen. In Nederland worden baby's die vroeg in de zwangerschap overlijden meegeteld en in andere landen niet. Er wordt niet op dezelfde wijze geteld en zodoende zijn de cijfers onderling niet vergelijkbaar. Ook dit is in het nieuws geweest!
 
Ik ben het ook met Femke eens, 6 januari ben ik bevallen van mijn eerste kindje. 3 weken daarvoor heb ik in het ziekenhuis gelegen met een ernstige zwangerschapsvergiftiging. Dat heeft me lichamelijk helemaal uitgeput. De avond voor de bevalling werd ik met spoed naar de verloskamers gebracht omdat ik het hellp-syndroom kreeg, maar ik moest nog niet bevallen. Ik heb toen aan het infuus gelegen en allerlei medicijnen ingespoten gekregen, tot hal 4 s'nachts aan de ctg gelegen terwijl ze me om half 8 sóchtends gingen inleiden. Daarna heeft het nog 8 uur geduurd voordat de eerste weeen begonnen, en na die acht uur kreeg ik een weeenstorm. Er zat geen tijd tussen om even op adem te komen. Ik was zo uitgeput en had zoveel pijn dat ze me een pethidine-injectie hebben gegeven. Zelfs dat werkte niet echt, ze stonden op het punt me een ruggenprik te geven toen werd geconstateerd dat ik volledige ontsluiting had. Dat was 2 uur na de eerste wee. Gelukkig ging het persen wel vlot want na 32 minuten persen kwam mijn zoontje ter wereld, die heeft toen meteen een injectie gehad, zodat ie geen last zal hebben van de pijnstiller. Ik zeg eerlijk, bij een eventuele volgende ga ik absoluut NIET meer naar een verloskundige, maar mag ik direct door naar de gyn. De verloskundige heeft veeeels te lang gewacht met doorsturen terwijl ik blijkbaar veel tekenen vertoonde van een opkomende hellp. En ik ben absoluut niet de enige, bijna alle vrouwtjes die hellp hebben ontwikkeld werd door de vk veel te laks mee omgesprongen. Ik zal ze niet over een kam scheren, want er zullen er zat goeien bij zitten, maar niet meer voor mij. Ik leg voortaan heel mijn vertouwen op het ziekenhuispersoneel.
 
Dat is niet waar want het was een overkoepelend onafhankelijk Europees onderzoek. Dezelfde normen voor ieder land. Nederland zat in dezelfde cijfers als de Oekraine. Jij doelt waarschijnlijk op een Nederlands onderzoek .
 
Terug
Bovenaan