Nederland loopt achter!!

Jezus Martine! Waarom hebben ze je zo lang laten lopen? je had er wel wat aan over kunnen houden!

Ik ken helaas ook iemand met HELLPsyndroom, maar die heeft gelukkig wel een keizersnede gehad door het kordaat optreden van een (toevallig aanwezige) gyn. De vk had het gewoon natuurlijk willen laten verlopen. Ik ben het met Femke eens, ze laten je veel te veel in het natuurlijke circuit rondhangen, ook als het medisch wordt.

Er mag wel eens wat veranderen in dit land. Nee niet zoals in Amerika, maar wel wat menselijker voor moeder en kind.
 
Wat een trieste reacties van sommige mensen, je mag blijkbaar geen eigen mening hebben, ik vind het namelijk ook belachelijk dat je moet betalen voor een echo..via mijn verloskundige heb ik maar recht op 1 echo en evt. 2 als het medisch nodig is....wat heel veel dingen betreft in de medische zorg is het slecht geregeld, en ik werk in die branche dus ik weet waar ik over praat....

gr. Sylvia
 
Ik ben het met je eens Femke, waarom moet een vrouw in godsnaam zulke helse pijnen lijden tijdens bevallingen? Andere landen zijn idd veel soepeler met pijnbestrijding.
Ook echo's ik ben nu 5 mannd zwanger, mar heb nog geen een echo gehad! ja ik kan er 1 krijgen, als ik ervoor betaal... een pretecho.

Belachelijk dat je niet standaard een echo krijgt.
 
Ik wil ook graag een echo!! Ik ben al 14 weken en sta nog steeds op de wacht!! Waarom moet ik naar zo'n echobuootje? ik geloof heus wel dat ze dar gediplomeerd zijn hoor, maar ik laat toch liever iemand met medische scholing er naar kijken. Echt belachelijk dat wij ervoor moeten betalen.

En voor een gedwongen natuurlijke bevalling heb ik ook geen goed woord over, we zouden de keuze moeten krijgen. Gewoon vergoed in het ziekenhuis!
 
Ik ben het ook helemaal met Femke eens. Ik vind dat je als zwangere vrouw in Nederland meer keuzemogelijkheden moet krijgen. Als alles op een natuurlijke manier gaat: graag! Maar als het moeizaam gaat en jij ziet dat tijdens je bevalling niet zitten, dan moet je de mogelijkheid van pijnstilling krijgen. Ik vind het zo uit de hoogte dat een ander dan wel eventjes voor je bepaalt dat jij het nog wel volhoudt! En die verhalen ken ik uit mijn zeer nabije omgeving.

Over die onderzoeken heb ik ook gehoord; ik ken de cijfers niet maar ze zijn vast te vinden op internet.

En wat ik over die echo's vaak hoor, is dat de zwangerschap te veel gemedicaliseerd zou worden door allerlei soorten prenataal onderzoek (waaronder echo's). Daardoor zou er meer onrust veroorzaakt worden bij een zwangere vrouw. Alsof je niet onrustig wordt als je denkt dat het misschien niet goed gaat. Vorig jaar kwam ik er ook pas met 11 weken achter dat met 5 weken onze baby al gestopt was met leven. En ik mocht vervolgens nog 4 weken rondlopen met die kennis voor ik eindelijk gecuretteerd kon worden. Met wat vaker een echo kun je problemen tenminste sneller opsporen!

Ik ben er helemaal voor dat Nederlandse vrouwen meer keuzemogelijkheden krijgen. Het enige wat ik me afvraag is: hoe krijgen we dat voor elkaar? Hier op het forum tegen elkaar roepen, zal helaas weinig opleveren....
 
De Nederlandse cultuur van even doorbijten is volgens mij ook achterhaald! Een ruggeprik is een zegening.

OVERMATIGE PIJN IS NIET NODIG TIJDENS EEN BEVALLING!!

Je kunt er om vragen bij je vk (je krijgt zeker nare verhalen over kunstverlossingen te horen maar laat je niet kisten!) en anders moet je van vk veranderen.

Met een ruggeprik voel je trouwens gewoon persweeen hoor, alleen de scherpe kantjes zijn eraf en je raakt minder uitgeput. Ik heb er hele goede herinneringen aan.
 
Die cijfers zeggen mij niets. Die kun je interpreteren zoals je wilt en inderdaad wordt er in het ene land veel beter en accurater geregistreerd dan in het andere land. Ook zijn er verschillende criteria; wat is een doodgeboren kind? Als je vanaf dag 1 van de zwangerschap telt zijn dat er veel meer dan dat je alleen doodgeborenen bij de bevalling meetelt! Zelf ben ik nog nooit bevallen, maar ik zie er niet zo tegen op. Ik wil in het ziekenhuis bevallen en vertrouw erop dat als het niet lekker loopt, mijn man er wel een gyn bij sleept.De verloskundige weet dat ik niet onnodig wil lijden. Overigens heb ik legio vrouwen gesproken die een prima natuurlijke bevalling hebben gehad, dus waarom meteen van het ergste uitgaan? Stress is je ergste vijand hoor! Nee, ik ga me er gewoon aan overgeven en vertrouw op mijn lichaam, maar wel in de wetenschap dat ik in het ziekenhuis ben en dat er zonodig ingegrepen kan worden. Ik vind juist dat Nederlandse vrouwen altijd zo idioot doen. Per sé thuis bevallen en als het dan mis gaat, zeuren! Overigens: ik weet ook dat sommige vrouwen echt een hele zware bevalling hebben met medische complicaties en die hebben mijns inziens alle recht van spreken, maar laten we niet gaan paniekeren over uit het verband gehaalde cijfers. Bij velen gaat het allemaal soepeltjes!
 
Van mij hoeft die hele thuisbevalling ook niet hoor! Ik ga naar het ziekenhuis en bid gewoon dat ze er inderdaad een gyn bij halen mocht dat nodig zijn. Ik ga wel goede afspraken maken met mn vk want die was inderdaad meer voorstander van een thuisbevalling, ja doei!
 
Terug
Bovenaan