Net zwanger en veel vragen en onzekerheden

Voor de dames die net als ik veel onzekerheden hebben tijdens het begin van zwangerschap.

Schrijf gezellig mee en hopelijk kunnen we mekaar een beetje steunen.

Ik ben 5 weken en 4 dagen zwanger kan niet wachten tot ik de eerste echo heb gehad!

Jeej leuk dat je er weer bij bent fleur! Ik ga het proberen van me af te zetten.. me vriend ziet het positief er is geen reden om aan te nemen dat er iets mis zou kunnen zijn en ik moest niet zoveel Googlen, meeredeels vind je daar alleen nare dingen en geen positieve dingen,en dat is vaak ook zo.wel is hij ook stiekem wel een beetje zenuwachtig voor de echo maar das logisch.

Jij nog steeds op een roze wolk?

Ja voel me erg goed, super vrolijk heel de dag. Vannacht 7 uur geslapen dus ben helemaal happy. Ook heb ik de mail van de vk ontvangen woeehoee, moet in totaal 6 pagina's met vragen invullen en retour sturen. Daarna kan ik een afspraak maken :)

Hoe gaat het met je vandaag?

Goed zo! Heb jij nog geen last van stemmingswisselingen? Ja klopt dat moest ik ook,dit gaan ze bespreken denk ik bij de eerste afspraak. Krijg je gelijk een echo ook of weet je dat niet?

Ik heb vandaag weer een goeie dag eigenlijk! Ik zie het vandaag weer een stuk positiever in :) het slaat ook nergens dat ik zo onzeker en bang word van die nare verhalen ik trek het me veel te veel aan,met die extra hormonen erbij lukt dat aardig haha

heb wel steeds meer last van me rug en het schiet er soms echt in als ik buk en weer opsta ik heb namelijk lichaamlijk zwaar werk dus soms ben ik net een oud omaatje haha

Geen idee of je dan de echo krijgt, ik hoop het wel. Ik dacht zelf dat de eerste echo pas tussen de 10 en 12 weken is.

Fijn dat je je goed voelt, en jammer van je rug. Goed opletten dat je niet te zwaar tilt en af en toe lekker een bad nemen.

Ik voel me ook top, geen stemmingswisselingen gelukkig, af en toe wat emotioneler maar verder non-stop vrolijk en aan het fluiten. Net was ik die vragenlijst op de computer aan het invullen en toen stond mijn baas ineens achter me :'(  Ik weet niet wat hij precies gezien heeft maar zit wel gelijk in de stress. Ik denk dat hij het heel erg vind als ik zwanger ben.. Zie er vreselijk tegenop om het te vertellen op mijn werk

ik krijg wel een echo 30 mei, maar het ligt aan je praktijk volgens mij wanneer ze je eerste echo maken. heb gelezen dat het heel veel verschilt, met 12 weken krijg ik ( als alles goed is ) weer een echo om dan de uiteindelijke datum te bepalen. mischien kun je t op de website van jou praktijk wel ergens vinden!

helaas zal ik nog wel even moeten, ik ga dit wel aangeven als het niet minder word want tis wel lastig!

oepsie waarom zou je baas t erg vinden als je zwanger word? joun leven gaat ook door hoor!

ik heb vorige week noodgedwongen aan een cliënt verteld dat ik zwanger ben, omdat zij echt een wandelende stoomlocomotief is. ik werd er buiten me zwangerschap om al steeds geïrriteerder door maar nu vond ik gewoon echt dat ze niet meer in mijn buurt mocht roken zolang ik er ben. ik kreeg me toch een kut reactie! hoe kun je nu al weten dat je zwanger bent,en het stelt toch nog niks voor, ik rookte ook gewoon tijdens me zwangerschap het is zwaar overdreven allemaal en ik ben in me eigen huis ik kan (lees wil ) niet stoppen hoor. nog geen felicitatie kon er af :S uiteindelijk tot overeenstemming gekomen dat ze niet in mijn buurt meer rookt en is later ook naar buiten gegaan ben benieuwd hoelang ze dat vol houd. dus ik ben ook best benieuwd naar de rest van de reacties van t werk

Ik ga proberen tussen 13.00 en 14.00 uur de vk te bellen voor een afspraak en dan vraag ik het gelijk van die echo.

Wat een ongelofelijke etter die cliënt, verbitterde oude eenzame vrouw denk ik. Kan ik echt kwaad van worden! Nu maar hopen dat ze dr mond houdt tegen jouw leidinggevende.

Ja lijkt me zo lastig om tegen mijn baas te zeggen.. Hij heeft in het verleden regelmatig geroepen dat ik nooit zwanger mag raken/of nooit weg mag omdat hij mij niet kan missen, wel als grapje maar dat spookt toch continue door mijn hoofd. Ik heb ook echt de leukste baan/collega's die ik me kan wensen en ben bang dat ik mijn baan hierdoor kwijtraak, ik heb namelijk een jaarcontract. Ik weet dat ik aan mijn eigen geluk moet denken maar voelt toch als verraad.. Ik heb ook nog geen idee hoe ik het ga doen na de (eventuele) bevalling. Of ik parttime of fulltime ga werken, als ik überhaupt nog een baan heb:(

Heb jij daar al over nagedacht?

Terug
Bovenaan