Net zwanger en veel vragen en onzekerheden

<p style="text-align: left;">Hallo allemaal, ik ben vandaag 5 weken en 4 dagen zwanger. De 26e heb ik een afspraak bij de verloskundige en ik krijg daarna een echo. Dan ben ik 7.6 week zwanger. Ik heb sinds een tijdje last van menstruatie pijn en krampen. Herkennen jullie dit? Verder voel ik me eigenlijk best goed.</p>
<p style="text-align: left;">X</p>

<b></b>

Ik ben bijna gelijk met jou blue 5 weken en 5 dagen zwanger. Ik ken je klachten zeker wel! Het is normaal zolang je maar niet teveel pijn hebt en geen bloed verliest. Ik voel me ook goed alleen wat meer moe,last van rug/liezen regelmatig duizelig en me tepels zijn sinds maandag wat gevoeliger. Is het ook joun eerste kindje blue?

@Desiree, ze hebben tot twee maal toe geprobeerd om het vruchtje te laten afkomen met medicatie, maar dat werkte niet. Ze hebben dan uiteindelijk een curettage moeten uitvoeren... Op zich, het is heel spijtig dat het gebeurt, en je wenst het idd niemand toe, maar het is nu eenmaal de natuur. 1/5 vrouwen heeft een miskraam tussen de 25-30 jaar, dus dat zijn best hoge cijfers. Wij zijn dus helemaal niet alleen die het voorgehad hebben, en dat biedt wel wat troost. Er gaat heel wat tijd over eer je het kan plaatsen als koppel. Daarom ook dat we nu heel voorzichtig zijn met het overal te gaan vertellen...

@Fleur, ik kan het niet meer verbergen neen :) Zolang op het werk en in de familie niet iedereen het wist, heb ik geprobeerd om het te verbergen, maar nu is dat niet meer nodig :) Daar ben ik wel blij om!

Bij jullie gaat het ook zeker goed komen, daar ben ik van overtuigd! We hebben veel steun aan elkaar, maak daar echt goed gebruik van :)

Ik krijg op sommige dagen mijn broek niet dicht en heb dan ook een 'buik' die over mijn broek hangt :| Ik voel me dan ook een opgeblazen nijlpaard, ik denk dat ik veel vocht vasthou ofzo.

1/5 op de vrouwen een miskraam tussen 25 en 30 jaar.. Deze cijfers kende ik nog niet en schrik er behoorlijk van. Ik neem aan dat dit geldt vanaf week 1 van de zwangerschap? Na 4 weken zwangerschap wordt dit percentage toch lager?

Wat vreselijk Caro,ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om dat te verwerken :(

Klopt het zijn hele hoge cijfers dat heb ik nooit geweten voor ik zwanger werd. Maar wat fleur zegt volgens mij neemt het percentage wel af naarmate je zwanger bent. je hebt nooit garantie helaas, het kan met 14 weken ook nog mis gaan maar je kunt er  niks aan veranderen,het word natuurlijk idd niet voor niets afgestoten maar goed dat maakt het ( vind ik) niet minder rot..het is inderdaad fijn dat je er hier over kunt praten,voor de rest kun je ook niet echt ergens je verhaal kwijt hé. Ik snap ook heel goed dat jullie voorzichtig zijn met mensen jullie blije nieuws te vertellen.Bij ons weet ook nog niemand het hoor :) we moeten inderdaad van het goede uitgaan!

Het is best mogelijk dat je vocht vast houd fleur.

Ik heb meerdere websites doorgespit en overal geven ze aan dat het percentage rond de 10% ligt (tussen week 4 en 8 van de zwangerschap), daarna neemt het af. Ik weet wel dat erg veel mensen ervaring hebben met een mk en ik ben ook zeker van mening dat wanneer er iets mankeert met het vruchtje, dat het beter afgebroken kan worden. Maar het blijft natuurlijk vreselijk. Je wordt in 1 keer van die roze wolk af geknikkerd.

Terug
Bovenaan