Net zwanger en veel vragen en onzekerheden

ben benieuwd wat ze zeggen! ik zag dat ze bij een verloskundige praktijk in amsterdam al bij 6 weken een echo maken en je krijgt er 10 in totaal!! dat moeten ze overal doen haha

ja echt he! ik was ook helemaal perplex hoor ik werk er 6 jaar en dan zo'n reactie! ze heeft wel een man maar verbitterd is ze zeker!  heb haar 4x gezegd dat ze haar mond moet houden, ook tegen haar man dus ik ben benieuwd als ik er overmorgen weer ben. verhaal word nog mooier ik heb net de dokter en vk gebeld omdat het me toch dwars zit van me rug en liezen, beiden dachten dat de boel aan het oprekken is dus het kan dat ik al last van banden/bekken heb, ik moest het nu al rustiger aan doen.. ik weet nu al dat ze daar geen begrip voor heeft want vroeger moest je ook gewoon van alles ( zullen vast hun woorden zijn)

ja ik snap dat je je daar dan druk om maakt maar ik denk dat je hem het op een originele manier moet vertellen ( iets met een kleinigheidje of een foto ofzo ) en dat ondanks dat ie je vast gaat missen en nodig hebben het toch heel leuk vind! heb je wel gewoon een vast contract?

ik werk al parttime en dat zal ik daarna ook blijven doen hebben we afgesproken. al zal ik hoogstwaarschijnlijk eerst na een nieuwe baan moesten solliciteren..

Oei nu al rustiger aan doen.. Ga je het ook al vertellen op je werk? Misschien kan je thuis wat meer rust nemen in het huishouden ofzo. Vriend aan het werk zetten ;)

En het op een originele manier vertellen is wel een leuk idee inderdaad, en net zoals met alles is het even afwachten. Eerst de 12 weken halen en me dan daar pas druk over maken.

Jaaaa heb de vk gesproken!! Ik heb 2 juni een echo :D Ze wilde hem eerst een week later doen maar het was echt een harstikke lief mens en heeft hem een week naar voren gehaald toen ik het vroeg haha. 15 juni heb ik mijn intake gesprek :) Ik was helemaal zenuwachtig aan de telefoon, voelde mijn hart in mijn keel kloppen en begon te stotteren haha. Spannend!!

Hey! 10 echo's??? Wauw, hoe fijn! Hier krijg je er maar 3 terugbetaald, de andere 3 is uit eigen zak te betalen :'( Maar voor de baby heb je dat er uiteraard voor over. Je kunt toch helemaal niet ontslagen worden als je vertelt dat je zwanger bent??? Er bestaat nog altijd zoiets als bescherming op het werk...

Wij zijn nu 13w3d en ik heb het pas gisteren hier op het werk verteld. Ik heb heel veel last van overgeven, maar dat houdt me niet tegen om te komen werken. Ik moet me natuurlijk ook wel heel kalm houden, en goed opletten dat ik niet te veel gewicht hef (afgelopen november een mk gehad).

Veel succes dames! :)

Hi caro,

Ik krijg er ook maar 3 hoor maar er zijn blijkbaar meer doen,maar mischien moet je die zelf ook gedeeltelijk meebetalen hoor geen idee.

Voor de rest krijg ik in mijn geval als het goed is eind juni me laatste bepaalde tijd contract,ik werk in de zorg en in januari  ( wanneer ik dus uitgerekend ben) gaat alles weer op de schop vandaar dat ik bijna wel zeker weet dat ik geen jaar contract of vaste aanstelling,dit omdat het te risicovol is

Wat vervelend dat je zoveel moet overgeven zeg! Wel knap dat je toch gaat werken kan me voorstellen dat dat niet makkelijk is. Hoe reageerden ze op je werk? 

bij hoeveel weken kreeg jij je eerste miskraam als ik vragen mag?

@Desiree: ik werk ofwel 42u/week, ofwel 50u/week, best wel veel... De meesten reageerden positief. Er zijn er die natuurlijk zeggen dat ze het niet vinden, ma bon, daar trek ik mij niets van aan.

Wij hebben onze miskraam op 8,5w gehad. Maar ze hadden het op 7w al gezien op de echo...

ja dat moet ik ook doen fleur, doe thuis teveel geef niks uit handen (heel dom)maar heb inderdaad gezegd dat mijn vriend ook maar wat meer moet doen. ik ga het pas met 12/13 weken op mijn werk vertellen mocht het echt niet gaan moet ik wel maar eigenlijk wil ik het wel uitzingen tot die tijd. ik heb gelezen (jaaa daar gaan we weer :p ) dat het vaker voorkomt dus ik zit ook bij die geluksvogels :)

ja daar heb je gelijk in, eerst druk maken of alles wel goed zit en dan maar is nadenken over hoe je t gaat vertellen aan hem!

ah das lief van haar en ook vlak na mijn eerste echo, spannend! jij zit dan net in je 8ste week he? heb je dan alleen je echo en bij je intake krijg je alleen je intake of ook nog weer een echo?

haha ja ik ken het dat had ik ook, zo vreemd ook om tegen een vreemde uit te spreken dat je zwanger bent en je wilt aanmelden voor een afspraak

caro, jij werkt zeker heel veel! ja je hebt altijd vervelende mensen erbij he jammer genoeg maar niks van aantrekken. ah wat naar :(  heb je een spontane miskraam gehad of heb je het in het ziekenhuis laten doen?

tis ook mijn grootste angst om dat te krijgen bah je gunt dat niemand..

Bij mijn echo ben ik 7 weken en 6 dagen en volgens vk kan je vanaf dan al een echo doen, wel moet ik zorgen voor een volle blaas, dan zie je meer ofzo?

ik hoop dat die pijn in je rug en liezen minder word Desiree, hebben ze verder geen tips gegeven?

Vreselijk dat je een mk hebt gehad, is indd ook mijn grootste nachtmerrie, wel ben ik enorm jaloers op jouw 13 weken ;) begin je al iets te zien?

Ja dat moet ik ook inderdaad! Ja je kunt wel wat zien als je geluk hebt maar als dat niet zo is dat schijnt ook nog wel eens te gebeuren kan het zijn dat het vruchtje nog te klein is dus moet je weer komen. Natuurlijk hoop ik dat je gelijk een mooi vruchtje kan zien!

Ja hoop t ook. Zoals nu ist weer weg,heb vanmiddag rustig aan gedaan dus dan heb ik geen last. Nee enige wat ze zei was dat ik het rustiger aan moest doen en minder moest proberen te bukken tillen etc ze heeft t wel opgeschreven in mijn dossier alvast dus ze zullen het nog wel aankaarten denk ik.

Terug
Bovenaan