Niche - zwanger worden

Bedankt voor alle lieve berichten. :)


Met mij gaat het goed. 
Ik heb goede hoop voor de volgende maanden.
@elsiejoy precies wat je zegt. Liever een groot leeftijd verschil dan geen 2de kind zo sta ik er ook echt in.
@gebruiker maar na zo'n ingreep mag je 6 maanden niet zwanger worden toch?
Ik weet niet of ik dat wil en kan. Mijn niche is niet zo groot dus ik hou goede hoop. Jij gefeliciteerd met de zwangerschap!
@kleingeluk die wacht weken zijn echt ellende. Ik duim voor een positieve test voor je!
@Roza geduld wat heftig zeg 3 miskramen als ik dat gehad zou hebben zou ik mezelf denk ik ook aanmelden in het AMC
 
Dankjewel. Klopt...ik heb 6 mnd moeten wachten. Ik weet niet of het nog uitmaakt of een niche groot of klein is. Innesteling daar kan altijd gebeuren. Je zou info kunnen opvragen daarover.
 
Ja klopt innesteling daar is het "gevaar". Wij kijken wat er de komende maanden gebeurt en dan zien we weer verder.
@gebruiker was jouw niche groot?
 
Mijn niche zat op een gekke plek...nl de rechter cornua. Heb daar een cornuale zwangerschap gehad en blijkbaar altijd een zwakke plek gebleven. Mijn dochtertje is helaas met 24 wkn stilgeboren omdat mijn baarmoeder daar was gescheurd. Doorverwezen naar het AMC en uit onderzoeken bleek dat er een niche zat. Geopereerd en gelukkig nu goed genezen. Ik ben nu 14 wkn zwanger en vind het heel spannend allemaal. Gelukkig veel controles. Hopelijk blijft alles goed gaan de komende weken???
 
Hi dames,
ook ik had na mijn keizersnede een (complexe) niche met uitlopers. Ik had geen specifieke klachten, ik raakte alleen niet zwanger (terwijl ik daarvoor 2x heel snel zwanger raakte). Naar het amc gegaan voor second opinion en toen zagen ze dit. Ik kreeg de mogelijkheid om mee te doen aan het onderzoek wat loopt. Wordt je ingeloot, dan wordt je binnen 6 weken geopereerd, wordt je uitgeloot, dan mag je na 9 maanden alsnog geopereerd worden. Ik werd vorig jaar juli ingeloot en ben in augustus geopereerd. Daar zagen ze bekoorlijk wat verklevingen en was mijn niche inderdaad complex. Ik mocht een half jaar niet zwanger raken. In februari mochten we weer beginnen en in maart ben ik zwanger geraakt van een tweeling. 


miskramen houden zeker verband met niches en ook het niet zwanger raken. De niche veroorzaakt een slecht milieu in je baarmoeder waardoor de innesteling niet lukt of het vruchtje afgestoten wordt.
 
ik zou iedereen echt een second opinion adviseren. Wat je daarna doet moet je zelf weten. Ik weet zeker dat ik zonder die operatie nog steeds niet zwanger was geraakt. 
 
Gebruiker & Rojo; dank voor de positieve verhalen en gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws ??
Ik heb inmiddels een verwijzing en wacht op uitnodiging voor een intake van niche poli in AMC. Ben benieuwd ?
 
Ik begin toch een beetje te twijfelen een second opinion kan altijd.
@Roza Geduld moet je verwezen worden door de huisarts of echt door de gynaecoloog?
 
 
Ik begin ook een beetje te twijfelen na jullie verhalen. De gynaecoloog heeft bij mij wel een niche vastgesteld, maar hij wilde dat we nog een paar maanden zouden proberen, voordat er een traject wordt gestart. Moet ik daarop wachten of is een doorverwijzing naar het AMC inderdaad verstandiger. Lastig!
 
Terug
Bovenaan