<p>Hoi hoi,</p><p>Tot nu toe kan ik nog helemaal niet genieten van mijn zwangerschap. Hopelijk komt dit nog, ik ben echter pas 11 weken. Maar ik spreek familieleden en vriendinnen die momenteel ook zwanger zijn en hun zeggen allemaal echt al vanaf dag 1 op een roze wolk te zitten en voelen zich helemaal geweldig.</p><p>Dit heb ik niet. En nu wil ik niet ondankbaar over komen, ik ben heel dankbaar echt waar. Alleen voel ik me echt ellendig. Als ik van andere vrouwen hoor dat ze zich geweldig en energiek voelen, kan ik me hier echt niet in vinden.</p><p>Ik ben al weken lang moe, echt heel erg moe. Ik ben energieloos, heb de puf nog niet om de was te doen of te stofzuigen. Sta al duizelig rondjes te draaien als ik de trap op loop. Ik slaap slecht, heb iedere nacht gekke dromen. Heb vaak hoofdpijn en om dan nog maar niet over het eten te beginnen, want dat is helemaal een drama! Niets smaakt me. Niets krijg ik weg. Heb geen zin in wat voor voedsel dan ook en als ik toch probeer te eten word ik er misselijk van. Het enigste waar ik écht trek in heb is melk drinken.</p><p>Overal lees ik dat ik naar mijn lichaam moet luisteren, maar als ik dat zou doen dan zou ik de hele dag in bed of op de bank liggen. En de komende tijd loopt mijn werk, het huishouden en alle andere zaken gewoon door. </p><p>Meer vrouwen die dit ook hebben? Want iedereen die ik tot nu toe gesproken heb voelt zich al helemaal top vanaf het begin.</p>