Nieuw en Zijn er ook iets oudere (aanstaande)moeders

Hallo,

Hierbij wil ik me aan toevoegen aan de juli2008moeder.
Ik ben uitgerekend 21 juli, van mijn tweede kindje. Ik heb een dochtertje van bijna 4.

Zijn er ook iets oudere moeders onder jullie. Ik voel me zo oud als ik de lijst bekijk. Lichamelijk voel ik absoluut niet zo. Ik zal net 40 zijn als ik moet bevallen.
De reden waarom ik ook wat later ben is omdat zwanger worden bij mij wat moeilijker ging. Dit is de tweede keer dat ik via ivf/icsi zwanger ben geraakt. Super blij natuurlijk.

Tot op het forum!
Niecy

Hoi Niecy,

Welkom hier!!!
Hier nog een wat oudere mama! Ik heb een dochter van 3 en ik ben zelf 36 jaar, als ik ga bevallen 37 jaar.
Ik ben 23 juli uitgerekend, dus we zitten dicht bij elkaar.

Fijn zeg dat het toch weer gelukt is voor je met wat hulp!

Ik vind trouwens ook wel dat hier best veel jongere mama's zitten, maar er zitten ook wel wat 35+'ers denk ik.

Groetjes,
Angel

Angel,

Heb jij of ga je nog een test doen zoals vruchtwaterpunctie of dergelijks?
Ik heb volgende week een vruchtwaterpunctie. Niet omdat er een risico is maar de indicatie is leeftijd. Ik heb de mogelijkheid en dacht, ach waarom niet.

Gelukkig ben ik niet de enige oudere moeder, was ik ook niet bang voor.

Niecy

Hoi Niecy,
't Is maar wat je 'oud' noemt he, zoals je zelf al zegt: je voelt je niet oud. Gelukkig maar! Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat fijn dat het weer gelukt is.
Ik ben ook 36, 37 als ik beval (officiele datum 19 juli, ook dichtbij dus, maar ik ben zwanger van een tweeling en verwacht dat ze er wel eerder zijn..).
Ik heb trouwens geen tests gedaan. Vruchtwaterpunctie bleek toch extra risico met zich mee te brengen bij een tweeling en dat wilden we niet. Toen ook besloten om geen nekplooimeting te laten doen, omdat het puur een kansberekening is (en we moesten het destijds binnen 1 dag of zo beslissen...). Ben wel benieuwd naar jullie eventuele ervaringen met de punctie.

Ik heb trouwens veel 'oudere' moeders om me heen, komt toch steeds meer voor, bewust of ongewild.

groetjes, Rudy

Hoi meiden,

Rudy, net zo "oud" als ik!
Wat leuk een tweeling, zijn het je 1e twee kinderen? Ben je op natuurlijk wijze zwanger geworden en weet je al of ze 1-eiig zijn of 2-eiig? Wat een vragen gelijk hè...ha,ha.

Niency, ik heb geen vruchtwaterpunctie laten doen, ook vanwege de extra risico's op een miskraam. En ik heb hiervoor al 2 miskramen gehad, dus vandaar.

Toen hebben wij ook besloten om geen nekplooimeting en bloedtest te doen, net als wat Rudy schrijft, het is een pure kansberekening en dan zit je misschien onnodig in de stress.

Natuurlijk zal het heftig zijn als het kindje Syndroom van Down heeft, maar het is wel welkom.
We doen wel de 20-weken echo, die staat op 5 maart, leuk en ook wel spannend.

Groetjes,
Angel

Leuk van jullie te horen.

Ik heb zoiezo ook nog de 20 weken (structurele echo, medisch nav icsi). Ook daar doen ze controles op van alles. Bij mijn dochtertje was ik 35 en heb ik niet eens nagedacht over vruchtwaterpunctie. Mijn man wilde het toch wel graag laten doen deze keer.

Iedereen sterkte met de zwangerschap.

Gr. Niecy

Ja, 20 weken echo doen wij ook, is nu standaard voor iedereen toch? Hoewel je het altijd kunt weigeren.

Angel: het zijn mijn eerste 2 kindjes en een totale verrassing dat het een tweeling is. Op natuurlijke wijze, zit niet bij mij in de familie, dus ik heb per (on)geluk 2 eitjes 'afgeschoten' haha. Maar een erg leuke verrassing moet ik zeggen, heel bijzonder. Vandaar ook dat we niet bereid waren om welk risico dan ook te nemen met deze wondertjes. Ik vond de eerste 3 maanden al spannend genoeg, blijf nu lekker broeden op die 2.

groetjes, Rudy

Terug
Bovenaan