Nieuw groepje voor beginnende klussers?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik ben een beginnende klusser en ik zou het leuk vinden om een groepje te hebben waarmee we samen bepaalde dingen kunnen delen omtrent het zwanger worden. Ik lees namelijk zo veel en er zijn zoveel forums maar het is misschien leuker om met een kleiner clubje dingen te bespreken. Maakt het wat persoonlijker ! Dus wie doet er mee?

Groetjes Kim!

Hoi Kim,

Goed idee een forum voor de beginners!  
Ik zal me even voorstellen, ik ben Evelien 26 jaar en zit in de 1ste ronde voor ons 1ste kindje. Ben in aug. gestopt met de pil en ben nu dus aan het ontpillen.
Ik  ben ook nog niet zeker  wanneer mijn nod precies  is. Ben ook aan het temperaturen geslagen, om mijn eisprong te ontdekken, die was (denk ik) 8 dagen geleden.
Dus als ik het allemaal goed berekend heb, dan zal mijn nod misschien op 2 okt zijn.

Wanneer is jou nod en in welke ronde zit je? Voor je 1ste kindje????

Groetjes Evelien

Hi Evelien, leuk zo'n snelle reactie!
Ik ben 29 en  sinds juli  gestopt met de pil. Ik zit nu in de 2e ronde (= 2e cyclus neem ik aan?) maar er zit nog totaal geen ritme in. Mijn vorige cyclus duurde 6 weken en ook deze cyclus lijk ik nog geen ovulatie gehad te hebben (nu dag 19). Dus ook ik ben aan het temperaturen geslagen.

Ik vind het wel grappig om alles te lezen. Ik merk dat ik er ineens heel veel mee bezig ben terwijl we vrij onverwachts besloten hebben om het te gaan proberen. Maar als je er dan voor wil gaan, dan ga je er ook echt voor merk ik. Flink lezen, klussen, testen etc. Is dat bij jou ook zo?

Groet Kim.

Hier nog een beginner!!
Mei getrouwd en in juni gestopt met de pil (na 13 jaar pil gebruik)na nu 2 keer echt ongesteld te zij geworden.( vanwege grote kans op tweelingen de eerste tijd na het stoppen met de pil).
Echt serieus begonnen. Bijna klus tijd. NOD op 13 okt.
Ben nog nergens mee bezig dan alleen uitrekenen wanneer meeste kans.
En regelmatig klussen. Hoop dat het ontpillen niet te lang duurt ben nu 2 a 3 keer eindelijk op een regelmatige cyclus van ongeveer een dag of 30 a 32.
We (ik)  zijn er nu echt bewust mee bezig niet meer drinken minder cola en koffie enz. En jullie ook eerste?? Getrouwd?? Enz....

Groetjes Marjolein

Hoi Kim,

Toen mijn vriend en ik besloten om met de pil te stoppen, zeiden we tegen elkaar we zien wel hoe het loopt. Hij zei: Als je gelijk zwanger bent geweldig maar als het ff duurt is het ook niet erg. Maar ik merk nu je op internet vanalles erover gaat opzoeken en lezen, dat je er heel erg mee bezig bent!    Elk pijntje, krampje of steekje wat je voelt zal wel eens een eisprong of een zwangerschap kunnen zijn. Gek wordt ik van mezelf!
Gelukkig kan je je  ei een beetje kwijt op het forum. Toch probeer ik me niet al te gek te laten maken, maar inmiddels ben ik 3 testen verder........ Toen maar gaan temperaturen als mijn temp na 18 dagen nog hooog is ga ik pas weer testen. Lastig zeg dat je ook van die onregmatige cyclussen hebt. Hoe lang bij jij al aan het temperaturen? Op www.fertilityfriend.com  kan je je temp heel makkelijk invullen en dan krijg je een mooi grafiekje. Die kijkt ook wanneer je eisprong is geweest.
Ik ga even eten, ik kom vanavond nog wel even op het forum kijken!

Groetjes Evelien

Hallo,

Ik ben ook een beginende klusser en ook al
weer een gevordere want ik heb al een
dochter van bijna 17 maanden.
Ik ben ook begin aug gestopt met de pil
En veder niet meer ongi geworden...
Na een jaar pil gebruik!!!!!!
Nu heb 16 sept me ei gevoeld dus als ik het
dan goed zal ergens volgende week me
nod hebben.Duimen voor ons allemaal.

Wel leuk voor de beginners!!!!!!

Groetjes Belinda

Trouwens super idee om een met een klein clubje beginnende klussers te kletsen!!
Ik ben zeker van de party. Kunnen jullie ook aan iks anders denken dan aan zwanger willen zijn...... Mijn man wordt al helemaal gek van me en helaas  kan ik er met mij beste vriendin ook al niet over praten aan gezien ze een echte carierre dame is en al helemaal niet aan kinderen denkt. Is dit eigenljk mijn eneige plek om het een en ander kwijt te raken. Aan gezien je ook niet iedereen op de hoogte wil stellen... Omdat je dan te veel vragen krijgt of men zegt dat je er te veel mee bezig bent!!! Dat vind ik echt super irritant en jullie?? Tuurlijk ben je er mee bezig is toch normaal!!! Of niet soms.. Nou ik ben me EI in iedere geval weer kwijt.

Marjolein ( nog iets over mezelf 25 jaar bijna half jaar getrouwd en wil super graag een eerste kindje)

Hoi Belinda,

Gezellig dat je ook mee kletst.
We zitten een beetje in het zelfde schuitje (aug gestopt met de pil
nog niet ongi en je ei op de 16e ik de 17e).
Kunnen we samen gaan aftellen.
Wat duurt dat wachten  toch lang!!!!!!!!!!!!!!!
Ga je ook gelijk op je nod  testen? Of wacht je even?

Groetjes Evelien

Terug
Bovenaan