Nieuw spelletje

Nee, ik volg niet altijd het advies van het cb op... maar haal er natuurlijk wel altijd wat tips en adviezen uit.
Wij zijn uiteindelijk de moeders, en wij moeten (doen we graag natuurlijk) onze kindjes opvoeden op de manier zoals wij dat het beste vinden.

Ben jij, volgens jezelf en/of je omgeving, een (te) bezorgde moeder?
Met andere woorden: ben je zeker van jezelf!

Ik ben eigenlijk wel zeker van mezelf. Vooral in haar opvoeding. Het enige waar we wel onzeker over zijn is als ze ziek is. Dan vinden we al snel dat we naar de dokter moeten waar het dan vervolgens allemaal wel mee blijkt te vallen. Maar verder heb ik het gevoel dat ik het goed doe omdat ze heel erg vrolijk is en bijna nooit huilt, dan moet ik toch iets goed doen?

Werken of thuis blijven?

moeilijke of makkelijke vraag voor mij. Ik ben namelijk een mama die thuis werkt en mijn kids zijn thuis. Dus ik ben en een thuisblijf mama en een werkende mama.  
Ik vind het heerlijk dat ik mijn kids veel en vaak zie, maar ik ben ook wel erg blij als oma even komt om ze mee te nemen. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je als moeder wilt gaan werken, je bent even iets anders dan mama. Maar wel vind ik het persoonlijk heel belangrijk dat je er bent voor je kids.

Wie is belangrijker, je man, je kinderen of jijzelf? (oke gemene vraag maar ik ben benieuwd)

Mijn man en mijn kinderen, en als zij het naar hun zin hebben, en alles gaat goed, dan ben ik ook helemaal in mijn noppies!!

Hoe laat je jou kindje merken dat zij of hij heel belangrijk is voor jou? En vooral als ze wat ouder zijn ?

Door hem altijd liefdevol toe te lachen als ik hem zie. Door hem veel complimentjes te maken. Door vaak te zeggen hoe trots ik op hem ben, en hoeveel ik van hem hou. Door vaak met hem te knuffelen, lekker samen in ons grote bed of bij de tv op de bank. Door vaak even tijd voor hem te maken, hem even alle aandacht te geven, even samen iets doen. Door hem te vertellen hoe blij we met hem zijn. En ook als hij iets stouts gedaan heeft te benoemen dat hij zelf heel lief is, maar dat het niet lief is wat hij heeft gedaan.

Ik vind het een hele mooie vraag, dus nogmaal: Hoe laat jij je kinderen merken dat je om ze geeft??

Terug
Bovenaan