Nieuw topic april 2017 mama's

Hi allemaal,

Hoe gaat het met de nieuwe moeders? Bij ons gaat het prima. De kleine man is inmiddels ruim 5 weken en heeft vannacht voor het eerst doorgeslapen! Schrok zelf wakker omdat het al licht was buiten. Hopelijk was het geen eenmalige actie van hem. Je voelt je toch een stuk fitter na een normaal nachtje slapen ;-). De kleine is wel een stukje onrustiger dan zijn broer was. Heeft ook last van darmkrampjes helaas. Wij zijn sinds 2 weken begonnen met inbakeren en dat helpt wel met in slaap vallen.

Verder proberen we nu vooral de hitte te overleven. In ons huis is het 28 graden (ook in de slaapkamers), dus dat is geen pretje voor de kindjes.

Ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

Liefs Anna

Hoi Anna,

Wat fijn om te horen dat alles goed gaat en dat de kleine de nacht heeft door geslapen.

Onze kleine is ruim 6 weken en slaapt al sinds een aantal weken 5 uurtjes door na de laatste fles. Maar in zijn ritme zit die fles tussen 9 en 10 uur 's avonds. Dus heb nog 1 voeding 's nachts maar dat geeft niks.

Merk dat ik een onzekere mama ben over veel dingen, maar dat compenseer ik door goed naar Logan te luisteren en te kijken naar zijn behoefte ipv wat het consultatiebureau of de richtlijnen zeggen.

Verder is het een heerlijk ventje dat ons al 3weken verblijd met echte lachjes en die sinds vorige week ook is begonnen met brabbelen :)

Hallo dames,

al een tijdje niet actief geweest hier! Maar moet echt even wat van me afschrijven!

Afgelopen zondag was onze kleine 6 weekjes oud. Toen kreeg ik een verschrikkelijk telefoontje. Mijn zus, die op 32/33 weken zwangerschap zat, was naar het ziekenhuis geweest. De baby was overleden. M'n maag draaide om! Ik kon het gewoon niet geloven! Gisteren is hij geboren. Nog steeds is het heel onwerkelijk en echt verschrikkelijk!

Het is allemaal zo oneerlijk!

Ach, wat een vreselijk bericht Manuala!! En een dubbel gevoel:  Jij met het geluk van je kleintje en je zus met dit afschuwelijke verdriet.

Heel veel sterkte de komende tijd.

Liefs, Anna

Manuela, wat een afschuwelijk bericht! Weten ze waarom hij is overleden? Heel veel sterkte!

Hier al een aantal weken flink in de medische molen met de kleine, hier later meer over.

Hey dames,

heel erg bedankt! Het is inderdaad enorm dubbel! Ben afgelopen week voor het eerst weer met onze kleine bij mijn zus langs geweest.. heftig hoor! En enorm confronterend ook. Hun kleine lag nu in een kistje. Toch zag hij er echt een stukje beter uit dan in het ziekenhuis! Gek om te zeggen, maar het zag er wat lieflijker en vrediger uit zo.

Het zal de komende tijd nog wel heel heftig blijven allemaal. Ze weten nog niet waardoor het is gekomen. De placenta en een gedeelte van de navelstreng zijn opgestuurd voor onderzoek. Van de kleine is een mri-scan gemaakt. Het is afwachten wat er daar uit zal komen.

@ik1; wat ontzettend naar!! Sterkte!

Terug
Bovenaan