Nieuw topic april 2017 mama's

He wat fijn manuel dat jij nu ook eindelijk je kleintje in je armen mag hebben,,

Hier gaat het super behalve dan dat ik ik ineens een hoge bloeddruk heb vanaf me bevalling dus loop bij de huisarts onder controle, met de kleine is alles goed en ze doet het ook gwn geweldig, houd sinds 4 dage eindelijk haar eige tenpratuur op peil daar had ze in het begin wat moeite mee, maar we moge nu eindelijk naar buite vanaf zondag, heerlijk gwn...

Ik hoop dat de rest van de mamas het ook naar hun zin hebben, volgens mij is iedereen nu bevallen toch???

Hi allemaal,

@Manuela - Gefeliciteerd met je kleintje! Ook een jongetje. Die zijn hier volgens mij in de meerderheid. Fijn dat je nu thuis bent en geniet can je kraamweek!!

Hier gaat alles prima. We hebben zelfs al een ritme in de nacht. De kleine komt in principe nog 1 keer s nachts, dus dat is prima te doen! Helpt ook met herstellen van keizersnede en het energieniveau overdag ;-). Hij heeft wel wat last van darmkrampjes, maar dat hoort erbij. We gebruiken Infacol en dat lijkt te werken. Nu op naar het weekend. Wordt mooi weer, dus lekker naar buiten met het gezinnetje.

@ Zonnebloempje -  Hoe gaat het met de borstontsteking? Heel naar is dat!! Hoop dat het snel over is.

Liefs Anna

Hey mama's,

Manuela, 15 uur is ook wel heftig en zeker als er nog een vacuüm aan te pas gekomen is! Maar wat fijn dat jullie het beide goed doen. Wat betreft die roze en grijze wolk. Zo herken ik het ook. Zolang de roze wolkjes maar vaker voorkomen dan de grijze, moet dat goed komen. Laten we eerlijk zijn, het is niet makkelijk.. Maar ondanks dat vind ik het echt wel de moeite waard ;-)

De borstonsteking is weg, wel zijn we sinds gister begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Mijn ene borst blijft moeilijk doen, kloofjes komen steeds terug en nou is de productie ook nog eens zo ver terug gelopen dat ik een gefrustreerd kind heb omdat hij niet voldoende krijgt. En daardoor besloten dat ik er wel klaar mee ben. Nu langzaam afbouwen en hopen dat flesvoeding meer rust gaat geven.

Ook hier 's nachts nog maar 1 voeding, maar soms wil hij gewoon echt niet slapen. Afgelopen nacht 2x 2 uurtjes slaap gehad, de rest was hij alleen maar wakker. Die nachten zijn zwaar.

Sorry voor de lange post. Ik hoop dat het met de rest ook goed gaat!!

Groetjes

Hey allemaal!

Manuela gefeliciteerd! Mooie naam ook

Ehm waarom ik de kraamweek drama vond? Eigenlijk vooral omdat borstvoeding heel lastig ging (enorm veel pijn en bloed en aanleggen lukte mij niet zelf) en ook omdat ik zo ontzettend zwak was en niet veel kon en kon hebben terwijl ik ook nog 3 bonuskinderen rond heb lopen.

Zo zielig dat Tim honger had en t mij niet lukte als de kraamzorg er niet was. Maar ik ben zo blij dat ik volgehouden heb. Aanleggen gaat prima, snachts kan het liggend en het doet geen pijn meer.

Ik ben in totaal nu 4 keer buiten geweest (daarna wel doodmoe) en in huis kan ik ook weer wat meer doen. Ik kan weer voor mn gezin zorgen en dat geeft me een goed gevoel

Wat ik wel lastig vind met bv is dat je totaal geen regelmaat hebt. Ik voed op verzoek en daar is echt geen peil op te trekken. Ik zie ook nu nog niet hoe ik hier regelmaat in kan krijgen laat staan hoe dat moet met werken. Maar misschien is dat over een paar weken wel anders.

Tim is wel veel wakker overdag.. dan kijkt hij met die grote blauwe ogen zo verliefd naar mij. Alsof ik t meest geweldige ben op de wereld haha

Liefs Lyn

Lieve Dames

Het is hier wat stil geworden en ik hoop dat dat komt omdat jullie allemaal genieten van jullie wondertjes.

Ik wou jullie allemaal een fijne moederdag wensen. Voor de nieuwe mama's onder ons, geniet van deze eerste keer :), en laat je lekker verwennen en voor de mama's die al kids hadden, ik hoop dat jullie net zo (of zelfs meer) verwend worden als de voorgaande jaren.

Liefs Myriam

Hi allemaal!!

Inderdaad een fijne moederdag voor iedereen!! We moeten nu wel allemaal bevallen zijn ;-)

Geniet van de mooie dag en de kleintjes!

Liefs Anna

Heey!

Hopelijk heeft iedereen een fijne Moederdag gehad!

Hoe gaat het verder met iedereen? En met de kindjes?

Hier gaat het, op darmkrampjes na, eigenlijk heel goed! Gisteren is de verpleegkundige van het consultatiebureau geweest. Hij is al heerlijk gegroeid en doet het super! Het is een heerlijk ventje! Maakt elke dag een stukje mooier!

Liefs Manuela

Dag allemaal,

Wij zijn zijn gister voor het eerst naar het consultatiebureau geweest. Logan is ondertussen een maand en een paar daagjes oud. Omdat er melding van kinkhoest zijn, heeft hij ook al 2 vaccinaties gehad. Hij is stoerder dan z'n mama, die heel angstig is voor naalden.

Hij is al 6 cm gegroeit en zo'n 800 gram aangekomen sinds de geboorte. Ook verblijd hij ons al dagelijks met een heerlijke lach :)

Eerlijk gezegd vind ik het allemaal soms vreselijk zwaar. En heb het soms nodig om echt bij te slapen. Ik dacht dat ik wel wat kon hebben ivm de chronische vermoeidheid maar het stapelt zich alleen maar op. Gelukkig is mijn man er dan en ontfermt die zich dan over ons mannetje. Ik ben dan ook erg blij met de overstap van borstvoeding naar flesvoeding, zo delen we het toch meer.

@Lyn, wat knap dat je doorgezet hebt met de borstvoeding! En ik kan me goed voorstellen dat je door die situatie een zware kraamweek gehad hebt. Ik hoop dat het nu allemaal goed gaat met de borstvoeding. Want ondanks dat ik gestopt ben, vond ik het toch ook wel heel bijzonder om te doen. Het is echt een heerlijk intiem moment wat je met z'n tweeën deelt.

Ik hoop dat alles goed gaat bij iedereen en hoop zo nu en dan nog wat van jullie te horen ;-)

Groetjes Myriam

Terug
Bovenaan