Nieuw topic

Een korte terugkoppeling van gisteren: mijn eerste echo. Het was goed nieuws: er is een levend vruchtje met een kloppend hartje in mij aan het groeien tot een kindje! Wow, wat een bijzondere ervaring.
Het was een inwendige echo omdat het toch nog wel klein is en de apparatuur op deze dependance niet heel secuur is. Maar toen zag je het heel goed: een boontje met een kloppend hartje en wat uitsteeksels van de beentjes.

Het is 2,1 cm en 8 weken en 4-6 dagen volgens de gyn. Ik blijf nog tot de 12e week bij de gyn, tenzij ik zelf al naar de verloskundige wil. Die ga ik morgen bellen, om te kijken wat zij adviseert. Nu nog de keuze voor een combinatietest, daar moeten wij ook over na denken.We zijn gelijk naar mijn gescheiden schoonouders geweest, dus het was een drukke avond. Ze waren erg blij, zij wisten ook wel van onze lange weg hiernaartoe. We gaven hen een kistje met babydingetjes en los van elkaar reageerden ze precies hetzelfde: echt onnozel van het doosje naar ons en weer terug kijken, totdat een lach op de mond verscheen.
Nu durf ik er ook echt in te geloven en gaan genieten. Meiden, ik gun dit jullie ook, ik hoop zo op goed niuews van 1 van jullie binnenkort.

Nina, welkom hier en jij ook veel sterkte. 2 jaar is een lange tijd en inderdaad de tijd tikt door. Ook voor jou veel succes deze ronde.
groetjes,
Wenser

Hallo Wenser. Fijn dat het goed gaat.Mooi moment he, wanneer je het hartje hoort en ziet kloppen.Wat gaan ze precies doen met een combinatietest? Is dat oa de vlokken test en nekplooimeting?
groetjes!

Nou ik had gisteren een bericht gemaakt maar die is nooit verschenen ;-(

Ze doen een combinatie van nekplooimeting en bloedonderzoek. Als deze onderzoeken aanleiding geven, doen ze daarna een vlokkentest of vruchtwaterpuntie, maar dat hoort er niet standaard bij (gelukkig, want er is risico voor een miskraam). Op basis van de nekplooimeting en bloedonderzoek maken ze een kansberekening voor een Downkindje en als deze kans groter is dan 1:200 wordt er pas vervolgonderzoek gedaan. Maar met de kansberekening heb je dus nooit 100% zekerheid, met de vlokkentest of punctie uiteindelijk wel als ze dat gaan uitvoeren.

gr.
Wenser

hey ,

rustig hier...! Ik heb zelf ook niet zoveel bijzonders te melden...ben weer in mn ongi periode...had ook eigenlijk niet anders verwacht hoor!
Gisteren weer n vervelende ervaring gehad...iemand die we al n tijdje niet gesproken had, stonden even te praten en die persoon vroeg hoelang we nu alweer getrouwd waren (voor dat we getrouwd waren voor t laatst ontmoet)....volgende vraag; of we al kinderen hadden...slik slik slik...heb snel mn drankje leeggedroken om weg te kunnen lopen...mn bekertje weg te kunnen gooien...moest in t toilet weer ff tot mezelf komen...
k weet niet..op de een of andere manier vind ik het gewoon zo moeilijk om er via anderen weer mee geconfronteerd te worden, terwijl wij het nu wel n tijdje weten...

Vandaag mn kerstlichtjes op gehangen in huis..lekker gezelllig, nu de dagen weer donker worden...:)

ben benieuwd wanneer we ns naar de kliniek kunnen...ben bang dat het lang gaat duren...

x sparkle

Ha meiden,

Wendy: wij doen de combitest om zo evt. voorbereid te zijn op een Downkindje. En de 20 weken echo om ook andere afwijkingen aan het licht te krijgen, Als ze weten of er iets aan de hand is, kunnen ze er bij de geboorte rekening mee houden, misschien een team artsen achter de hand. Downkindjes hebben vaak ook een open hartje en andere gevaarlijke afwijkingen. Als je dan direct kunt ingrijpen met de geboorte, dan is dat volgens mij alleen maar goed. Daarnaast is het ook voor onszelf: dan weten wij ook iets meer. Ik vind de combitest eigenlijk niet anders dan de 20 weken echo, die doen de meeste vrouwen wel. De combitest ligt soms gevoeliger, merk ik.

Sparkle: wat vervelend voor jou: zit je al in je ongiperiode, krijg je zo n opmerking. Wij hebben m ook veel gehad. Dan denk je echt: die mensen weten niet hoe het is om zo lang te hopen op een kindje. Als je het zelf meegemaakt heb, zul je zo n opmerking nooit maken.
Wel goed dat je toch weer vooruit kijkt en dat je lekker je huis gezellig gaat maken. Kijk uit dat je leven niet voorbij glipt, en je niet meer kunt genieten van andere dingen en elkaar. Ik heb zo n periode gehad, totdat iemand tegen mij zei; je gooit zo 2 jaar van je leven weg, dat is veel op een mensenleven.. Dat zette mij wel weer even in de realiteit.

Maar t blijft moeilijk, zeker rond de kerst.Zo, weer een heel verhaal.

Sterkte meiden.
Wenser

Terug
Bovenaan