nieuw voorstel rondje??

hoi,

leuk idee is dit!!!!
ben 31 jaar en ben 6 jaar getrouwd, mijn man wordt bijna 35.
woon in Gelderland, vlakbij Arnhem.
Zijn nu alweer ruim een jaar bezig met om zwanger te worden van een 2e.
Bij de 1e heeft het 3 jaar en een mislukte icsipoging geduurd maar toch spontaan een zoon gekregen (terwijl dit dus bijna niet mogelijk zou zijn) en hopen nu dus op een 2e wondertje.
Zijn nog niet bezig in de medische molen maar hebben besloten om in september weer een afspraak te maken.

groeten,

Nikita

Hoi hoi,

Leuk zo'n voorstel ronde!

Ik ben Anne, 29 jaar, getrouwd, afkomstig uit Zeeland, werk als verpleegkundige.
Wij zijn inmiddels ruim een jaar bezig. Heb de mmm achter de rug, op een laparoscopie na. Moet nu eerst een half jaar afwachten. Alles is goed. Het zaad van mijn man is op de grens maar het zou moeten kunnen volgens de gyn. Samenlevingstest was positief.
Ik heb steeds vroege miskramen, voor de 5e week is de zwangerschap al weer over.

Groetjes Anne

Hoi hoi,

Ik zal me ook maar even voorstellen, ik lees ook al een paar weken mee hier.
Ik ben Linda, ben 35 jaar en ben getrouwd sinds juni 2004. We zijn vanaf die tijd bezig om zwanger te raken, ben sinds februari onder behandeling bij een gynaecoloog. Na diverse bloedonderzoeken zijn ze er achter dat ik Chlamydia heb gehad en heb een laprascopie ondergaan. Gelukkig is alles in orde en nu ben ik bezig met mijn 2e Clomid kuur. Mijn cyclus is nl. erg lang en onregelmatig. Gelukkig heeft 50mg Clomid al het gewenste effect nu is het nog even afwachten.
We wonen in Breda en hebben 4 katten en zijn nu heel druk aan het werk in ons nieuwe huis, we gaan eind van de maand verhuizen, dus momenteel ben ik daar drukker mee dan zwanger proberen te raken.

Hallo!

Ook ik doe mee aan het rondje.
Ik ben Astrid, 24 jaar en woon in West-Brabant. Ik werk in de jeugdhulpverlening.
In september gaan mijn vriend en ik trouwen (we wonen al 5,5 jaar samen hoor).
We zijn sinds maart 2003 bezig (bijna 2,5 jaar dus). Nadat ik gestopt was met de prikpil kwam mijn cyclus niet op gang. Nu met de 2e kuur Clomid bezig warbij ik wel een eisprong krijg. Ook bij mijn vriend is alles goed. Dus het zou niet lang meer moeten duren, zou je zeggen..

Groetjes Astrid

Hallo allemaal,

Mijn naam is kreeftje, ik ben 28 en woon in Belgie. Ik ben 6,5 jaar samen met mijn vriend en in november dit jaar gaan we trouwen.
December 2004 zijn we gestopt met de pil en eind juni is bij mij PCo vastgesteld. Ik word nu een maand zonder medicatie gevolgd door de gyn. en daarna begin ik met Clomid. Erg spannend dus allemaal.

groetjes kreeftje

Ook ik ga me voorstellen, wellicht voor het eerst voor de meesten onder jullie.
Net als Corina (die ik al heel lang ken van het miskraamforum, leuk je eens hier te zien, haha!)  ben ik ook een beetje een vreemde eend.

Allereerst, ik ben Ariane, 28 jaar en getrouwd met Leander. Ik woon in Rotterdam en werk bij een verzekeringsmaatschappij op de afdeling co-assurantie op de back-office.
Verslaafd aan sport (hoewel dat al aardig minder is geworden de laatste tijd), gek op rommelen met plantjes en koken en hou van gezelligheid om me heen (waarom krijg ik nou het idee of ik reageer op een contactadvertentie, haha!).
Naast onze twee katten hebben we  nog ruimte zat voor kindertjes dus besloten wij in februari 2004 er serieus voor te gaan.

Mijn probleem is net als dat van Corina niet het zwanger worden, maar het vasthouden.
Na twee miskramen en een ziekenhuisopname die daarop volgde wegens een septische shock heeft men na twee stollingsonderzoeken (de eerste keer twijfelde de gynaecoloog nog over de uitslag juist vanwege die septische shock) ontdekt dat ik een afwijking in de bloedstolling heb. Ik maak te weinig proteïne C en S aan waardoor er stolsels in de placenta kunnen ontstaan of het wondje wat onstaat door innestelling kan niet goed helen.
Ik moet bij een positieve zwangerschapstest bloedverdunners gaan spuiten tot 6 weken na de bevalling

Hoewel de wens om zwanger te worden momenteel enorm hoog is ben ik toch wel angstig waardoor we het maar even op een laag pitje hebben gezet.
De kans op een sucsesvolle zwangerschap wordt met bloedverdunners verhoogd tot 80 a 90 procent, maar ja, dat zijn dus maar getallen, er blijft natuurlijk altijd de kans dat het weer fout gaat. En dat maakt me nou juist zo bang.
Ik wil zo graag, maar ik durf niet. En juist daardoor lijkt het wel weer of het om me heen  één bollebuikenexplosie is, kennen jullie dat ook?
Daarom heb ik na een lange afwezigheid het forum maar weer eens opgezocht, om zo af en toe mijn spreekwoordelijke eitje kwijt te kunnen.

In ieder geval gaan we in september nog op vakantie en we hebben ook afgesproken dan daarna toch de draad maar weer te gaan oppakken.
Dus zo af en toe zullen jullie me wel voorbij zien schuiven.

Ariane

Hee Aar!!
Ik kan me je angst heel goed voorstellen hoor! Je voelt vanzelf wanneer je er weer klaar voor bent. Het is nogal wat wat je hebt meegemaakt dus pas op jezelf!!
Dikke kus,
Inge

PS Noortje...in boodschappenlijstjes ben ik niet zo goed..

Heee,

Ik zal me ook even voorstellen, ik ben 37 jr, ik woon ook in het midden van het land, ben nu zeven en half jaar samen met mijn man, we zijn inmiddels alweer vijf jaar getrouwd. We zijn nu enige tijd bezig voor een tweede kindje, we hebben dochtertje van vijf jaar, ik ben zwanger getrouwd had toen een prachtige mooie buik, daar heeft ze het ook vaak over, mamma toen zat ik bij jou in jou buik, dat is toch wel heel byzonder. 1 september een afspraak weer bij de gyn krijgen we te horen wanneer met iui te beginnen hoeven maar 1 keer iui te doen, mag dan al met ivf beginnen sta op de wachtlijst en verwacht een oproep in november, het kan ook pas januari worden omdat het ziekenhuis in december dicht is. Heb verder net een kijkoperatie achter de rug hysteroscopie die was goed ze hebben niets gevonden en heb ook ander half jaar geleden hsg gehad en die was dus ook goed, verder wat ik heb noemt de gyn een onbegrepen vruchtbaarheidsstoornis. Ik hoop dat onze tweede wens uit zal komen, maar goed we zijn natuurlijk al heel erg blij met onze kleine meid.

Verder vind ik het een erg leuk idee, vooral die grapjes van Ing en Noor over de lijstjes, als ik weer eens wat meer tijd heb wie weet maak ik dan wel een lijstje voor jullie, hahaha alleen als ik tijd heb hoor...

liefs Mickey

Terug
Bovenaan