nieuwe topic voor de meiden waarbij het niet vanzelf gaat.

Hallo dames,

Ik sluit me ook graag bij jullie aan, ondanks dat mijn verhaal nog wel iets verschilt in vergeleken met die van jullie..

Ik ben in april van 2015 gestopt met de pil, en na 6 maanden niet ongesteld geworden naar de HA geweest, welke me vertelde dat ik er ook wel een jaar over kon doen, dus me weer naar huis stuurde. In maart 2016 nog steeds niet ongesteld geweest.. Erg naar natuurlijk met een kinderwens, maar ik zag er ook nog wel even de prettige kant van aangezien ik mijn menstruaties altijd vrij pijnlijk vond...

Maar kinderwens gaat voor... dus doorgestuurd naar de Gyn.. Daar zag alles er in eerste instantie goed uit op de echo en ook zaad van mijn man was piekfijn in orde. Mijn hormoonhuishouding alleen niet, ik bleek hyperprolactinemie te hebben. Hierdoor had ik geen eisprong. Uiteindelijk in augustus 2016 met medicatie gestart om de prolactine niveaus naar beneden te brengen en mijn menstruatie weer op gang te krijgen.

Inmiddels bijna 4 rondes verder, waarvan nog steeds een onregelmatige cyclus en met ovulatietesten nog maar een schamele LH piek te vinden is..  Afgelopen week wel bericht gekregen dat mijn bloedwaardes nog steeds in orde zijn en over 2 maanden weer terug voor volgende check van bloedwaardes..

Mijn cyclus varieert tot op heden nog tussen de 30-37 dagen, vandaag alweer dag 36 en daarom maar eens getest.. maar helaas negatief... Dus verder vervolg maar weer afwachten...

@LilyP: Overgewicht kan nadelig zijn, maar hoeft niet. Genoeg mensen in mijn omgeving zijn ondanks overgewicht wel gewoon zwanger geworden. Dus het hoeft geen belemmering te zijn!

Hoi
Mijn naam is Kimberly. En dit wordt mijn 1e zwangerschap. Ik praatte ook mee met de andere topics. 
Hier al bijna 2 jaar bezig. 
In december 2016 gestopt met de prikpil. Menstruatie kwam pas een jaar later op gang. En vanaf april dit jaar heb ik een beetje een regelmatige cyclus.  
Afgelopen maandag eerste afspraak gehad bij de gynaecoloog. Een inwendige echo gehad. Opzich zag het er goed uit. Ik heb alleen op 1 eierstok een cyste. Maar die was nog vrij klein. 
Moet nu 2 keer bloedprikken om de waardes te zien en mijn vriend moet zijn sperma laten onderzoeken. 
En dan 21 december hebben we de uitslag van alles. Ik vind het allemaal heel spannend. Ik moet zeggen dat ik afgelopen maandag erg verdrietig was. Maar nu kan ik het wat meer loslaten omdat bij de gynaecoloog lopen.  
Maar het blijft spannend.

Terug
Bovenaan