nieuwe topic voor de meiden waarbij het niet vanzelf gaat.

Hoihoi!

Even mijn geschiedenis haha:

Na 8 jaar bij een gyn. lopen, in diverse ziekenhuizen, zonder enig resultaat en diagnose van mijn zeeeeeer onregelmatige menstruatie, de stap genomen om naar het buitenland (België, UZA) te gaan. Sinds februari hebben we een actieve kinderwens. En in juni werden we voor het eerst geholpen in het UZA. Wat een enorm fijn ZH! Voor het eerst voelde ik me serieus genomen! We moesten in NL 4 weken lang bloedprikken op allerlei hormonen. Afgelopen week moesten we terugkomen en na het zien van de uitslagen en een inwendige echo werd er uiteindelijk PCOS geconstateerd. Dit heb ik overigens al jaren geroepen in NL, maar ze zeiden steeds dat dat het niet was!!

Aangezien mijn zus ook PCOS heeft en 7 jaar bezig is geweest om kindjes te krijgen, heeft de gyn. besloten om direct te beginnen met behandelingen. Nu moest ik 5 dagen 2x per dag Duphaston slikken, om mijn menstruatie op te wekken. Ik zit nu op dag 5 en vanavond mijn laatste pil. Als ik menstrueer, moet ik op dag 2 het ZH bellen, zodat ik op dag 3 kan beginnen met Clomid 50 mg. Al met al heel spannend!

Hee dames,

ik heb een beetje terug gelezen hier en sluit me graag aan. Ik ben 34, bijna 35 en mijn vriend ook. Sinds vrijdag weten we dat mijn vriends zaadkwaliteit niet best is. Natuurlijk zwanger worden: die kans is zo klein, dat ik nu meteen doorgeschoven ben naar icsi. Poeh, ik vind het behoorlijk schrikken! Ik heb zelf een zeer regelmatige cyclus, eisprong, menstruatie, alles erop en eraan. Of er verder bij mij wat schort, dat weet ik niet, want dat testen ze nu niet meer.

Maar zijn zaad is dus dusdanig slecht, dat iui of zelfs ivf geen optie zijn. in feb gaan we naar het ziekenhuis voor de intake. Heeft een van jullie ervaring met ICSI? Wat zijn jullie ervaringen met de hormonen? En ook: hoe houd je je relatie ok? Want ik vind het nogal wat. Gelukkig kunnen we goed praten, maar de beslissing om dan nu na 1,5 jaar zelf schieten in een keer naar icsi over te gaan...

Hoe heeft het jullie relatie beïnvloed? En jouzelf?

Hey meiden, ook ik kom mij melden. Inmiddels 1,5 jaar zelf aan het proberen maar helaas zonder resultaat. Ik heb een super regelmatige cyclus (27-29 dagen). Uit zaadonderzoek is gebleken dat het zaad van mijn partner slecht is waardoor wij nu over gaan op een proef-iui. Dan kunnen ze ook zien of dat nut heeft en of IVF dan uberhaupt kan. Anders zou het kunnen zijn dat wij ook worden doorgestuurd naar icsi. Naast dit alles heb ik overgewicht en er werd keihard gezegd dat ziekenhuizen mij dan zeker gaan weigeren voor IVF, dus ik weet gewoon even niet wat ik moet verwachten.

Hee LilyP,

Heftig nieuws he? Hoop dat iui voor jullie werkt! Dat scheelt toch een hoop medische ingrepen voor jullie. Wat bedoelen ze trouwens met een proef-iui? Gaan ze zijn zaad testen of het geschikt is voor kunstmatige vormen van zwanger maken? Of gaan ze het ook daadwerkelijk bij je inbrengen?
Overgewicht, tja, dat is over het algemeen wat minder gezond voor je lijf. Heeft dat ook invloed op je vruchtbaarheid? In België zijn ze daar geloof ik minder streng op, is het navragen waard.

Hoe dan ook, succes! Ik hoop dat jullie snel zwanger zijn!

Terug
Bovenaan