Nipt test

<p>Hallo, </p><p>Ik heb over 2 weken een gesprek met de verloskundige op de nipt test. </p><p>Maar ik ben erg aan het twijfelen of ik het wel of niet zal doen </p><p>Wat hebben jullie gedaan en waarom? </p><p>Bedankt alvast voor het reageren! </p>

Waarom twijfel je?
wij hebben het wel gedaan omdat we echt wilde weten of het niet een ernstige chromosoomafwijking had want dan zouden we het misschien hebben afgebroken, gelukkig niet het geval want anders leek het mij de zwaarste beslissing ooit!

Hoi!
wij hebben de test niet gedaan. 
Omdat we er van overtuigd waren dat ons kindje hoe dan ook welkom is. Als dat extra zorgen met zich meebrengt, dan is dat maar zo. Daar is het niet minder welkom om. 
Daarnaast kunnen ze met de 20 weken echo ook voldoende zien. 
Ik vind dat iedereen zelf de keuze moet maken, waar zij zich goed bij voelen. 
Voor ons was dat deze keuze. 
Ik hoop dat je er wat aan hebt ;-)

Hier niet gedaan..  wij hadden de behoefte er niet aan ook omdat er totaal geen gekke dingen voor komen in de familie. En wat als we wel wisten dat er iets was watdan? Vandaar de keuze het niet te doen. 

Wij hebben het wel gedaan. Wij vonden het fijn om van tevoren weten mocht er iets zijn. Niet om de zwangerschap af te breken, maar om voorbereid te zijn. Een kindje met bijvoorbeeld down syndroom heeft andere zorg nodig en kan behoorlijk zwaar zijn. Daar kun je beter op voorbereid zijn, dan dat je bij de geboorte achter komt.

Hier ook gedaan ondanks dat het niet in de familie voorkomt. Was gewoon erg bang voor de syndromen en zou niet weten hoe ik het zou moeten doen stel het was wel het geval geweest. Zou de zwangerschap afbreken als het wel een syndroom had maar gelukkig is dat niet het geval. 
Je hebt trouwens 2 soorten, 1 waar ze kijken naar de 3 bekenste afwijkingen en de ander naar meerdere chromosoom afwijkingen maar bij de 2de (dus de uitgebreide) gaat niet duidelijk maken wat er precies mis is omdat ze niet weten watvoor impact het heeft op de groei of gezondheid. Heb daarom niet de uitgebreide gedaan.

Wij hebben het de eerste keer niet gedaan. Toen met de geslachtsecho kwamen we erachter dat het hartje was gestopt. Met 16 weken een natuurlijke bevalling gehad en daarna het kindje laten onderzoeken. Bleek dat hij het patau syndroom had, terwijl er niks bijzonders in de familie voorkomt en ik nog vrij jong ben.
Nu voor de 2e keer zwanger en komen we ervoor in aanmerking. Vorige week bloed afgenomen en nu wachten we in spanning de uitslag af. 
Ik wil je niet bang maken, maar ik zou de test laten uitvoeren. Het geeft je geen 100% zekerheid, maar wel voor een groot deel.

Wij hebben het de eerste keer niet gedaan. Toen met de geslachtsecho kwamen we erachter dat het hartje was gestopt. Met 16 weken een natuurlijke bevalling gehad en daarna het kindje laten onderzoeken. Bleek dat hij het patau syndroom had, terwijl er niks bijzonders in de familie voorkomt en ik nog vrij jong ben.
Nu voor de 2e keer zwanger en komen we ervoor in aanmerking. Vorige week bloed afgenomen en nu wachten we in spanning de uitslag af. 
Ik wil je niet bang maken, maar ik zou de test laten uitvoeren. Het geeft je geen 100% zekerheid, maar wel voor een groot deel.

Terug
Bovenaan