Nipt test

Wij wel, we wachten nu op de uitslag. Met down vinden wij dat een kindje kwaliteit van leven heeft. Met de andere 2 syndromen niet. We doen het niet voor onszelf, elk kindje is welkom, maar voor het kindje.

Wij hebben het wel gedaan en gisteren de uitslag gekregen:  geen bepaling mogelijk! Dat heeft echt veel stress gegeven. We mogen nog een keer prikken, 60% kans dat het nu wel lukt maar ik ben toch zo enorm gaan twijfelen of alles wel goed is. Het komt doordat er te weinig foetaal DNA in mijn bloed zit blijkbaar, maar snap niet goed waarom. 

Weet nu niet goed waarom ik ook alweer de nipt heb gedaan want in principe hebben we helemaal geen verhoogd risico!

Wij hebben het wel gedaan en ik wacht nu op de spannende uitslag.
onze dochter is stil geboren na een zwangerschapsafbreking, ze had een niet levensvatbare afwijking. Dus deze zwangerschap is nu extra spannend, zal het kindje wel of niet gezond zijn.
nipt is alleen bloedprikken, je loopt geen enkel risico.

@S Snellen, wanneer verwacht je de uitslag? Wij vorige week dinsdag geprikt en tel de dagen af.. hoop misschien op vrijdag een belletje?

@JD4,
toevallig hebben wij ook vorige week dinsdag geprikt! Ik hoop ook eind deze week/ begin volgende week de uitslag te krijgen. Ze zeiden dat het ongeveer 2 weken duurt. Bellen ze bij jou altijd? Bij mij alleen als ik er iets uitkomt, anders krijg ik heel onpersoonlijk een SMS. 

Ik heb het ook gedaan inclusief de nevenbevindingen. Ik wilde erg graag weten of alles, voor zover zichtbaar, in orde zou zijn of niet en het stond ook zeker vast dat bij een van de drie hoofdbevindingen de zwangerschap afgebroken zou worden. Je moet je vooral bedenken wat je zou doen als de uitslag niet goed is. 

Ik heb het ook gedaan inclusief de nevenbevindingen. Ik wilde erg graag weten of alles, voor zover zichtbaar, in orde zou zijn of niet en het stond ook zeker vast dat bij een van de drie hoofdbevindingen de zwangerschap afgebroken zou worden. Je moet je vooral bedenken wat je zou doen als de uitslag niet goed is. 

@Flieppie
ik herken wat je schrijft, bij mij was de eerste test ook mislukt (te weinig materiaal), dus nogmaals geprikt... Ondertussen bij elkaar al meer dan 4 weken aan het wachten, vandaag was er nog niks bekend.
ik ben nu ook steeds aan het denken: hoezo heb ik die test uberhaupt gedaan? Ben 31, gezond, niks geks in de familie... 
In mijn omgeving vragen ze wel steeds of ik al een uitslag heb, dus dat maakt het beetje ongemakkelijk allemaal.
Nouja, wacht het nog maar even af! 

Terug
Bovenaan