Nipt test

De test is niet 100% waterdicht. Maar dat heeft niets aan mijn keuze veranderd. Wij hebben de test niet laten doen. 
Wat de uitslag ook zou zijn. De zwangerschap afbreken was absoluut geen optie voor ons. Dat kunnen wij niet. En met de 20 weken echo kunnen ze ook veel zien! Zou ons kindje een downsyndroom hebben dan zien ze dat dan ook. 
Maar de keuze is uiteraard ieder voor zich :)

Ik heb combinatietest gedaan. Heb wel besloten toen om geen punctie te doen mocht het mis zijn. Maar meer dat we ons erop konden voorbereiden. 

Ik heb combinatietest gedaan. Heb wel besloten toen om geen punctie te doen mocht het mis zijn. Maar meer dat we ons erop konden voorbereiden. 

Wij hebben het wel laten doen inclusief nevenbevindingen. Gelukkig deelden wij dezelfde gedachten dat we de zwangerschap af zouden hebben gebroken mocht er iets uit de test gekomen zijn. Met 12/13 weken is de ingreep veel kleiner als dat je er met de 20- weken echo pas achter komt, daar komt ook nog bij dat niet alle syndromen uiterlijke kenmerken hebben die op de echo te zien zijn. Gelukkig was alles goed en ligt hij hier vrolijk te kraaien.

Mijn vriend wilde het in eerste instantie wel. Ik zei direct al dat ik het niet wilde. Dit omdat ik zelf in de gehandicaptenzorg werk en daardoor weet dat er zoveel verschillende syndromen zijn met elk nog hun verschillende gradaties. Als er uit het onderzoek iets zou komen is nog niet duidelijk in welke mate dit het geval zou zijn. We hebben wel de 20 weken echo gedaan om wel iets te weten te komen mocht het te zien zijn op dat moment. Wel met in ons achterhoofd dat de kleine hoe dan ook welkom is.

Wij hebben het wel gedaan.  Maar dat  is een keus voor ieder voorzich
Het zijn wel zenuwslopende weekjes dat je moet wachten 
Ik wilde graag weten waar ik aan toe was  . Gelukkig  is alles goed.

Wij hebben gekozen om het niet te doen. Het kindje is hoe dan ook welkom, en ala het al een afwijking blijkt te hebben, ik heb meer dan genoeg ervaring met de gehandicaptenzorg dus erop voorbereiden hoeft niet echt.

Wij dachten alleeb maar, wat als het nou niet goed is? Afbreken is de moeilijkste beslissing ooit, 1 die ik niet wil maken.

Wij hebben gekozen om het niet te doen. Het kindje is hoe dan ook welkom, en ala het al een afwijking blijkt te hebben, ik heb meer dan genoeg ervaring met de gehandicaptenzorg dus erop voorbereiden hoeft niet echt.

Wij dachten alleeb maar, wat als het nou niet goed is? Afbreken is de moeilijkste beslissing ooit, 1 die ik niet wil maken.

Terug
Bovenaan