@DaisB helaas kan je lichaam je inderdaad enorm voor de gek houden! Wel heel goed dat je zelf nuchter er in stond zodat de teleurstelling minder is..
@Foodlover je kan het maar zeker weten toch? Zeker als je inderdaad gaat drinken, dan kun je het lekker van je af laten glijden met de zekerheid dat het geen kwaad kan.
@Riekie als je een late innesteling hebt gehad zou het nog kunnen hoor!
Hier een update van mij; ik had sinds gister middag totaal geen krampen meer. Echter toen ik gisteravond voor het naar bed gaan naar de wc ging zaten er een paar licht roze druppels bloed in mn ondergoed. Vreemd dacht ik, wellicht dan morgen toch dat de ongesteldheid door breekt. (echter voel ik normaal 2 dagen van te voren al dat ik ongesteld moet worden)
Vervolgens werd ik midden in de nacht wakker met de ergste kramp die ik ooit heb gehad.. ik wist niet meer hoe ik moest liggen om het te verdragen. Dit heeft ongeveer een uurtje aangehouden voor het wegebte en ik gelukkig weer in slaap ben gevallen.
Vanochtend werd ik wakker om 07:30 en meteen mn temp gemeten - 36.8 - de afgelopen 4 dagen exact om het zelfde tijdstip gemeten en zat telkens op 37.0. Wederom een teken dat ik ongesteld werd? (alhoewel ik de daling enigsinds aan de lage kant vind, maar ik heb dus nog geen hele maand ervaring ermee. iemand anders hier ervaring mee?). Bij het naar de wc gaan was mijn hele onderbroek nog schoon, dus ondanks de extreme kramp geen bloeding gehad.
Nu zijn we een paar uur later en heb ik inmiddels wat bloed verlies gehad en het is helder rood. Ik koppel het toch maar aan ongesteldheid ondanks dat dit echt totaaaal niet is zoals ik het normaal heb. Voor degene die mijn verhaal niet kennen, ik heb endometriose en normaal bloed ik enorm hevig, heb altijd eerst 2 dagen heel dik bruin bloed (sorry, details) en kan wel kruipen van de pijn.
Echter heb ik vandaag amper krampen, dat is echt te verwaarlozen, geen druppeltje oud bruin bloed gehad en het helder bloed dat er wel is is in verhouding tot normaal weinig. Maar misschien past het bij het beeld zoals mijn gyno het schetste, dat er iets gezeten heeft en dat aan het afbreken is. Aangezien ik hier geen eerdere ervaring mee heb gehad zal het dat zijn.
Ik ben in elk geval opgelucht na 11 dagen over tijd te zijn en cyclusdag 44 bereikt te hebben dat mijn lichaam nog werkt. Dat het wachten en de vreselijke spanning voorbij zijn en we toe kunnen werken naar een nieuwe poging.
Ik ga dan ook vol goede moed met jullie mee naar NOD mei.
Mocht dit verhaal nou nog een rare wending krijgen, hou ik jullie weer op de hoogte
!