NOD Februari 2021

@unalome afleiding zoeken in de in de weken tussen de eisprong en de NOD vind ik ook killing. Ik dacht deze maand het echt zo zeker te weten, maar helaas. Ik werk sinds half maart al full time thuis en ongeveer 1x per maand ga ik naar een afspraak buiten de deur. Met afleiding van collega's zou het makkelijker zijn. Ik doe ook nog een master in de avonduren /het weekend en daar begin ik nu met afstuderen, dus als ik me er toe kan zetten is er afleiding genoeg. Als ik gek van mezelf of mijn gedachten word ga ik wandelen en ik heb ook een bullet journal om rustig in te schrijven, plakken, tekenen ? Maar om nou te zeggen dat ik er daardoor niet zo veel meer mee bezig ben: nee hahha! ?

@Unalome Het is een drama die periode.
Iedere avond als ik naar bed ga ben ik weer blij dat er een dag voorbij is gegaan. Hier heb ik gelukkig nog afleiding van mijn dochtertje van 17 maanden. Maar ik probeer ook echt bezig te blijven. Wandelen, kleding maken achter de naaimachine, lekkere dingen bakken, zolder opruimen etc. 
Maar ondanks dat blijft het door je hoofd spoken. Denk niet dat we daar omheen kunnen.
Voor nu... wachten tot de ongesteldheid voorbij is en even relaxen tot de eisprong.. 

Ik wil ook graag meedoen! Besloten er vanaf deze maand weer voor te gaan!? Wij hebben een dochtertje van 16 maanden, gaan nu dus voor een 2e kindje ? Ik ben afgelopen maandag ongesteld geworden en begonnen met foliumzuur. Mijn cyclus is pas sinds oktober 2020 weer terug (i.v.m. lange borstvoedingsperiode) en is nog niet helemaal regelmatig; 35-33-29 dagen. Ik weet dus niet helemaal wanneer mijn NOD is, maar ik gok rond 3/4 februari. Ik voel vaak mijn eisprong wel (aankomen), dus over 2-3 weken weet ik wel ongeveer wanneer mijn NOD is.
Het lukt me niet om het in de tabel te zetten, kan iemand anders dit doen?

Hoe vervelend het ook is voor iedereen, ik ben blij dat ik die wacht weken niet als enige zo ervaar. Ik wandel veel en heb nog genoeg te doen in huis maar het blijft maar in m'n hoofd zitten.
@lepris Ik doe niet aan tempen..  Ik ben nu zelf weer begonnen aan de ovulatie testen vorige maand de eerste maand gehad. Ik wil 3 maanden kijken of het een beetje gelijk blijft dan stop ik er weer mee want man oh man dan ben je er echt je hele cyclus mee bezig ? 
Ik verwacht zondag mijn eisprong dus we gaan gezellige dagen tegemoet. 

@unalome ja dat snap ik wel hoor... maar is wel handig om te berekenen wanneer je ei is als je niet regelmatig bent

@mientjeeee ik heb je op de lijst gezet!

Ik temp niet en ik doe ook geen ovulatietesten. Heb wel een onregelmatige cyclus (25 tot 35 dagen), dus eigenlijk weet ik niet precies wanneer mijn eisprong is. Ik ga af op wat ik in mijn Fitbit app zie (en dus invul over mijn ongesteldheid en sexy times ?). Wij wilde er nog niet meteen zo'n ding van maken. Gaan nu voor ronde 3 en merk dat het ons beide wel heel erg bezig houdt. We willen het zo graag! Ik denk dat als het na een paar rondes nog niet raak is, ik ook testen ga kopen. Nog tips om het chill te houden maar wel succes te vergroten? ?☺️

Terug
Bovenaan