nod in februari

Hoeveelste kindje het wordt! (anders zou er bij veel mensen 0 moeten staan, omdat dit het eerste kindje wordt).
Groetjes, Mirjam

@ mamajb,
Ik wil er best over praten. Het is een erg lang verhaal, maar ik zal er een korte versie van vertellen;

Een super-zwangerschap gehad, totaal geen problemen...
Was 8 april uitgeteld. Kwam op woensdag 14 april bij verloskundige op controle, bleek dat meneer niet meer zat ingedaald...! Door naar ziekenhuis, echo gemaakt en gyn heeft meteen een inwendig onderzoek gedaan (beetje 'gerommeld' om het op te starten).
Vrijdags begonnen de weeën, zaterdags 's ochtends kwam meneer ter wereld (thuisbevalling), bijna dood.

Hij heeft schijnbaar klem gezeten, was lijkbleek / helemaal slap/ geen hartslag (kwam gelukkig vanzelf terug) / geen ademhaling; verloskundige heeft hem gereanimeerd tussen mijn benen... heftig...
Met ambulance naar ziekenhuis vervoerd, kindje op couveuse-afd gebracht en zelf naar verloskamer. Moest nl nog gehecht worden.

Zondags kwam kinderarts bij mij op de kamer; het ging niet goed met kleine. Heeft stuipen aan één kant van lijfje. 's Avonds stonden ze weer aan mijn bed, het ging steeds slechter. Stuipen werden steeds erger, ondanks medicijnen om hersenvocht af te voeren. De stuipen werden veroorzaakt door teveel aan hersenvocht (druk op hoofdje).

Hij werd 's avonds nog afgevoerd naar Utrecht (WKZ). Daar aangekomen mochten we 3 uur later bij hem.  Artsen hadden een echo van z'n hoofd gemaakt, hij had een hersen-beschadiging. Maar hoe en wat precies kon men niet zeggen, daar waren meer onderzoeken voor nodig. Na deze onderzoeken kon men na 3 dagen(!!) zeggen dat hij een herseninfarct heeft gehad. Hij zou hier verder geen schade aan ondervinden.
Maar op dat moment geloof je daar helemaal niet in!
Je kind ligt daar op IC, doet helemaal niks (lag in een soort coma door medicijnen)
Moest eerst helemaal opnieuw leren vertrouwen in mijn kind te krijgen.

Nu, 5 jaar later, kunnen we dus inderdaad zien dat dat ook echt zo is!

Vandaar dat wij eerste periode helemaal niet bezig waren met een eventuele tweede kindje... was gewoon BANG!!! Hoop dit ook nooit meer mee te maken...
Het verhaal is eigenlijk veel uitgebreider, zo waren er in het ziekenhuis (in onze woonplaats) fouten gemaakt/dingen nagelaten. Hierdoor hadden ze al veel eerder kunnen zien dat de kleine helemaal niet in orde was.
Maar ik zou de verkorte versie schrijven...
Is al lang genoeg geworden!!

Groeten,
Sab

Hallo meiden!!

Wil iemand mij ook toevoegen?
Ben helaas vandaag ongesteld geworden, snik.

2de kindje, ronde 5, nod: 28 feb

Succes meiden voor deze maand!
Groetjes Mirjam

Hallo Allemaal,

Ik ben Nina, 26 jaar en zit in ronde 18 voor onze 1e kindje.Ik ben naar de ha geweest voor info etc.. kon gewoon niet meer tegen de onzekerheid. Heb als advies mee gekregen om te beginnen met het opmeten van mijn temperatuur elke ochtend voor 3 maanden lang. Om te kijken wanneer ik en of  ik wel een eisprong heb. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen en dat het deze maand raak is. Anders moet ik de procedure in van.. med controles..etc  

Ik kan niet wachten op mijn NOD.. ik voel me zo raar nu. Ik zit nu op dag 20 van mijn cyclus.. ben sinds gisteren best wel misselijk en een beetje dikke afscheiding sorry dames  2 much info.Kent iemand dit?

Ik heb een sterk gevoel dat het misschien raak is dit keer. eigenlijk vanaf mogelijke ovulatie dag.. voelt het aan alsof het raak is...voor het eerst dat ik me zo voel vanaf het moment van klussen raar he...Het zal wel weer tussen me oren zitten.

Mijn Nod is 4 feb.. Kan iemand bij toevoegen in het lijstje. Alvast bedankt en ik wens iedereen die op de wachtbank zit net als mij heel veel sterkte.

groetjes Nina

Hallo meiden,

Ik heb ook mijn nod in feb, 3 feb om precies te zijn, eerste ronde tweede kindje. Bij de eerste was het in een keer raak!

Groetjes Plien

Dag dames,

Heb laaaaang niks van me laten horen. DRUKDRUKDRUK!! Die kleine rolt nu om (hij is nu 4 maanden) en begint dus wat meer aandacht te vragen. Wat ik echt heel erg gezellig vind. Hij begint nu echt een heel mensje te worden.  Gelukkig doet ie smiddags nog lange dutjes (van 11 tot 14 uur en 17 tot 19 uur) en heb ik lekker wat tijd voor mezelf, maar ben nu weer aan t werk en ben in die tijd druk met huishouden en lesvoorbereiden!.

@ Sab wat een ongelofelijk heftig verhaal. Kan me voorstellen dat je lang hebt gewacht met de beslissing voor een tweede!

@ mirjam 1983, heb jij een kindje van september 2007? Ik ken iemand die ook mirjam heet, in 1983 is geboren en in mn msn lijst staat. Toevallig dezelfde als jij??

Voor een hoop dames is de klustijd weer aangebroken! dus ik zou zeggen veel plezier allemaal!!!!!!!!

Groetjes Jen

Willen jullie mij erbij zetten? IK heb laatst al eens gereageerd dat 26 jan mijn nod moest worden, maar ik ben vanmiddag ongo geworden. Zet mij maar bij ronde 2...
Helaas. Maar het zou ook wel heel snel zijn.

greet

Terug
Bovenaan