nod in februari

naam        
leeftijd
kindje
ronde
NOD
//

Misty 1980
28 jaar        
1
3
2 feb

Linnie75
33 jaar        
1
2
2 feb

Chantal
30jaar
2
1
4feb

fren
29 jaar
1
13
4 feb

bianca

MOON
24 jaar        

30 jaar
2

1
3

30
4 feb

5 feb

22  jan. IUI

Loes
29 jaar
3
4
6 feb

sab78
30 jaar
2
14
6 feb

leintje123
24 jaar
1
9
7 feb

cato
23 jaar
1
5
8 feb

Muriel        
29 jaar
1
4 na ma
8 feb?

Mirjam
24 jaar
1
1
9  feb ?

meissie 1984
24 jaar
2
3
9 feb

Fee83                
25 jaar
1
1        
11 feb?

Kim
28 jaar              
1
12
11 feb

Deb2009
28 jaar        
1
12
12 feb

Jen (knutseljuffie)
26 jaar
2
1
12 feb

trotsemama 1981
27 jaar
4
5 na mk
13 feb

Maaike26
26 jaar
1
5
13 feb

Soepfan
33jaar
2
9
13feb

Mamajb
30jaar
2
??
13feb

W1980
29 op 5/2
1
6
14 feb

Chanaty        
28 jaar
2
7
14 feb

Edith        
38 jaar
3
3
15 feb

Wen
29
1
8
17feb

Babeken
25 jaar
1
14   1e na bbz
23 feb

Hoi Meiden,

Ik zou jullie op de hoogte houden van mijn eerste bezoek bij de gyneacoloog.  

Het is me alles meegevallen! Het gyneacologisch onderzoek was minder vervelend dan verwacht. Ja, het is niet echt prettig in je blote kont, maar verstand op nul en gewoon doen. Kim: ik heb ook mijn potentiele kindje gezien op de echo. Is toch wel bijzonder om te zien hoe het lichaam werkt. Alles was goed bij mij en mijn mannetje mag  morgen wat inleveren. We gaan nu mijn cyclus in kaart brengen. Ik moet ook maandag terugkomen (dag 12) om te kijken naar mijn ei en voor een samenlevingstest.  Wat ik heb begrepen kan het maar zo zijn dat ik dinsdag  of woensdag weer moet terugkomen. Ik vind het nu al vervelend  om te zeggen op het werk dan ik naar de huisarts moet, want ik wil niets zeggen. Ik moet ook nog een paar keer bloedprikken.  

we zien het wel, we gaan in ieder geval de komende dagen weer vrolijk klussen!!

Kim: wat fijn dat de uitslagen goed zijn
Fren: Mijn  vriend is ineens heel onzeker geworden. Bij mij zag het er allemaal goed uit en nu is hij ervan overtuigd dat hij "het probleem" is. Hoe is dat bij jou man?
Ik heb lang geleden  wel eens gezegd dat ik me kan voorstellen dat stellen uit elkaar gaan als een van beide helemaal niet vruchtbaar blijkt te zijn.,... nou dat heeft hij goed onthouden. Is natuurlijk harstikke onzin, maar praat dat maar eens uit z'n hoofd. Gyneacoloog heeft ook aangegeven dat bij veel stellen het onverklaarbaar is waarom bevruchting zo lang op zich laat wachten. We moeten in ieder geval geduld hebben.

Succes allemaal met klussen!!!

he deb

goed zeg dat het tot nu toe allemaal goed is.
mijn vriend kreeg vandaag ook uitslag van zaad test en hij kon vonochtend wel huilen zo zenuwachtig dat hij was. dat heeft hij echt nooit. maar een samenlevingtest dat gaat bij jou wel in een andere volgorde als bij mij, daar ben ik ook benieuwd naar. want alles kan goed zijn maar bij sommige stellen klikt HET gewoon niet. een kennis van mijn schoonzus heeft dat probleem.

we houden elkaar op de hoogte

groetjes kim

Hoi Moon,

Je vroeg hoeveelste ronde het voor mij is: de eerste!!
Ik heb vorig jaar de pil ook al laten staan maar durfde ineens niet meer.
Ben al 1,5 jaar aan het twijfelen omdat de eerste tijd met onze zoon niet zo lekker ging.
Nu ben ik er gewoon meer aan toe, gevoelsmatig.

Dus voor mij is het de eerste ronde!

Ik vraag mij trouwens af of meer moeders twijfels hebben gehad over wanneer ze voor een tweede zouden gaan.

groetjes mamajb

He Deb,

Wat klinkt je verhaal herkenbaar! Mijn vriend heeft precies hetzelfde! Ook erg onzeker geworden na het bezoek aan de HA. Onze huisarts wil in eerste instantie hem nakijken, mede omdat als kind zijn ballen niet goed ingedaald zijn. Hij is daar nog aan geopereerd toen hij 12 was, maar de HA zag toch dat dat bij een van zn ballen niet helemaal gelukt is, waardoor die iets in ontwikkeling is achter gebleven. Dat zou een oorzaak kunnen zijn. Hij moet nu sperma inleveren om te checken. Hebben we alleen nog niet gedaan, omdat hij daarvoor 3 dagen niet mag klaarkomen en ik in mn vruchtbare periode zat :) Wie weet is het allemaal niet nodig...

Ik heb ook ooit (in een enigszins aangeschoten bui) geroepen dat ik me voor kan stellen dat je voor je kinderwens kiest in plaats van voor je relatie, mocht dat aan de orde zijn, en dat wordt me inderdada ook nog steeds nagedragen. Ik zou het nu (in nuchtere toestand) niet weten wat ik zou doen, mocht ik voor die beslissing komen te staan...

Fijn dat je een goed gevoel hebt overgehouden aan de gyn! Ik ben daar nog wel wat huiverig voor door een zeer traumatische ervaring met als hoofdrolspelers een onervaren co-assistent en een eendebek...

Vind het wel fijn dat we een beetje in hetzelfde schuitje zitten. Gedeelde smart is halve smart enzo :)

Fijne avond!
Liefs Fren

@mamajb,

Ook hier nogal wat twijfels geweest. Nouja, twijfels...
Heb er langer mee gewacht om voor een tweede te gaan.
Met onze zoon ging het vanaf geboorte ook hélemaal niet goed. Hebben echt een hele onzekere periode met hem gehad. Daar zat ik niet voor een tweede keer op te wachten. Nu is onze zoon bijna 5 jaar, en gaat het toch echt wel weer kriebelen...
De 'scherpe kantjes' zijn er ook wel efgasleten, maartoch...
Heb afgelopen week voor het eerst weer in zijn geboorte-album de foto's bekeken... heftig.

Ja, en dan toch slaat de twijfel soms weer toe...

Maar we blijven er gewoon voor gaan!!!

Groeten!!

Hoi mamajb,

Vanaf nu ga ik stoppen met de pil... Kheb gister de laatste genomen, tis nu wachten. Ik heb altijd wel een beetje twijfels gehad over het 'gaan voor een kind'. Bij onze eerste twijfelde ik ook erg... is het niet een beetje snel, wat zullen andere er van zeggen, ik ben nog jong, zal ik wel zwanger worden, hoe zal het gaan enz... De eerste drie maanden van mijn zwangerschap vond ik niet zo leuk omdat ik het met niemand kon delen. Kwilde echt wachten op de echo. Maar vanaf die tijd vond ik het geweldig!! Wat een heerlijk gevoel is het om zo'n kleintje in je buik te dragen! Toen ons eerste kindje geboren werd, miste ik het 'zwanger' zijn enorm! Ik wilde wel meteen weer voor een tweede gaan. M'n verstand hield me tegen. Na een paar maanden begon ik weer erover na te denken. Want tja... wanneer ga je voor een tweede? Ik denk dat ik er altijd wel over zal blijven twijfelen. Ik ben gewoon gevoelig voor reacties van anderen. Daarom heb ik besloten om gewoon te stoppen met de pil, dan zien we wel. Ik wil het dolgraag, maar de twijfels blijven bij mij totdat ik het verteld heb aan andere (daar zie ik dus wel tegenop).
Nou ja, om het kort te maken; je bent dus niet de enige!!
Is dit je eerste ronde? Bij ons wordt februari wel de eerste ronde ;-) De vorige keer was ik meteen zwanger, ik geloof dat ik wel bij de geluksvogels hoor. Kben benieuwd of dat nu weer zo is.

oh, niet helemaal goed gelezen. tis je eerste ronde.
Leuk!! Dan gaan we ervoor!! Hoelang duurde het bij je eerste om zwanger te worden?

Terug
Bovenaan