NOD januari 2020

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op het forum en ook nieuw in deze topic. Graag praat ik hier mee ? ik ga eerst eens even alles lezen! 

ikzelf zit nu in ronde 4, eerste kindje. Mijn nod zou 17-18 Jan zijn.

liefs 

@Liss B spannend! Ik hoop op een positieve test voor je!! 
@Fleurbo oeh spannend! Ik had ook menstruatieachtige krampen bij mijn zoontje en 2 dagen erna testten ik positief! :) 

[quote quote=10282827]@lott Ik begon steeds vanaf ongeveer dag 9 te testen, maar heb ik het goed onthouden dat je een korte cyclus hebt? Dan misschien al wat eerder beginnen, misschien is je eisprong wel eerder en je lutale fase langer dan je nu denkt. Ik vond het met die staafjes handig om ze te bewaren zodat je dagen met elkaar kan vergelijken. Dan zie je ze op een gegeven moment oplopen tot dat beide strepen even donker zijn en daarna weer aflopen. ik zit nu op 5-7 DPO, weet niet precies wanneer eisprong was omdat ik deze ronde geen ovulatietesten heb gebruikt wegens vakantie. Laatste dagen wel last van menstruatie achtige krampen, erger dan ik me herinner van vorige rondes. Ook in de auto vanmiddag erg misselijk. Denk dat ik het me inbeeld of het ergens anders van komt, want kan eigenlijk nog niets zijn… anderen al ergens last van?[/quote]
Er zit ook een blaadje bij om ze op te plakken dus ga ik zeker doen! Ja mijn cyclus lijkt 24-25dagen. Al die nieuwe termen toch.. Ik word wel steeds beter in dit stukje biologie maar wat is DPO? En Lutale fase ga ik zelf wel even googlen maar die afkortingen allemaal ? hihi.

Ik was ook kei misselijk en hongerig. En toen ineens bloed dus toch ongesteld. Vraag me erg af of ik een niet ingenesteld bevrucht eitje had waardoor ik me zo voelde of dat het allemaal tussen mijn oren zit. 

@Bnm zo rot dat mensen gewoon niet nadenken dat dan kwetsend is.. echt absurd. Ze denken dan je hebt er al een dus je wordt zo weer zwanger. Mijn schoonoma dacht ook dat ik door de borstvoeding heen wel zwanger zou raken nou niets is minder waar.. helaas 5 maanden voorbij en nu gestopt met de borstvoeding in de hoop alsnog zwanger te worden. Mijn schoonmoeder zat gister ook echt te vissen of ik al weer zwanger was.
Ik ga denk ik tot dinsdag wachten om te testen als ik morgen niet ongesteld ben... heb heel veel dorst en nog steeds een beetje misselijk..
@ Lott DPO is de dagen nadat je eisprong/ovulatie is geweest. En de luteale fase is eigenlijk hetzelf de dagen na je ovulatie tot je menstruatie dan.

@hetmeisje ahja, dankjewel!

Spannend hoor! Mijn schoonmoeder is ook zo lekker subtiel ? ik snap dat niet xo goed! 

Mijn schoonmoeder dacht laatst dat we gingen trouwen toen we vertelden dat we doorverwezen waren naar het ziekenhuis dus die had andere verwachtingen ? 

@cardiozuster haha misschien wel fijn juist die verwachting ipv een kind? Of is dat iets wat je ook graag wilt trouwen?
Ik heb toch een test gedaan.. Kon het niet laten.. Maar nog steeds negatief. Dus ik zal misschien vandaag of morgen ongesteld worden... Hopelijk morgen dan is die fase wat langer... Maar bij mijn zoontje testte ik ook pas 11 DPO positief wel.. Nu zit ik op 8/9 dus misschien donderdag... Maar weet niet of ik tot zo lang kan wachten ?. Ik ben zo ongeduldig. Straks weer naar de kruidvat om 2v5 te halen. Misschien ook maar een vroege gelijk.. Testdrang is erg groot...
EefH wanneer was je NOD? 

Oh spannende dagen @hetmeisje. Heel begrijpelijk dat de testdrang nu groot is. Zijn die testen van de kruidvat trouwens zo goed? Lees er best vaak over hier. 
Mijn NOD is rond 22 januari, nog een weekje. Alleen heb ik dus sinds gisteravond ineens lichte krampen in m'n buik. Geprobeerd het af te schuiven op 'onrustige darmen', maar het gaat toch echt meer richting menstruatieachtige krampen. Heb het afgelopen weekend net een beetje uit m'n hoofd kunnen zetten, nu ben ik weer helemaal zenuwachtig haha.
Welkom Lis-B, voor jou schiet het ook al op!

Terug
Bovenaan