NOD juli 2020

Chantal das een positieve test volgens mij,  gefeliciteerd! 
Mamadtje over zaadkwaliteit...geen idee maar ik ben al 40 en mijn man 44, dus tsja? Wel een dochter van 1,5 dus het is al een keer gelukt ;)

Chantal dat is echt een duidelijk streepje hoor! Die ongesteldheidsvlagen had/heb ik ook nog steeds. En herken het ook van mijn vorige zwangerschap. Hoort erbij denk ik.. gefeliciteerd!

Ik ga vanaf vandaag weer beginnen met ovulatietesten. Het is nog maar dag 8... Maar ik kon het niet laten. Had zin om er weer mee te beginnen haha.

Succes Carly, dan mis je je ovulatie in ieder geval niet ;). Ik ben ook vrij direct na mijn menstruatie begonnen, test 20 was positief haha. Hopelijk vind jij je ovulatie eerder!

Hoi allemaal,
Ik ben een tijdje afwezig geweest. Chantal en Lynn gefeliciteerd met de positieve test! Ook alle anderen die ik gemist heb nog gefeliciteerd. 
Hier heel lang moeten op mijn ovulatie (Danielle dag 20 valt echt wel mee). Ik heb nu op dag 28 eindelijk mijn LH-piek gevonden. Gisteren was hij al bijna even donker als de controle-streep (maar ik weiger minder water te drinken ed) en van alle andere symptomen en eerdere cycli (inclusief 1 zwangerschap) weet ik dan dat ik vandaag mijn ovulatie heb. 
Ik zag dat het werd gevraagd, maar je ovuleert meestal 24-48 uur na de eerste posititieve (of bijna positieve) ovulatietest. In principe is het moment dat het LH niveau flink begint te stijgen echt de beste indicator en je kan beter dan seks hebben dan wachten tot je knaltest. Hier de link naar het wetenschappelijke artikel wat dit heeft onderzocht (voor de andere nerds onder ons):
https://obgyn.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/j.1471-0528.2001.00194.x
Dus ja dit betekent dus ook dat je nog een positieve ovulatietest kan hebben na ovulatie. 
Dit is pas de 2e ronde voor een 2e kindje voor mij, maar de 3e dat ik alles bij hou weer (koperspiraal aan het einde van de cyclus toen weg gehaald). Ik heb tot nu toe een heel korte LF gehad van maar 9 dagen. Deze was voor de zwangerschap iets van 11 dagen. Maar ik ben 1,5 maand geleden pas gestopt met borstvoeding, dus ik hoop dat het effect daarvan nu minder is. 17 juli zou mijn NOD dus kunnen zijn op basis van de afgelopen 2 cycli, maar ik wil 18 juli pas testen. Vorige zwangerschap had ik ook op 10 DPO een tuurstreepje.

Ik zet mezelf ook even in de lijst.
EDKS 4e ronde, 1e kindje, NOD 1 juli
Gebruiker758 1e ronde 1e kindje NOD 2 juli
Gebruiker255 4e ronde 1e kindje NOD 2 juli
Gebruiker10244357 1e ronde 2e kindje NOD 2/3 juli
Strawberry 4e ronde 2e kindje NOD 3 juli
gebr443 2e ronde 2e kindje NOD 4 juli
Sammyy 3e ronde 1e kindje NOD 5 juli
Lucyy 16e ronde 2e kindje NOD 7 juli
LamaLux 2e ronde 2e kindje NOD 7 juli
Juliaa 1e ronde na mk 2e kindje NOD 8 juli
SO 2e ronde 2e kindje NOD 8 juli
Lynnn 2e ronde 2e kindje NOD 8 juli
SuusX 16e ronde 2e kindje nod 8-9 juli 
Suus 7e ronde 4e kindje NOD 9 juli
ChantalLourens 1e ronde 1e kindje NOD 9 juli
EllieVB 4e ronde 1e kindje NOD 9 juli
Jenni 1e ronde 2e kindje NOD 10/11 juli
Papaya 2e ronde 2e kindje 11 juli
Heidezicht 2e ronde 1e kindje 13 juli
Mama-Dtje 3e ronde 2E kindje NOD 16 juli (4 dagen na mijn zoontjes eerste verjaardag) 
Z-Brandt 20ste ronde 1ste kindje 1ste ronde iui
Flowerrose 1e ronde 1e kindje NOD 17 juli
Dwaallichtje 2e ronde, 2e kindje NOD 18 juli
gebruiker700 (Esther) 5e ronde, 2e kindje (eerste kindje is bijna 16 maanden) NOD 18 of 19 juli
Moestuintje 4e ronde , 2e kindje, NOD 22 juli
Little Sunflower 13e ronde 2e kindje NOD 22 juli
Danielleeeex 2e ronde, 1e kindje, NOD 22 juli
Liefje 8e ronde ( 4de na bbz, 1ste na MA) , 1e kindje, NOD 22 juli
Carolinerkj ronde 16  3e kindje (1e samen) nod 24/26 juli
Carly 2e ronde (na buitenbaarmoederlijke zwangerschap in maart) 1e kindje 28 juli

Terug
Bovenaan