NOD juli 2020

Goed om te weten Dwaallichtje, dank voor de informatie! Ik had eergister al een donkere ovu test, maar nog niet positief. Die avond wel geklust. Gister was de ovulatietest echt knalpositief dus maar weer geklust en dacht dat die dag daarvoor al sowieso niet nodig was geweest. Maar blijkbaar hoeft dat helemaal niet, de eisprong kan dus ook al wat eerder zijn geweest en dat is wellicht gister al mijn eisprong heb gehad. Ik voel mijn eisprong verder zelf niet dus de testen is mijn enige houvast. 
Dag 28 je piek lijkt me wel laat! Maar je geeft zelf aan dat je pas geleden bent gestopt met borstvoeding, dus volgens mij kan de cyclus dan ook wat onregelmatig zijn. Ik ben al een jaar geleden gestopt met anti conceptie dus ik verwacht wel enige regelmaat in mn cyclus :) Nu valt uiteindelijk een positieve ovulatietest op dag 21 inderdaad nog wel mee.
Ik ga straks nog even een ovulatietest doen, puur omdat ik benieuwd ben wat er nu uit komt! 

Dwaallichtje Ik heb net getest en inderdaad vandaag weer een donkere ovulatietest. Maar net niet positief. Die van gister was nog net wat donkerder. Dus dat kan idd heel goed kloppen! Vandaag nog een keer klussen voor de laatste keer (althans, voor de poging) en dan maar weer 2 weken afwachten!

Danielleeex het lijkt me zo dat jij optimaal gebruik hebt gemaakt van deze poging. Hou jij ook je temperatuur bij? Dat is altijd handig om zeker te weten dat je eisprong is geweest. Een positieve ovu-test geeft immers aan dat het hormoon dat het eitje laat springen aanwezig is, maar het kan voorkomen dat je eitje niet (goed) springt. Als je je tempstijging hebt gezien, dan weet je zeker dat je eisprong is geweest. Bij mij is die stijging altijd op de 3e dag na ovulatie. 
En verder ben ik nooit heel regelmatig geweest. Ook toen ik jaren geleden geen vent had en ook geen anticonceptie. Cycli varierend tussen 27 en 40 dagen (meestal rond de 33). Mijn normale eisprong ligt meestal tussen dag 18 en dag 23, maar soms dus een uitschieter.
Ik heb nu wel veel ovulatietesten versleten. Meestal begin ik pas met testen als mijn slijm wat aanweziger wordt en waterig of eiwitachtig. Dan zit ik meestal nog wel veilig voor mijn eisprong om die te kunnen vinden met een ovulatietest, maar nu toch zitten twijfelen en vanaf dag 18 maar gaan testen.
Hopelijk een goede maand voor ons!

Heel erg bedankt voor de lieve berichtjes!! ❤️ Vind het best spannend. Ben wel enorm moe ook..
Vrijdagochtend ga ik met Clear Blue testen als ik nog niet ongesteld geworden ben (NOD donderdag).. Dan kan ik samen met mijn vriend testen. 
Succes voor alle dames die op hun NOD wachten! En ik hou jullie op de hoogte! 

Gefeliciteerd chantal! Wat fijn al die positieve berichten begin deze maand! Hopelijk volgen er nog veel!
Ik zit op 11dpo morgen maar weer een testje wagen. 't lijkt wel alsof ik af en toe krampjes voel.. Ik hoop zo dat het gelukt is deze ronde! Dan is de afspraak in het zh volgende week voor niks ?

Terug
Bovenaan