NOD juli 2020

Hahaha @Esthy klinkt heel herkenbaar.
Bij 17 maanden begon ze bij ons ook weer. Ze zat vervroegd in haar 18 maanden slaapregressie. Die was echt een regelrechte ramp! Toen zei ik dat ik nooit een 2e zou willen whaha. Dit heeft echt 6 weken geduurd.
Hij zit misschien ook in de overgang naar 1 slaapje of heeft hij nog maar 1 slaapje? Dat duurde ook een aantal weken voor die goed ging. Veel huilen met naar bed brengen en vaak huilend wakker worden. 
Gaat echt voorbij dit en dan wil je er nog 3 ;-) 

Ja, denk dat het met verschillende dingen te maken heeft. Het is een super ondernemend mannetje, dus veel prikkels. Net in de overgang van een naar twee en dat gaat nog wat wisselend, waardoor het ritme door de war is geschopt. Vandaag zag ik ook ineens rode billen, dus waarschijnlijk tandjes. En dus altijd al een slechte slaper. Hoe hebben jullie het aangepakt? 

Ja dat is shit net die 3 dingen samen dan.
Rode billen eerst babyolie en dan zachtjes vegen en dik smeren met dr Leenaarts, is na een dag al weg. Die rot tanden ook.
Overgang naar 1 slaapje hebben we echt haar gevolgd. Wanneer ze moe was op bed leggen en elke dag wat proberen te rekken naar 12 uur. In het begin sliep ze echt maar 1 tot 1,5 uur maar Nu slaapt ze 2 tot 3 uur. Ze is 22 maanden.
Ook savonds veel eerder op bed leggen, vooral als ze een slaapje vertikte of wanneer ze m al van 11 tot 12 had gehad en daarna niet meer wilde. Had dagen dat ze er om 18 uur al in lag. Niet bang zijn dat hij dan om 4 al wakker wordt. Meestal slapen ze langer omdat ze aan hun rust toe komen. Wakker houden werkt averechts. 
We zijn ook niet van het vertroetelen als er niks aan de hand is. Dus even huilen hebben we geen moeite mee.

Thanx voor de tip voor de billen! Ja dat huilen heb ik altijd wel moeilijk gevonden, maar merk nu wel echt dat hij er een beetje mee speelt, dus laat hem nu ook wel wat Baker even gaan en meestal is het dan wel na een minuut of 10 stil. Maar als ze bij jou met 22 maanden slaapt is er nog hoop dat mijn zoontje voordat er een nummer 2 komt ook doorslaapt haha. Wel fijn om er even met iemand over te praten, thanx! 

Ik geloof dat ik door mag naar augustus. Vanochtend ongesteld geworden denk ik (zet nog niet echt door). Is er al een groep voor NOD in augustus? 

Balen Esthy! Ik heb nog geen NOD augustus gezien. Als mijn ovulatie nog langer op zich laat wachten mag ik daar ook aansluiten.

Ze slaapt nu sinds haar 19 maanden echt heel goed. Met een uitschieter voor tanden of dromen. Maaaar momenteel heeft ze al haar tanden haha.
Hopelijk is dat bij jullie ook zo :)

Als baby zijnde heb ik haar ook nooit laten huilen, dat kon ik echt niet en vond ik compleet nutteloos. Vanaf 9 maanden begon de ellende en toen hebben we haar gelaten.
Natuurlijk compleet over de flos dan gaan we wel. Maar bij moe zijn en naar bed brengen huilen is gewoon het ritueel aanhouden en dan is ze binnen 3 minuten stil. Het is dan ook meer miepen dan echt huilen. Als ze zo in paniek is dan neem ik haar even mee naar beneden en na 5 minuten weer naar boven en dan is het eigenlijk altijd goed.
Heh ongesteld geworden. Wanneer is je NOD?

Terug
Bovenaan