Nod juni 2021

@WondertjeDrie Nee een vriendin van mij zit eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje als mij. Beide vorig jaar september gestopt met de pil en nu steeds cyclussen van 40 dagen. Zij heeft toevallig bloed laten prikken via de gyn en daar kwam uit dat ze een laag DHEA sulfaat heeft. Volgens mij kan dit duiden op PCOS toch? Vraag me af of hier iemand daar ervaring mee heeft. Ze heeft vrijdag een afspraak dus dan zal ze het wel horen verder.

@LilaX Ja klopt, echt super frustrerend. Ik ben ook bezig met ovutesten maar ik zit nu pas op dag 12. Ik heb mezelf voorgenomen om deze cyclus nog even aan te kijken en dan misschien toch een afspraak te maken bij de huisarts. Ik weet alleen niet of ze me gaan helpen omdat ik dan net nog geen volledig jaar gestopt ben met de pil en pas een paar maanden actief aan het proberen ben. Hoelang ben jij al gestopt met anticonceptie?

@WondertjeDrie Jawel, hebben het veilig gedaan daarvoor omdat het vanwege school/carrière nog niet goed uit kwam als het eerder raak zou zijn. Maar wilde wel ontpillen alvast ?

@Wondertjedrie, ik hoop echt voor je dat het deze keer raak is. 
@wondertjedrie, aangezien je al best veel pogingen hebt en je cyclus goed hebt bijgehouden. kan je mij misschien helpen met nog een vraag :p Is het normaal om op dag 51 een positieve ovulatietest te hebben. Ik las iets over een late ovulatie, naast de zwangerschapstesten die ik gehaald had, had ik toen ook ovulatietesten gehaald. Enkele dagen geleden heb ik tweemaal een ovulatietest gedaan en beide negatief. Vandaag zag ik die test in de ochtend, dus dacht laat ik eens kijken Dus heb ik in de ochtend getest en deze was positief, las iets over ochtendurine dat dit niet heel betrouwbaar is. Dus heb het later op de dag weer gedaan (15 uur) en toen nog een dikke streep. Dus weer positief. 
Nu snap ik het helemaal niet. Heb ik vandaag mijn eisprong en zou ik dan over 14 dagen ongesteld moeten worden? Na hoeveel uur/dagen zou een ovulatietest weer negatief moeten zijn. En na hoeveel dagen wordt je ongesteld? Of verschilt dit per persoon? 

@gebruiker09 ik zou zeggen 24-48 uur na je 1ste positieve ovulatie test je eisprong en dan 14 dagen later je menstruatie (of niet natuurlijk?)

@WondertjeDrie, nogmaals bedankt! Ik denk dat ik het deze dagen in de gaten ga houden. Mocht ik nog steeds positief zijn in het weekend dan probeer ik nog eens een zwangerschapstest. Een wonder is natuurlijk meer dan welkom. Mocht deze negatief zijn, ga ik de ha bellen, hopelijk ontvang ik dan meer duidelijkheid. 
Dankjewel voor alle reacties!

Terug
Bovenaan