[quote quote=10298771]Nu anderhalf jaar bezig en 9 maanden wat serieuzer, toch maar de ovulatietesten besteld van ClearBlue. Iemand tips voor het gebruik hiervan? Voor iedereen, succes met de pogingen en fingers crossed dat het nu gaat lukken![/quote]
Toevallig heb ik vandaag voor het eerst de test van CB gebruikt! Ik wist eerst niet dat er nog twee verschillende waren, maar ik heb de geavanceerde, met de knipperende smiley.
Ik vond dat ik best lang moest wachten voordat er überhaupt een resultaat kwam te staan, maar wellicht ben ik te ongeduldig.
Die test meet dus in eerste instantie een oestrogeen-niveau en als die stijgt krijg je een knipperende smiley. Dat zou dan 4 dagen voor je LH-piek kunnen zijn. Als je LH-niveau dan ook stijgt wordt de smiley 'vast'.
Nadeel is wel dat als je pas tegen je ovulatie-dagen aan begint aan de test, dat het best kan zijn dat je geen knipperende smiley krijgt, maar gewoon een leeg rondje of meteen een vaste smiley. Hoe dat komt? De eerste keer meten gebruikt dat apparaatje als referentiepunt. Als je dus pas meet op het moment dat je oestrogeenniveau al hard aan het stijgen is, dan wordt dat je 0-punt en zal dat ding nooit meer zeggen dat het nog veel meer is gestegen.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je daarom ook echt op dag 6 al beginnen met testen, wat voor CB dan weer een goed verdienmodel is, want ze kosten zo'n 25 tot 30 euro voor 10 dagen, hahaha.
Oh en in vergelijking met andere testen moet deze dus juist wèl met ochtendurine.