NOD November 2019

@Liefje
Afhankelijk van hoe gevoelig de test is zal je mss altijd een licht streepje hebben. LH is immers altijd aanwezig, maar voor je eisprong krijg je een piek in dit hormoon. Belangrijk is ook om te zien op welk moment in de dag dat je de test doet en hoeveel/weinig je drinkt omdat je zo je urine meer of minder geconcentreerd maakt (en dan ook aan het hormoon LH).
Ik heb zelf nog geen ervaring met ovulatietesten, ik gebruik ze voor het eerst deze maand van de Action. Maar ik werk in een labo en zo weet ik wat over sneltesten en dergelijke. Ik ben van plan om van mijn testen telkens op dezelfde plaats een foto te nemen in het zelfde licht en op hetzelfde tijdstip, zo heeft de tijd geen invloed op de test en kan ik makkelijk gaan vergelijken.
alvast veel succes.

@liefje. Je hebt altijd een streepje tenminste ik wel. En de dag dat je ovulatie dus bijna is krijg je echt een knal test. Dan is het teststreepje donkerder als controlestreep. Hij wordt dus echt vet donker. Ik had ook die van sensitest. Sinds 2e ronde gebruikt. Toen pas op dag 40 één positieve ovulatietest gekregen. En deze ronde op dag 25. Maar je twijfelt echt niet bij een positieve test. Dat is echt een knaller. 

Hoi XkArEn en KKKK,
Ik gebruikte de vorige cyclussen steeds testen van action en had daarbij bijna nooit een streep enkel op het moment van mijn ovulatie had ik een iets donkerder streepje. 
Dus die lichtte streepjes zo vroeg zijn voor mij iets helemaal nieuw.
Ik had gehoord dat deze testen iets gevoeliger zouden zijn en dus ook duidelijker zouden kunnen zijn voor mij :).
Ik probeer ook steeds rond dezelfde tijd te testen. 

@liefje 
Ik heb ook die van action 2x gedaan had toen ook geen streep. Dus kan zijn dat deze veel gevoeliger zijn. Op die kalender waar je de testen kunt plakken zie je aan de achterkant hoe het eruit moet zien als hij positief is. Dus zou daarmee vergelijken. Ik had eerste ronde bijna geen streepje pas alleen rondom ovulatie en op dag van ovulatie echt knaltest . Maar 2e keer dat ik ze gebruikte had ik elke dag lichte streep maar de ovulatie echt knal test.   Dus je zult wel zien dat het echt knaltest wordt. Je kunt ook op hun website voorbeelden zien van andere mensen bij de recensies. Zie je een beetje hoe het moet worden. 

@liefje, een ovulatietest is pas positief als de test streep oploopt en de knaltest zeg maar als het dezelfde kleur heeft of donkerder. Het kan dus heel goed dat je een licht streepje hebt. Ik heb toevallig vandaag mijn eerste ovutest gedaan voor deze ronde. Ik gebruik die van cb (ook de eerste keer) en de test gaf een rondje aan. Dus nog verre van mijn ovulatie. Toen ik de strip uit de casette had gehaald zag ik wel een licht streepje. Dus een licht streepje komt voor ook in je onvruchtbare dagen.
Voorheen had ik de action testen welke ook echt prima werken! Die werden zelfs door de verloskundige aangeraden.
Dus als mijn cb testen op zijn stap ik weer over op action want de cb maakt mij onzeker.... misschien heeft iemand er ervaring mee? Ik heb die van de 2 meest vruchtbare dagen maar vrij ik dan op de 1e vruchtbare dag is vanaf dan mijn eitje binnen 24 tot 48u of de 2e vruchtbare dag nog 24 tot 48u....

Farru ik heb heb afgelopen ronde ook die van CB gebruikt. Ik begon met de testen van action  zodra het streepje donkerder werd en ik ging twijfelen of het wel mijn piek was ook die van CB erbij gaan gebruiken, die van CB heeft bij mij maar 1 dag een smiley laten zien....  heb jij wel 2 dagen een smiley?? wij hebben op de dag van de smiley en de dag daarna sex gehad. Ik testte in de ochtend, 29-9 ochtend geen smiley, 30-9 ochtend wel een smiley en 1-10 ochtend weer geen smiley... 30-9 avond En 1-10 avond sex gehad, maar ik twijfel nu ook of dat dit te vroeg is geweest? En mn eisprong dus pad de 2de ofzo is geweest... vind het toch allemaal nogal een beetje tobben! Ben nu nog ongesteld maar weet niet goed wat ik deze ronde ga doen??‍♀️

@KSAS, ik heb nog geen smiley gezien het is de eerste keer. Ik hoop dat het er maar 1 is want ik vind 2 zo onlogisch! Je hebt maar 1 piek dus ik zou het vreemd vinden als ik 2x een smiley krijg en zou niet weten waar ik dan van uit moet gaan!
Ik denk dat als je 30e de piek had en je hebt op die dag na de test sex gehad dat je sowieso goed zit. + de dag erna ook nog. Dat is zoals ik het ook altijd probeer. Ik denk niet dat het te vroeg is geweest. Ze zeggen. Na de lh piek binnen 24u te vrijen en nooit later dag 48u

Terug
Bovenaan