NOD November 2019

goedemorgen! 
hebben jullie wel eens gehad dat je temperatuur niet om hoog ging na je eisprong? ik had 21-10 mijn piek getest met ovulatie testen. het was duidelijk dat toen mijn eisprong was want de dagen er voor en er na zijn ze weer nagatief. maar mijn temp blijft het zelfde.. en is mijn NOD dan 4 nov ? is dat altijd precies 2 weken na je eisprong ? zit nu al op dag 32 van mn cyclus... 

Lissrose  qua temperaturen weet ik niet, geen ervaring mee. Ik ben pas deze ronde begonnen met temperaturen en mijn piek nog niet gehad dus nog geen idee... maar je NOD is niet altijd precies 14 dagen na eisprong, dat is per persoon verschillend. Bij mij is het zo'n 10 a 11 dagen na eisprong mijn NOD... hoe ging dat vorige cyclus bij je?

KSAS dankje voor de uitleg. 
Dit is Mn eerste ronde na stoppen met de pil dus het zal daar wel aan liggen. Maar dacht wel dat je temp altijd om hoog ging na je eisprong... en Mn eisprong is echt geweest.. 

Lissrose ja dat dacht ik idd ook dat de temp altijd omhoog gaat... misschien dat andere hier ervaring mee hebben ??‍♀️?  ja misschien moet je  nog een beetje ontpillen ofzo! Succes in iedergeval, zo spannend hoeveel dagen na positieve ovulatie test zit je nu? 

Lissrose, je Temperatuur gaat altijd omhoog na eisprong. Geen hogere temperatuur is ook geen eisprong! Hij moet minimaal 0,2 graden hoger zijn en sowieso 3 dagen aanhouden. Heb je dat niet dan is er ook geen eisprong geweest.

@Lissrose
Ik ben vorige ronde halfweg begonnen met temperaturen. Ik zal het alleen doen als ik tijdens de week op mijn normale uur wakker wordt (6u15). In het weekend en tijdens nachtdiensten zal ik het niet uitvoeren, want temperaturen zou heel gevoelig zijn aan het aantal uur dat je slaapt, het uur waarop je meet... Ik meet alleen wanneer het me uitkomt en zo kan ik er wat relaxter mee omgaan. Maar ik vind het wel een fijne houvast.
Vorige ronde gemerkt dat mijn temperatuur serieus daalde rond NOD (van 36.6 naar 36.0)
Nu met ovulatietesten mijn LH-piek gevonden op dinsdag en ik merk een lichte stijging in temperatuur (36.3, 36.4). Ik verwacht langzaam omhoog te gaan.

Zoals hierboven gezegd, deze ronde ovulatietesten gebruikt.
Volgens de bijsluiter en de duur van mijn vorige cyclus moest ik dinsdag beginnen met testen. Getest in de vroege avond toen ik thuis kwam van mijn werk. Niet teveel gedronken en meer dan 2u30 niet geplast (Ongv 3u30).
Resultaat was knalpositief, wat eigenlijk een 3-tal dagen te vroeg was. De ovulatietest leek wel te kloppen omdat ik ook wateriger afscheiding had.
Woensdag opnieuw getest, zelfde stramien van drinken, plassen en testen en daar mooi negatief.
Zou mijn NOD dan ook 3 dagen opschuiven? Of is een langere luteale fase ook mogelijk?
Wat hebben jullie reeds ervaren hierin?

Hallo allemaal,  ik ben helaas ongesteld geworden na een cyclus van 40 dagen. Dus ik sluit me aan bij de november ronde al zou mijn NOD 1 december pas zijn als ik weer 40 dagen cyclus heb.. vrees van wel of juist langer. Cyclussen tot nu toe zijn: 38, 55, 40  
Ben in juni gestopt met pil maar door lange cyclus nog maar 3x een poging gedaan. En 1e poging geen ovulatiettesten gebruikt maar om de 3 dagen seks gehad. Sinds 2e ronde gebruik in ovulatietesten. Merk wel dat ik het steeds erger vind dat mijn cyclus zo onregelmatig is want lees dat niet heel erg terug. Zijn er meer met zo'n lange cyclus? 
En hebben jullie om de dag seks of alleen rondom ovulatie ? Heel.veel succes allemaal!

Terug
Bovenaan