NOD November 2019

snoetje ik heb ook zaterdag mijn NOD... ik voel ook van alles al 3 dagen negatieve testen maar voel me toch anders... gisteren op 9 dpo een dip in mn temperatuur... innestelingsdip?? gisteren avond ook allemaal krampjes en steekjes gehad en veel witte afscheiding... ooo wordt gek af en toe 

Als ik goed gerekend heb kan ik nog mee doen in november mijn nod is tussen 29 nov als ik de cyclus van afgelopen keer neem en anders zondag 1 dec 
Ben alweer begonnen met ovulatietesten vanochtend bloed geprikt omdat ik steeds moe ben en al een jaar b12 slik en had gevraagd of het invloed had samen met foliumzuur omdat ik had gelezen dat je daardoor ook moeilijk zwanger raakt maar de ha zei dat ze z daar verschillende meningen over hadden dus ga ik na de uitslag gewoon davitamon compleet.alleen slikken daar zit ook b12 in dus misschien dat dat helpt maar overleg dat nog even met de ha nadat ik uitslag heb

Ik ga de groep verlaten, vanmorgen een positieve test in handen?. Ik kom af en toe nog even gluren hoe het bij de rest gaat.
Succes allemaal! 

[quote quote=10262837]Als ik goed gerekend heb kan ik nog mee doen in november mijn nod is tussen 29 nov als ik de cyclus van afgelopen keer neem en anders zondag 1 dec Ben alweer begonnen met ovulatietesten vanochtend bloed geprikt omdat ik steeds moe ben en al een jaar b12 slik en had gevraagd of het invloed had samen met foliumzuur omdat ik had gelezen dat je daardoor ook moeilijk zwanger raakt maar de ha zei dat ze z daar verschillende meningen over hadden dus ga ik na de uitslag gewoon davitamon compleet.alleen slikken daar zit ook b12 in dus misschien dat dat helpt maar overleg dat nog even met de ha nadat ik uitslag heb[/quote]
He Caroliene hier heb ik ervaring mee dus misschien ben je al bekend met mijn informatie en anders kun je er misschien iets mee. Ik heb al jaaaaaren een B12 tekort. Als je voldoende dierlijke producten binnenkrijgt (b12 zit in dierlijke eiwitten) dan heb je bijna altijd een opname stoornis. Dit betekend ook bijna altijd dat tabletten niet helpen!! Bij mij is dit ook het geval dus krijg ik eens per 6 weken een injectie in mijn bilspier. Wel is het zo dat wanneer je tabletten slikt en je geprikt bent op b12 de waardes verstoord kunnen zijn. Er zit dan wel b12 in je bloed maar dat is inactief doordat het niet omgezet kan worden. Daarom zal de uitslag van het prikken niet betrouwbaar zijn. Het beste kun je (dacht ik) je laten prikken op je homocysteïne waarden. Een laag actief b12 gehalte zorgt namelijk voor verhoogde homocysteïne waarden en dat zorgt (volgens wetenschappelijk onderzoek) voor een verlaagde kans op zwangerschap en verhoogde kans op afwijkingen / miskramen mocht je wel zwanger raken. 
Ook zorgt b12 voor de omzetting van foliumzuur. Dus hoewel je misschien foliumzuur slikt en je waardes goed kunnen zijn, zal dit foliumzuur zijn werk niet kunnen doen zonder voldoende actief b12 in je bloed. En dat is natuurlijk meer bekend, een lage foliumzuurwaarde zorgt weer op verlaagde kans op zwangerschap en verhoogde kans op afwijkingen. 
Op het moment dat je zwanger raakt is het dan ook verstandig om extra b12 injecties te laten zetten. Eens per 3 weken werd mij aangeraden. Op die manier weet je zeker dat foliumzuur voldoende wordt omgezet voor de groei van je kindje en eventuele extra's slaat je lever op (voorraadje van max. 2 jaar).
Misschien interessant om eens op de site van stichting b12 te kijken? Daar vind je heel veel info hierover. 
Staar je dus niet blind op de bloeduitslagen van b12 zonder homocysteïne! Oh en als je injecties krijgt, vraag om de variant die niet gekoeld bewaard hoeft te worden. De gekoelde variant schijnt bijwerkingen te hebben op de ongeboren vrucht. 
Zo dat was mijn scheikundige bijdrage. Je word er zo een halve arts bij met een kinderwens hahaha. Heel veel succes Caroliene! Ben benieuwd wat de huisarts zegt. 

Echt irritant hè die rare krampjes ksas.
ik was vanmiddag ook ineens weer een beetje misselijk als ik trouwens te zit ik al op 13dpo dus dan zou je toch positief kunnen testen. 
mag zo denk ik toch even naar de action om testen te halen hier in het dorp kan ik mij bij het kruitvat niet meer vertonen om weer testen te halen hahaha! 

hoop zo dat er nog meer positieve testen uit komen! 

Terug
Bovenaan