NOD oktober 2018

@Pieny: ja hakt er wel even in. Die hoop elke maand weer en ook na zo'n tijd wachten. Marja niks aan te doen.
53??? :eek: Jemig.. dan lijk ik nog mee te vallen! In welke ronde zit jij? Ik begon dus na het stoppen met de pil met een cyclus van 31 en 32. Een aantal keer. En ineens 35, 37 en nu 38... Gek dat lichaam he ? Ik heb afgelopend maand wel voor het eerst de CB ovulatietesten gebruikt met een smiley. Geeft toch wat rust!
 
Ik schrijf mee!
Al is mijn spiraal er pas uit sinds vandaag en is mijn officiele eerste NOD pas 26 september. Ik ga er vanuit dat de eerste maand mijn cyclus nog een beetje in de war is en in oktober onze eerste echte maand wordt. NOD datum is dus nog een beetje lastig. 
Ook ik ga trouwens wel gelijk deze maand beginnen met ovulatietesten. Ik wilde dat eigenlijk niet om het romantische idee vast te houden, maar ik merk dat ik de weinige controle die je als vrouw erover hebt graag in handen wil hebben. Met ovulatietesten breng ik alles toch iets meer in beeld. 
Ik heb voor deze eerste maand de CB ultrahypermoderne 4 dagen test gekocht. Iemand daar (goede) ervaringen mee? Ik ben voornemens hierna over te stappen (als het nodig is) op een goedkopere variant, maar ik vind het er met lijntjes een stukje ingewikkelder uitzien dan met smileys :)
 
Ook ik ga voor de volgende ronde.. NOD wordt 3-10 verwacht. 
Afgelopen rondes cyclus van 26-29-26 dagen.. vrij regelmatig dus. Als ik sommige verhalen lees, mag ik mij hiermee gelukkig prijzen. 
Deze maand ga ik beginnen met ovu testen van de kruidvat. Iemand tips op welke dag ik het beste kan beginnen met testen?
Liefs!
 
Yvonnevb, 
Bij die ovulatietest van CB staat dat je afhankelijk van de lengte van je cyclus moet beginnen. 
Als je een cyclus hebt van 28 dagen begin je op dag 9, als je een cyclus hebt van 29 dagen begin je op dag 10, enzovoorts. 
Blijkbaar moet je niet te laat beginnen omdat dat apparaatje 0-waarden wil meten en daarna het verschil kan meten. 
Maar dit is dus de CB digitale ovulatietest. Van de overige merken heb ik geen verstand. (ik lees dit trouwens ook gewoon in de bijsluiter, dus heb er uberhaupt geen verstand van :) )
 
@ Joena: Ja echt mega frustrerend die 53 dagen! Mijn vriend vaart hij gaat nu precies op de dag weg dat ik mijn ovulatie heb. Heb wel een mega onregelmatige cyclus.. hopen dat mij ovulatie nu een paar dagen eerder is. Merk wel hoe meer ik er mee bezig ben hoe onregelmatiger mijn cyclus #mindf*ck. Al hoewel ik al 2 jaar gestopt ben met de pil. Vanaf het begin al mega onregelmatig. 
Afgelopen 4 cyclussen ovulatietesten gedaan waarbij ik hem 2x kon vinden. Wil het deze ronde zonder testen doen. Ben er even klaar mee ?. Inprincipe hebben wij toch om de dag seks dus daar zit het probleem niet. 
We proberen de moed er in te houden! 
 
Ik meld me ook hier! Na een cylcus van 46 dagen ben ik toch gaan menstrueren. De nieuwe CB ovulatie testen zijn besteld dus we gaan er weer voor. 
Hopelijk niet weer zo’n lange cylcus. Komende maandag ga ik naar de huisarts  kijken wat ik verkeerd doe, mijn verhaal en doorverwijzing. ?
 
Terug
Bovenaan