NOD rond de kerst

Hey meiden,

Zo weer terug van n nachtje weg, samen met mn man...was fijn om er ff helemaal lekker uit te zijn!
Ik ben zondagavond ook weer ongesteld geworden, maar had ook eigenljk niet anders verwacht hoor..al gaat het toch weer kriebelen als je n dag overtijd bent...(k wilde dat ik dat tegen zou kunnen houden!)

fleur...vervelend dat wachten...
@ suusje...nou meid, weer n teleurstelling, maar gelukkig heb je weer goede moed voor de nieuwe ronde.

Wij moeten nog ruim n maand wachten voor we n beetje verder kunnen, maar dat vind ik op zich ook wel prettig, ff n beetje afstand.

K merk wel dat ik het er erg moeilijk mee heb met al mn zwangere schoonzussen, 3 op n rij met n dikke buik...wou dat ik wat normaler mee om kon gaan...kan gewoon ook niet eens ff blij zijn voor ze..,maar dat gaat hopelijk weer snel over...

sterkte meiden.

veel liefs,
sparkle

Sparkle@ Balen zeg.Het blijft keer op keer weer een teleurstelling he.
Ik herken het gevoel wel van de moeite met zwangere om je heen.Ik zit nu ook in een fase dat iedereen om mij heen zwanger wordt.2 zwangere collega's die ik dagelijks zie lopen en als ik op mijn hyves kijk zie ik continu berichten/foto's van zwangere.Blijft indd. moeilijk.
Ik ben wel blij voor die mensen,maar merk ook een stukje jaloezie,omdat ik het ook graag wil.

Fleur@Balen zeg op oudejaarsavond.Ik was blij dat het bij mij na de kerst kwam.Anders had het mijn kerstdagen zo verpest.Je wil dat niet laten gebeuren,maar bent toch 1 dag flink teleurgesteld. Ik dan,na 1 dag voel ik mij altijd wel weer wat beter.
Nu al 5dg hormonen aan het spuiten.Voel mij erg moe en heb vanochtend ook flink zitten overgeven.Of dat nu door de hormonen komt weet ik niet,maar ben net vorige week al ziek geweest dus denk wel dat het iets met de hormonen te maken heeft.
Morgen weer naar zh voor echo hopelijk volg. week de iui.
Ben het spuiten nu wel zat.Is geen pretje jezelf te prikken.

Ik hoop ook dat onze dromen dit jaar uit mogen komen!!

Lief suusje

Hoi fleur,

Jazeker weer spannend.Net terug uit zh alles ligt goed op de planning.3 follikels goed gegroeid door hormonen.Dus gelukkig geen overstimulatie.
Nu nog 2dg doorspuiten,dinsdag weer voor echo en dan waarschijnlijk vrijdag iui.
Wel weer balen op mijn werkdag dus moet weer even wat zien te regelen.Na 4mislukte iui's merk je wel dat collega's met je meeleven,maar dat ze het niet leuk vinden dat zij dan alleen staan,doordat ik naar het zh moet.
Hoe gaat het nu met jou?Kan je teleurstelling weer beetje verwerken?

Gr suusje

Hey meiden,

spannende dagen weer voor jou suusje!...
Wij kregen net te horen dat we n dag eerder naar de kliniek mogen nu...Zie er best wel n beetje tegenop, en heb net ook gelezen op de site van die kliniek dat ze iui niet aanraden voor lage sperma hoeveelheden :-S willen wij eigenlijk nog wel voor gaan, omdat we nog niet weten of we IVF wel zouden willlen...maarja, als ze daar helemaal niet veel kans voor geven....
Maar ze zullen eerst ook wel wat meer bij willen onderzoeken, dus eerst maar afwachten of bij mij alles goed zit.

Ik ben aan de andere kant ook wel ongeduldig nu, wil dat er ns wat gebeurd..meeste meiden hier praten over alle behandelingen die ze gehad hebben...Maar ook misschien wel goed voor ons, nog n maandje rust...
We hebben nog zoveel vragen...hoe lang het allemaal gaat duren voordat we ergens aan kunnen beginnen, of we wel iets kunnen wat en hoe enz...

Steeds maar vragen die ik heb op n blaadje aan het schrijven zodat ik straks tenminste al mn vragen kan stellen.

Als je voor IUI gaat, hoe vaak moet je dan eigenlijk naar het ziekenhuis, bij ons ligt het best op n afstandje...
Hebben jullie het ook allemaal op je werk verteld?

nou gr!.
sparkle

@suusje,spannend joh,vrijdag is dus de dag.
Wel balen dat je collega's vervelend reageren.
Heel veel succes deze week.

@sparkle,goed dat je al je vragen opschrijft,anders zit je daar en weet je het allemaal niet meer.Het schiet al op dat je naar de kliniek gaat.Op zich wel lekker denk ik?Zo heb je het idee dat je weer een stapje verder bent?!

Voor iedereen weer heel veel succes met alles.
Ik ga er deze maand weer voor,ga zo maar weer ovulatietesten bestellen.Dit keer een ander merk.Die van de babyboomshop kon ik niet echt wijs uit worden.
groetjes allemaal van
Fleur

Hallo meiden,

Fleur@Collega's reageren niet vervelend hoor op het werk.Meeste leven onwijs met ons mee,maar is toch vervelend als collega alleen staat heel de dag,omdat ik voor iui naar het zh moet.Ik mag mij namelijk op de dag van iui ziek melden,maar heb toch liever dat ik die dag vrij ben.Belast ik er ook niemand mee zeg maar.
Vandaag weer naar het zh geweest voor echo.Vrijdag gaat hem nog niet worden.Mijn eitjes hebben geen haast en groeien rustig.
Heb vandaag dan ook 1 ampul menopur extra moeten spuiten.
Zoals het er nu uit ziet springen er 2, dus 2x zoveel kansen.Hopelijk voldoende voor ons.
Tip voor de ovulatie testen ik bestelde ze via sensitest, goedkoop en even betrouwbaar als die je koopt in de winkel.
Heb het ook aan zh gevraagd en die zeiden ook dat ze prima waren.Je kan ze online bestellen en hebt ze de volgende dag in huis.
Zit je ei er nu weer aan te komen??

Sparkle@Fijn voor jullie dat je eerder terecht kan.Kan mij heel goed voorstellen dat je nu eens wilt dat er wat gebeurd.Dat hadden wij ook op een gegeven moment.Alles wordt x op x maar uitgesteld.
Je moet je proberen niet teveel te fixeren op wat er op de site staat.Ze gaan naar jullie situatie kijken en kijken wat het beste voor jullie is.
Wat vaak op internet staat is algemene informatie en statistieken.Die kunnen soms de verkeerde info geven,want het is niet op jullie zelf toegesplitst.

Heel goed dat je al je vragen opschrijft deed ik ook,zo kan je niks vergeten.

Even wat info over de iui.Wij zijn gestart met iui in eigen cyclus dit houdt in dat je d.m.v ovulatie testen de iui bepaald.Op de 3de dag van je cyclus moet je bloed prikken om te kijken of je goede eisprong gaat krijgen.Vervolgens krijg je meestal de 1ste keer van start iui op dag 3 ook een echo om te kijken hoe je eitjes groeien.En dan meestal a.d.h.v de bevindingen wordt nieuwe afspraak echo gepland.Meestal rond dag 8 of 10.Je moet dan zo rond de 3 a4x naar het zh daarbij zit iui zelf al ingepland.
Als je start met de hormonen wordt het wel wat meer.Ik ben nu deze keer op dag 3,7,10,12 van cyclusdag naar het zh geweest voor de echo's om de follikels te meten.Dit omdat ik nu hormonen gebruik en ze dus goed moeten bijhouden of er niet teveel eitjes rijpen.
Dus zh bezoeken zijn deze maand wel wat meer.Daarbij zit de iui nog niet bijgeteld.
Totaal 5x.Hopelijk voor ons de laatste x.Ik heb mijn directe collega's op de hoogte moeten stellen,omdat ik in de zorg werk en dagelijks met zijn tweeen werk.Ik woon niet ver weg van het zh dus kan tussendoor even voor de echo's,maar voor de dag van de iui zelf mag ik mij ziek melden van mijn leidinggevende,maar heb liever natuurlijk ook dat dit op mijn vrije dag valt.De iui neemt zelf niet veel tijd in beslag,maar psychisch breekt het toch een beetje op zo'n dag en is het spannend.De 2wk daaropvolgend moet je wachten of het raak is en hoef je niet naar het zh.

Dit was dus even wat info, dan wel gekeken naar mijn eigen situatie.Hopelijk heb je er wat aan.

Wanneer moet je nu naar het zh??

Gr suusje

Terug
Bovenaan