Nog een 3e kindje?

Hallo allemaal,

Ik ben een mama van 2 kindjes, een dochter van net 4 en een dochter van 14 maanden. Afgelopen maand hebben mijn man en ik 1x onbeschermd "geklust" zoals dat hier zo mooi wordt genoemd op dit forum.  Ben gister overigens ongesteld geworden. Maar nu is er stiekem toch de wens voor een 3e kindje ontstaan. Het lijkt me nl super om nog een keer zo'n klein hummeltje in mijn armen te sluiten, maar ook is daar de twijfel van waar begin ik aan, ik heb immers 2 gezonde dochters. Ook hoor ik in mijn omgeving vaak 3 is er 1 teveel, er is er altijd 1 over. Wie heeft deze gevoelens ook of heeft deze ook gehad? Ik ben trouwens wel al begonnen met het slikken van foliumzuur, voor het geval dat.

Hoi

Grappig als ik dit zo van jou lees. Geen persoonlijke ervaring maar het lijkt alsof ik mijn zus weer hoor praten.
Ik heb haar nog nooit zo gezien als toen zij zwanger was van de derde. Veel banger dat er misschien wat mis zou zijn want er waren al 2 gezonden kindjes. De kans leek haar groter dat er nu iets mis zou gaan.
Maar gelukkig is alles goed gegaan en volgende maand wordt haar derde alweer een jaar.
3 is zeker niet teveel!
Qua drukte merk je daar weinig van want het is al vol met 2 kindjes. Deze gaat daar gewoon in mee.
Van mijn zus begrijp ik dat van 1 kind naar 2 een grote overgang is maar van 2 naar 3 helemaal niet.
Maar belangrijker dan mijn ervaring is: volg jullie eigen gevoel!

Liefs

Hoi,

Ik lees hier af en toe nog mee, ik ben in verwachting van onze 3e en we waren er al snel na de geboorte van de 2e uit dat we dit nog 1x mee wilde maken. Ik zie niet op tegen een 3e want ik heb het nu ook al druk met onze meiden (31/2 en 2) het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat in ons geval we een andere auto hebben moeten kopen. We hebben straks 3 kindjes in stoeltjes en dat past niet in een gewone auto (we hadden een mondeo station) dus hebben we een mpv gekocht. Verder moet je natuurlijk ook wel een beetje ruimte hebben we zijn nu de zolder aan het verbouwen tot 4e slaapkamer.

Ik vind het geweldig dat nr3 eraan komt maar zoals hiervoor ook al werd geschreven volg gewoon je gevoel de rest komt echt vanzelf goed.

groetjes Daan

Hoi,
Ik hoor hier niet   op dit forum, maar lees soms wel mee.
Ben in juli bevallen van ons derde kindje.
We hebben nu een dochter van 8, een zoon van ruim 4,5 en dus weer een meisje erbij, die is nu 10 weken.
Vorig jaar april gingen we voor een derde kindje, en ik was in juli zwanger..
Na bijna 8 weken, werd het een miskraam.
Heel verdrietig, en dan besef je pas hoe mooi het is, en bijzonder, en hoe graag we het nog eens wilden meemaken.
Dus inderdaad, ik was oktober meteen weer zwanger, en heeeel blij.
Maar het blijft dan wel spannend, want het kan misgaan weet je dan maar al te goed.Ook ik ken dat gevoel, van als het deze keer ook maar goed gaat qua gezondhied etc wel hoor.
Na die eerste 8 weken, en de echo's etc konden we wel genieten.
Gelukkig kwam na 41 weken onze kleine meid gezond ter wereld.
Ook ik vind de overstap van 2 naar 3 heel goed te doen.
Ze is heel makkelijk, en past zich prima aan, aan ons ritme, wat je natuurlijk al hebt met twee schoolgaande kids.
Ze sliep al na twee dagen door, en we horen haar s'nachts niet.
Neem haar gewoon mee naar school, en ze slaapt wel.
Dus als je gevoel het graag wilt..lekker doen zou mijn advies zijn. Het is mij alles meegevallen. Zwangerschap op zich vond ik niet heel veel zwaarder, alleen had ik helaas deze keer erg veel vocht in mijn benen, voeten etc, dus dat was minder.
De bevalling was in drie uur lekker thuis goed te doen..Dus..
Ik zou het zo weer doen..maar vier vind ik echt te veel..
Partner werkt veel, en ook de avonden, dus ik doe bijna alles alleen....En ga over twee weken zelf ook weer 18 uur werken..Dus ik geniet, en besef hoe gelukkig we mogen zijn met dit prachtige stel!
Succes met jullie beslissing.
Rina.

Lieve allemaal,

@Evi dank voor je bericht
@daantje Proficiat met je zwangerschap! Gaat alles goed met je? Wanneer ben je precies uitgerekend?
@Rw Gefeliciteerd met je kleine meid! Ik heb tussen mijn beide meiden 2x een miskraam gehad, wellicht ben ik daarom ook nog wel een beetje terughoudend, want dat zou ik niet graag weer mee willen maken. Geniet nog even van je verlof en je kindjes!
Eigenlijk ben ik er gevoelsmatig wel uit, ik zou dolgraag nog een keertje zwanger willen zijn. Toen ik net bevallen was van onze tweede vroeg iedereen aan ons welke jongensnaam wij hadden. Deze hebben wij toen heel bewust niet doorgegeven, voor het geval dat .... of toch nog een toen nog onbewuste wens voor een derde?? Maar ook de praktische dingetjes die er bij een derde komen kijken zijn er natuurlijk ook. Zoals de zolderkamer (lees rommelkamer) inrichten als slaapkamer voor onze tweede. Ik vind haar eigenlijk best nog wel klein om naar het zolder te verhuizen, maar ja. Mijn man zei al dan gaan wij toch naar het zolder. Ook is het daar zomers erg warm, dus daar zal ook wat aan gedaan moeten. De auto had ik nog niet eens aan gedacht, ik zou het niet weten of er 3 autostoeltjes in kunnen, lijkt me wel we hebben 3 volwaardige zitplaatsen, maar toch wel iets om nog even te bekijken. Hier komt nog bij dat onze meisjes heel erg goed met elkaar overweg kunnen en ik vraag me af hoe dat gaat als er een 3e bij komt. Nou ik ga meer weer eens richting mijn kindjes! Doegie!

Hoi,

Had ik net een heel verhaal getypt was het ineens weg.
Nou ik begin maar weer opnieuw. Heel herkenbaar jouw verhaal espritfreak! Wij hebben ook 2 kinderen van ruim 3,5 jr en 15 maand en zitten ook al een poosje te denken aan nr3. Ik hoor ook veel verhalen om me heen dat je de 3de er veel gemakkelijker bij doet dan een 2de. Ik vond zelf de omschakelijk naar 2 ook groter dan naar 1. Wij willen eind van het jaar voor nr 3 gaan. Het begint inmiddels aardig te kriebelen. Zit nu rond mijn eisprong en denk "ach waarom gaan we er nu niet voor", maar dan weer die twijfel. Onze oudste gaan in december naar school en dan heb ik nog even alle tijd voor de jongste en dat lijkt me ook wel fijn. Mijn man wil nu wel voor nr 3 gaan. Ik zie ook wel wat op tegen al dat gesleep naar school als we al een 3de erbij zouden krijgen, maar ja dat zal zich ook wel weer redden. Gaan jullie nu ook voor 3de of wachten jullie nog even?
groetjes melanie

Hoi Melanie,

Goed te horen dat ik niet de enige ben die twijfelt over nr. 3. Twee kinderen is tegenwoordig toch standaard vind ik. Hoewel ik momenteel ook best veel mensen zie met 3 kindjes (misschien dat ik er nu meer op let?) Toch begint het bij mij wel meer te kriebelen inderdaad. Ik denk wel dat je bij nr 3 nog makkelijker bent dan bij nr 2 en dat zal ook wel moeten lijkt mij.  Ben ook benieuwd hoe de omgeving zal reageren als ik zou melden dat ik zwanger zou zijn. Ik denk dat het merendeel erg verbaasd zal zijn. Vooralsnog hebben we nog even de tijd, ben net ongesteld en heb een cyclus van zo'n 46 dgn, dus mijn eisprong is nog lang niet in zicht. Heb jij jongetjes/meisjes of een jongetje en een meisje? Nou jij ook succes met de beslissing. Enne klussen kan altijd of niet dan? Hahaha

Hoi, daar ben ik alweer..
Ik moest meteen denken aan toen wij het over een derde hadden, toen zei iedereen, je hebt toch al een meisje en een jongen...
Alsof het daarom gaat he!
Schoonouders passen twee dagen per week op, en die hadden na onze tweede, en dat was voor hun het vierde kleinkind..alle spullen zoals de box etc al weggedaan. Er komen er toch geen meer zeiden ze!!Aslof wij daar rekening mee zouden houden, het is onze keus.Hou dus geen rekening met je omgeving, je doet het voor jezelf!
Dus omdat ik tusendoor die mk had, waar ze ook vrij laconiek over deden..wisten ze wel dat het er nog van zou komen..Was eigenlijk wel jammer, want ik had die gezichten weleens willen zien.
En wij zijn zelf ook naar de bloedhete zolder verhuist, en de kids slapen allemaal op de 1e verdieping.We wonen in een tussenwonig, echt geen villa dus.
We hebben er een extra dakraam ingezet, en een airco aangebracht, goed te doen nu. En deze zomer viel erg mee ook he!
We hebben wel meerder auto's, dus dat is wel lekker. Ik rij zelf een volvo 850, dus drie kids erin gaat prima.
Soms ook maar niet te moeilijk denken he..
Wilde ik toch nog even zeggen..haha. Rina

Terug
Bovenaan