Nog een 3e kindje?

hey 'espritfreak'!
Eerlijk gezegd heb ik 't ook niet zelf verteld, maar we hadden het over kinderen en het werd me op de man af gevraagd; dan ga ik het niet ontkennen.
Maar het is inderdaad waar; ik vertel het liever niet, hou 't nog als een verrassing. Maar misschien ook 'bang' voor negatieve reacties... waar begin je aan, moet je verbouwen, etc. Maar goed, 't moet eerst maar weer es lukken!

Hoi allemaal,

Net terug van een midweekje CenterParcs. Heerlijk genoten met onze 2 dames. En toch is daar dan in 1 x weer twijfel, moeten we straks wel voor ons 3e kindje gaan? Nu konden we 1 op 1 bezig zijn met onze meisjes en ik vraag me af hoe dat zal zijn als er een 3e bij zal zijn. Ik denk dat ik dit weekend maar eens een nieuwe topic aanmaak om te vragen hoe moeders met meer dan 2 kinderen dit soort dingen oplossen.

Fijn weekend allemaal!

hoi iedereen

Sorry dat ik zo laat reageer. Ik dacht dat ik nod dag vorige week dinsdag had, maar werd uiteindelijk pas zondag ongesteld. Werd best teleurgesteld. Ik rekende er niet mee om in 1 keer zwanger te worden, maar als je dan zo veel dagen later ongesteld word ga je toch hopen.

Ik ben inderdaad mama in noorwegen. Ik ben januari 2000 naar noorwegen verhuisd, omdat ik een lieve noor gevonden had. 18 juli 2003 zijn we getrouwd in de noorse zeemanskerk in Rotterdam. 19 mei 2004 werd onze dochtertje Sofie geboren. Met altijd de wens van 4 kids willen hebben, besloten we al snel voor een tweede. Hij werd geboren 11 mei 2006, een zoon Stian. Om te voorkomen dat we nog een mei kindje krijgen hebben we bewust gewacht dat oktober me stoppen van de pil. Nu maar hopen dat het weer zo snel gaat als bij de eerste 2. was zwanger na 2 en 3 maanden. Ik moet wel toegeven dat ik meer heimwee heb gekregen nadat de kids geboren zijn, mijn man heeft alleen maar broers en heeft niet zo'n hechte familie als ik ( heb 5 zussen) Het grote voordeel van in noorwegen wonen is dat we ca een jaar zwangerschapsverlof hebben dus lekker lang kunnen genieten.

Iedereen veel succes met klussen en probeer de romantiek er in te houden

Hey,

Mama in Noorwegen, balen zeg dat je toch ongesteld bent geworden.Ik kan me voorstellen dat je wat meer heimwee hebt gekregen nadat jouw kindjes geboren zijn. Je wilt toch wel graag dat soort dingen delen met je eigen familie.Vooral ook omdat de band met jouw familie sterker is dan met die van jouw man. Komt je familie vaak naar Noorwegen, of  komen  jullie vaker naar Nederland? Mijn beide ouders zijn overleden en ik moet zeggen dat ik ze dus nu ik zelf kinderen heb ze veel meer mis. Gewoon simpele dingetjes delen kan gewoon niet. Mijn schoonouders zijn erg passief, onze kinderen hebben niet veel aan ze. Nou ik hoop voor jou dat je snel zwanger raakt, en inderdaad wat een luxe een jaar verlof. Super zeg!  Ik ben na mijn beide dochters ook zo'n half jaar thuis geweest en ik heb me echt geen moment verveeld!

Dames, succes met klussen!

Groetjes,

mij

Hallo allemaal,

Ik herken jullie twijfels! Wij hebben twee dochters van nu 4 (juni 2003) en 2 (febr. 2005) jaar en zijn ook aan het twijfelen geweest over wel of geen derde kindje. Duizend en 1 praktische bezwaren: 2 past gemakkelijker in een auto, twee gaat gemakkelijker op de fiets, we hebben 2 slaapkamers en moeten verbouwen voor een derde, ze worden al wat groter en dus ook gemakkelijker, ik werk 3 dagen, heb een eigen zaak en dan 3 kinderen. Ga zo maar door. In de zomer hebben we de knoop doorgehakt: alle practische bezwaren op zij gezet en ons gevoel gevolgd. We willen allebei nl. heel grag een derde kindje. Inmiddels ben ik 12 weken zwanger (meteen eerste ronde raak) en het is toch wel weer heel bijzonder, zo'n kindje in je buik, maar ik vind het ook enrom zwaar met twee kinderen thuis en een baan. Valt wel een beetje tegen.
In ieder geval, veel succes met proberen en wat je ook beslist, als het maar goed voelt, de rest regelt zich wel.

Fijn weekend en groetjes

Hoi Espiritfreak,

Ik las dat jullie volgende maand voor nr 3 gaan. Leuk zeg! Wij zijn nog steeds wat aan het twijfelen wanneer we nu voor nr 3 gaan. Vindt het best moeilijk. Als thuis alles lekker gaat denk ik waarom wachten we nu, maar soms als ik het best druk met onze 2 kids heb ben ik zo ook wel weer tevreden, maar ja het blijft kriebelen, maar gevoelsmatig weet ik nog niet echt of ik er wel klaar voor ben. We wachten in iedergeval nog even tot januari en dan kijken we weer. Ik droom wel steeds dat ik zwanger ben misschien een goed voorteken..... Veel succes volgende maand met zwanger worden,
groetjes melanie

Hoi allemaal,

@visjeinge Gefeliciteerd met je zwangerschap, gaat alles goed met je? Ik had tijdens mijn 2e zwangerschap minder kwaaltjes en was tot het laatst toe beter te pas als tijdens mijn 1e zwangerschap, was dat bij jou ook zo?

@melanie07 Ik begrijp je echt volkomen en hoop dat je er in januari samen met je mannetje uit bent.

Ook ik twijfel nog geregeld of wij wel of niet voor een 3e moeten gaan. Ik heb wel zoiets van goh het gaat nu allemaal wat makkelijker nu de oudste naar school is en de jongste ook niet meer geheel afhankelijk is van mij, en als er straks een 3e kindje is, dan begin je natuurlijk weer van begin af aan. Maar daar staat tegenover dat het me ook wel weer geweldig lijkt om zo'n mini-mensje, dat volledig afhankelijk is van je, in mijn armen te sluiten. De mensen die ik spreek die uit een gezin van 3 kids komen, zouden allemaal wel graag 3 kinderen willen. Zegt ook genoeg lijkt me. Ook alle praktische dingen die zullen zich wel redden, maar toch is die twijfel er iedere keer en daar baal ik best van. Heb van meer meiden in mijn omgeving gehoord dat ze twijfelen of ze nu wel of  niet voor een 3e zullen gaan. Gek dat meer mensen dat hebben met een 3e? Heb volgens mij vlak voor kerst mijn NOD, we gebruiken geen condooms meer dus we zien wel wat er komt.

Liefs,

mij

Terug
Bovenaan