Nog een 3e kindje?

hoi espritfreak.

Ik zou zeggen gewoon je gevoel volgen,en wat de rest van de wereld daarvan zegt en denkt moeten hun weten,als jullie een een derde kindje willen moet je er gewoon voor gaan,ik zeg altijd waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten.
Wij zijn zelf ook voor de derde bezig,heb intussen in juni een miskraam gehad,maar we proberen het gewoon weer,wij zijn vanaf maart bezig,en terwijl ik van de andere binnen 1 maand zwanger was,dus gaan we er gewoon voor,er is niks zo mooi als kinderen vind ik.

liefs mexx-ann

Hoihoi,

Leuk die reacties van jullie, ik herken wel heel veel in de dingen die jullie schrijven.

Rina wel vreemd dat je schoonouders zo laconiek deden over jouw mk, ik heb ook zulke schoonouders die zijn in het geheel niet meelevend ook niet toen ik twee mk had, en ze zijn ook niet betrokken bij onze meisjes. Jouw schoonouders passen wel op jouw kindjes? Erg jammer aangezien mijn ouders allebei niet meer leven, maar ja ik vind het goed zo.

Mexx-Ann ik hoop voor jou dat je snel weer zwanger raakt. Was je allang zwanger toen je een mk kreeg? De 1e mk die ik had was met 10 wkn, ik had de dag ervoor het hartje zien kloppen en toen viel het me heel erg rauw op mijn dak toen ik de dag erna begon te vloeien en de 2e mk was al bij 7 wkn.

Waar ik ook een beetje mee zit is oppas regelen, je hebt dan wel 3 kindjes die opgepast moeten worden, maar ja aan aan de andere kant als er 2 opgepast kunnen worden moet 3 ook mogelijk zijn toch?

Nou ik stop er maar eens mee!

Doegie!

Hoi Espirit Freak,

Wij hebben een jongen en meisje en hebben dus ook al vaak gehoord dat "de knoop er wil in kan". Stom is dat dat mensen al voor je beslissen op hun manier van praten.
Ik zou zelfs heel graag vier kids willen hebben, maar ja eerst maar eens gaan voor nr3.
Gaan jullie deze maand ook voor nr3? Wel spannend is het weer. Ik vind het allemaal weer even spannend als bij nr 1 en 2 en wij zijn nog niet eens aan het klussen haha. Op het werk en in mijn omgeving zijn veel zwangeren en daardoor krijg ik  echt steeds meer kriebels. Lijkt me echt geweldig weer zo''n kleinte erbij en die 9 mnd zwanger lijkt mij ook weer heel bijzonder.
groetjes melanie

Hey Melanie,

Tja wel grappig dat mensen soms menen bepaalde dingen te moeten zeggen. Ik weet ook wel zeker dat als ik zou vertellen zwanger te zijn dat ik van een aantal mensen de vraag zal krijgen of het wel gepland is. Vind ik zo belachelijk en dan is het haast net of je je moet verantwoorden terwijl het kindje zo ontzettend gewenst is.
Ik begrijp dat jullie toch niet gaan wachten tot het einde vh jaar? Bij mij kriebelt het ook steeds meer, en gevoelsmatig ben ik er ook aan toe, maar ja de praktische kant is er ook. De zolderkamer zal dan ingericht moeten worden voor onze 2e (ze is nu 14 mndn) en het voelt op dit moment nog een beetje zo alsof we haar gaan verbannen.
En inderdaad nogmaals zwanger te zijn van zo'n klein hummeltje dat is zo ontzettend mooi en bijzonder. Ik denk alleen wel dat ik nu graag zou willen weten wat het wordt, Dat gevoel heb ik bij de 1e 2 niet gehad (natuurlijk wel tijdens de pretecho, maar toen hebben wij ons in kunnen houden omdat wij ons wilden laten verrassen). Heb jij dat ook??
Liefs,
mij

hoi meiden

ik las deze forum en dacht hier wil ik even wat vragen
ik heb 2 kindjes van 7 en 5 en onze wens voor een derde is er ook

wat vinden jullie daar van??
ben wel benieuwd wat jullie van die leeftijds verschil vinden?

groetjes pien

Hoi
Ik heb 2 dochters van 4,5 en 3 en we zijn sinds een tijdje bezig voor een derde. Helaas wil het nog niet zo lukken, onze oudste is via de medische molen gekomen, en waarschijnlijk wordt het dat nu weer (onze jongste is een "wondertje").

Pien, wat betreft het leeftijdsverschil, stel dat ik nu zwanger zou raken dan zijn mijn meiden bijna 4 en 6. Als het nog langer gaat duren, dan wordt het verschil wel groter, maar vind het niet echt een bezwaar. Mijn man en zijn broer waren 6 en 7 toen hun zusje werd geboren, en ook hij heeft daar nooit problemen mee gehad (zusje wel omdat die 2 jongens haar altijd pesten, en nu nog !). Denk dat het met 2 grote "zussen" minder zal zijn.

Esprit freak, ook ik zou het nu leuk vinden om te weten of het een jongen of toch weer een meid wordt. Heb ik bij de oudste nooit gehad, wilde zelfs geen echo omdat ik bang was toch iets te zijn. Maar zou het bij de derde wel leuk vinden, misschien ook om vast voorbereid te zijn.

Ben ook wel benieuwd hoe de omgeving reageert. Mijn schoonzus is nu zwanger van een derde, een hele verrassing voor iedereen want ze heeft altijd geroepen dat ze met een jongen en een meisje van alle soorten voorzien is. Mijn moeder zei van de week nog dat het wel een keer ophoudt met oppassen (ze past nu 1,5 dag in de week op). Maar denk dat als ze eenmaal weer zo'n lief kleintje vast heeft, haar hart weer smelt.

Maar ja, eerst nog maar eens zwanger raken... Vandaag weer RD, dus de komende weken kunnen we er weer voor gaan.

groetjes Mel

Pien en Mel,

Gezellig dat jullie ook meekletsen!

Pien, ik denk dat het leeftijdsverschil wel meevalt. Ook wel makkelijk als je wat oudere kindjes hebt in combinatie met een baby, zij kunnen zich al goed alleen redden, dus als je bezig bent met de kleine dan kun je ze dat gewoon uitleggen. Mijn vriendin heeft tussen nr 1 en nr 2 iets meer als een jaar zitten, maar ja zij heeft  wel 2 kindjes id luiers en het is ook erg lastig aangezien de oudste nog niet kan lopen. Ik zou zeggen volg gewoon je gevoel!

Mel, zit je alweer  in de medische molen, of wil je nog even afwachten? Hoe lang zijn jullie al bezig? Ik hoorde laatst iemand die zwanger is van een 3e dat zij hoopt op een meisje, ze heeft nu 2 jongens. Heb jij naast het feit dat je natuurlijk hoopt dat het kindje gezond is de voorkeur voor een jongetje dit keer? Ik zou persoonlijk een jongetje erg leuk vinden voor mijn man, maar 3 meiden zou ik zelf heel super vinden! Nou ik zou zeggen succes verder en ik hoop dat je spontaan zwanger wordt!

Meiden hebben jullie overigens al eens zo'n Chinese conceptietabel bekeken?  En klopte de voorspelling bij jullie? Bij mij klopten beide voorspellingen. En voor nu als ik in oktober zwanger zou raken dan zou het een meisje worden. In november en december is de voorspelling een jongen, dus wie zal het zeggen?

Doeiiiii

Hoi espritfreak
Ik ben vorig jaar december met de pil gestopt, en vanaf mei zijn we echt serieus bezig. Van mijn huisarts mag ik inmiddels de gyn. bellen, maar we willen nog even wachten tot begin volgend jaar. Heb geen zin om in december aan de hormoonbehandelingen te zitten, bovendien is het de komende maanden nog erg druk op mijn werk. En we zouden het ook wel fijner vinden als we het zonder medicijnen zouden kunnen.
Mijn man zou een jongentje nu wel leuk vinden, voor mijn dochters zou ik het leuk vinden als ze met drie zusjes zijn. Heb een aantal vriendinnen die thuis met drie meiden zijn, en hebben allemaal een goede band samen. Zelf heb ik één broer(tje), maar had het ook leuk gevonden als ik een zus had gehad. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het gezond is.

groetjes Mel

Terug
Bovenaan