nog helemaal geen buikjes

Hoi,

Dank je voor je uitleg.
Zit trouwens hier best te twijfelen over borstvoeding.
Door die borstverkleining heb ik nu vaak erg pijnlijke tepels(ook zonder zwangerschap) En deel van me borsten heb ik geen gevoel meer. Ook nu borsten weer groeien heb ik veel last van bovenrug en nek. Dus weet het niet goed.
Heb geen relaxt gevoel als ik denk aan BV, maar ja, is dat een reden om het niet te doen?

Nou, straks maar weer eens foto maken.

Liefs

hoi bloem,

dat je borsten groeien en pijn doen, en de stuwing die krijg je meestal zowiezo wel.
ik weet hoe het is om zere tepels tehebben, heb dan wel geen operatie etc gehad, maar heb tijdens het geven van de BV wel spruw opgelopen samen met mijn zoontje, dit was erg vervelend en zeer pijnlijk, maar is gelukkig snel over gegaan.

kijk ik kan voor jou niet beslissen wat je zou kunnen doen.
mijn optie zou zijn, probeer het eens misschien valt het mee.
het aanleggen van de baby is eerst even gevoelig, maar zodra de baby goed en fijn is aangelegt voel je niet eens dat ie drinkt (ik teminsten niet)

ik heb 7wk bv gegeven, dit omdat het ineens erg terug liep en het kwam niet meer op gang. Hoelang is BV geeft en of je het uberhaud gaat geven maakt niet uit toch?
de liefde voor je kindje is het belangrijkste, en jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen, daar kan niemand anders iets over zeggen.

suc6

groetjess

Hoi,

Sisi,
Dank je voor je antwoord. Ik denk dat wij flesvoeding gaan doen. Heb met manlief goed besproken wat de voor en tegens zijn voor mij. Door de borstverkleining heb ik wss weinig kans volledig borstvoeding te geven.
Wss voel je het niet eens, maar kan het ook niet eens verdragen als mn man dr aan komt :-( Dus dan denk ik, wat als beebje gaat drinken. Ik kan het op zich proberen, en als het niet gaat, meteen overgaan op flesvoeding. Je ziet, nog steeds beetje twijfel. Denk alleen dat ik me veel prettiger bij flesvoeding ga voelen.

Weer fotootjes van me buik.   Nu 34 weken.

Mooie buikje meid. ja ik heb de twijfels juist andersom, omdat ik met mijn zoontje medicatie had (terwijl ik helemaal had gechecked of je hiermee BV mocht geven) mocht het op het laatste moment niet dus helemaal teleurgesteld maar aan de flesvoeding, achteraf gezien was dat voor mij het beste echt supermakkelijk en kon het uitbesteden (en voelde me niet echt superfit zullen we maar zeggen)

Omdat dit de laatste is heb ik zoiets ; ik wil het toch eens ervaren puur egoistische redenen eigenlijk, gewoon het gevoel niet zozeer voedingswaardetechnisch ofzo, ik vind FV veel makkelijker en past ook beter bij mijn opvoedideeen e.d. maar toch zou ik het weleens willen ervaren en omdat dit onze laatste is wil ik het eens gaan proberen (al is het maar een paar weekies) samen met manlief besproken en die staat altijd 200% achter mij wat dit soort dingen en steunt me heel erg (aangezien iedereen om ons heen heel erg anti BV is) dus we zien wel hoe het loopt ik ga het wel een echte kans geven maar ik ga mezelf niet laten lijden ofzo het moet wel "leuk" blijven aangezien ik het daarvoor juist doe.

Hoi IMD,
Dank je voor je mening.
Moet zeggen, het helpt me wel in beslissing maken wat andere mede-zwangere zeggen.
Ja, momenteel gaat me keuze echt uit naar flesvoeding. Laatste weken steeds meer eigenlijk.
Door de borstverkleining heb ik het nooit meer fijn gevonden dat mn man aan mn borsten zat. En zelfs zonder zwangerschap was dat al pijnlijk. Daarom denk ik nu.
Volledige borstvoeding geven zit er ook niet echt in. Slecht 20% van de vrouwen kan dat. En bij mij is de operatie zo uitgevoerd dat de kans op volledige borstvoeding erg klein is. Om dan steeds te moeten gaan bijvoeden met flesvoeding. Ja, dat lijkt me ook een enorm werk.
Dus de redenen dat mijn voorkeur nu uitgaat naar flesvoeding is.

-Die pijnlijke borsten(ook rug en nek door grote borsten weer nu, en na maanden veel bekkenpijn wil ik eigenlijk graag weer pijnvrij zijn, ook beetje ego reden, maar nog maanden rug/nek/hoofdpijn lijkt me ook niet relaxt tijdens borstvoeding)
-Zeer weinig kans op volledige borstvoeding, dus bij voeden.

Tja, eigenlijk ook twee redenen die op mezelf slaan, maar waardoor ik van mezelf weet dat ik er niet echt van kan genieten.

Heb het ook samen met manlief besproken, en hij begrijpt me gelukkig ook wel.
We zien het wel, we hebben nog paar weekjes. Maar denk dat hier de keuze op flesvoeding gaat vallen.

Word trouwens wel spannend he. Het is al bijna april, nou ja, haha, nog paar weekjes Wat gaat de tijd toch snel.

x

HOI
ik heb ook borstverkleining gehad..en bij mijn eerste ( 7   jaar terug) zeiden ze ook dat ik
geen borstvoeding kon geven. Dus wij hebben het niet eens geprobeerd. Een jaar later bij mijn tweede dus ook niet.
Nu 7 jaar later zeggen ze dat het best mogelijk zou zijn dat ik borstvoeding zou kunnen gaan geven. Maar hoe bijzonder het ook is..en goed voor je kindje..gaan wij toch meteen van start met flesvoeding. Gewoon om geen gehannes te hebben met het waarschijnlijk toch niet lukken van de bv.
Dan vind ik een goede rustige start  met fv belangrijker..

Het blijft persoonlijk he??
dus doe wat je hart je ingeeft!

Molly,

Dank je voor je reactie.
Ja, inderdaad, een rustige start met fv lijkt me net zo prettig.
Bij mij is toen ook aangegeven dat kans op borstvoeding zeer klein is.
Nu ik jullie reacties lees ben ik er denk ik wel uit.
En tja, ik denk wel dat er reacties komen van, probeer het. Omdat in onze omgeving dan weer steeds bv word gegeven. Maar ja, onze keuze, ons kindje.
:) Dank jullie dames.

trouwens er zijn al bijna 3 april mama's bevallen op zwangerschapspagina waar ik zit en volgende week is er eentje ingeleid en de 25e krijgt er een een keizersnede dus het is al druk bij ons!

Terug
Bovenaan