Nog meer meiden 4 of 5 week zwanger?

Hallo allemaal,

Ik ben net verhuisd van 'zwanger worden' naar 'zwanger zijn'.
Heb gister een test gedaan en ben zwanger!!! Hoe lang precies weet ik niet. Op het internet zeiden ze dat dit de vijfde week is. Het is dus nog erg pril en ben bang dat het fout gaat. Waarom weet ik niet. Hoop het natuurlijk van niet. Ben echt heel blij met de zwangerschap. Ik kan nergens meer aan denken. Echt erug!!!! En dan nog niet vertellen aan de anderen ahhh best moeilijk!

Ik herken de 'klachten' van jullie wel; moe, pijnlijke borsten, weeeig gevoel (net als ongi), steken in mn buik, afscheiding (zag ik in een andere topic staan). Ik weet niet of het allemaal van de zwangerschap is; maar ik let nu op alles hihi.

Ik vind het in ieder geval fijn dat er een forum is. Zodat ik lekker alles aan jullie kan vragen haha!!

Succes!!

Groetjes Wiety

hallo allemaal,
Afgelopen dinsdag was ik 1 dag over tijd. Normaal niets bijzonders, maar op de een of andere manier voelde ik dat ik een test moest doen. Dat heb ik dus gedaan en de test was positief, ik bleek zwanger!!!

's avonds mijn vriend verrast en hij was ook supergelukkig. Ik ben ook heel blij , want het is nog best snel gegaan, ik ben in januari gestopt met de pil. Maar ik ben nog zo bang om blij te zijn, het is allemaal nog zo pril. Er kan nog zoveel misgaan. Aan de ene kant ben ik er vol van overtuigd dat het goed gaat, maar toch. Hoe denken jullie daarover?

en hebben jullie het al aan veel mensen verteld? ik wil het wel van de daken schreeuwen.......

groetjes een zwangere miep.

Dat van de daken schreeuwen dat herken ik wel ja...echt super moeilijk om het nog voor je te houden he!!
We willen het volgende week aan de ouders gaan vertellen en op moederdag waarschijnlijk aan de rest van de familie. Ik ben dan pas 6 weken maar langer kan ik echt niet wachten.
Alleen op het werk wil ik proberen het wel langer voor me te houden...maar of dat t lukt.......

Groetjes!!

hoi meiden
aller eerst allemaal proficiat.ik ben vandaag 6 weken zwanger. het enigste waar ik last van heb is dat ik best wel moe ben. af en toe voel ik ook wel eens steken in mijn buik en dan maak je je eigen dan toch wel een beetje zorgen,want je wil dit wondertje toch echt niet kwijt en je weet eigelijk ook niet of het er allemaal bij hoort of niet want ook deze is mijn eerste.
allemaal heel veel succes er mee
groetjes

Hallo dames,
allereerst, allemaal van harte!!!
Ik zit nog een beetje in spanning, veel niet posi testen, 1 een heel vaag streepje en 4 dagen overtijd. (heb ik anders nooit gehad).
Ik heb een vraagje, op babybrabbel.nl stond dat ik 4 weken en 4 dagen zou zijn en vanaf mijn eisprong geteld 2 weken????? Hoe tellen jullie dit??? vanaf eerste dag laatste ongi of vanaf de eisprong??
xx martje

net zoals jullie ben ik ook net zwanger, 4 wk en 6 dg. Ik vind het ook allemaal heel spannend!!! Rare dingen voelen die je eerst niet voelde en ook vooral de onzekerheid.Hoor ik dit wel te voelen enz enz. Maar ondanks dit zijn we er erg gelukkig mee!!
Wij hebben ook moeite om het niet van de daken te schreeuwen, we hebben het wel elk aan onze vaste collega verted maar verder nog niet.
Nu komt er ook nog bij dat mijn broer en zijn vriendin woensdag te horen hebben gekregen dat ze een miskraam krijgen, er was niks te zien in het vruchtzakje.
Dit maakt het wel moeilijk om het straks ook aan hun te vertellen, nog even wachten dus met vertellen.

Martje, ik was dinsdag bij de dokter geweest en hij vroeg wanneer mijn eerste dag van mijn laatste ongi was. Dit omdat ze daarvan uitgaan met rekenen, hij zei: ' ik hoef namelijk niet te weten wanneer het precies gemaakt is, die details mag je lekker voor jezelf houden!'
Je bent dus in werkelijkheid maar 38 weken zwanger terwijl ze uitgaan van 40 weken.
De eerste 2 weken was je dus nog niet zwanger

groetjes happybee

Hallo allemaal,

Ook ik weet sinds vorige week dat ik zwanger alleen niet hoelang. Ik ben eind januari gestopt met de pil en 1 februari ongesteld geworden. Op 1 maart en 6 dagen daarna heb ik bruinverlies gehad met een beetje bloed (1 dag), dus niet een angesteldheid die ik was gewend. Daarna helemaal niets meer. Intussen natuurlijk veel testen gedaan maar elke keer negatief. Tot vorige week vrijdag opeens een positieve test en erg blij natuurlijk.

Als ik uit ga van de de positieve test en 14 dagen daarvoor (hebben we geklust) zou ik vandaag 5 weken zwanger zijn en op 6 januari uitgerekend zijn. De huisarts, waar ik afgelopen dinsdag ben geweest gaat uit van de eerste dag van mijn laatste menstruatie dus 1 maart, dan zou ik uitegrekend zijn op 7 december en nu dus 9 weken zwanger zijn.

Ik heb gisteren contact gehad met de verloskundige en voor a.s, maandag de eerste afspraak staan. Ook kon ik direct een afspraak maken voor echo voor termijnbepaling, deze staat op woensdag 9 mei. Ik ben benieuwd welke datum eruit komt.

Jullie allemaal een goede zwangerschap gewenst en zeer waarschijnlijk zien we elkaar wel vaker op dit forum.

Liefs,
Janneke

Hoi

Ik ben ook net zwanger. Gisteren voor het eerst een positieve test. van afgelopen dinsdag was hij nog negatief. ik denk dat ik nu net 4 weken ben. Maar als je vanaf de dag van mijn laatste ongi rekent ben ik al bijna 6 weken. Maar toen ik zwanger werd van mijn eerste kindje had ik ook een cyclus van 6 weken, dus ik ga ervan uit dat ik nu 4 weken zwanger ben. Wanneer moet je ongeveer voor het eerst contact opnemen met de gynacoloog of verloskundige??

groetjes sietske

Terug
Bovenaan