Nou bij mij is het deze keer gelukt zonder dat ik er zelf achteraan hoefde te bellen! Wat een idioot gedoe met dat smsje trouwens, laat ze lekker zelf bellen...
Maar goed, vanochtend dus gebeld voor een telefonische intake. Ik ben nu "geïndiceerd" voor 45 uur. 49 uur is standaard, er gaat 4 uur af omdat ik geen bv ga geven. Kon nog wel 10 uur extra krijgen vanwege de BI maar ik denk niet dat dat nodig is dus voorlopig komt dat er niet bij. Mocht tijdens de kraamweek blijken dat het wel nodig is dan kan dat nog gewijzigd worden.
Wel jammer dat ik deze keer geen voorkeur voor kraamverzorgster kon aangeven, dat kom de vorige keer wel. Ik heb liever een jongere dan een oudere kv. Misschien stom, maar uit ervaring weet ik dat dat gewoon beter klikt. Ik heb bij een oudere kv het idee dat zij mij wel even gaat vertellen wat en hoe ik het moet doen en daar kan ik slecht tegen. Ik wil iemand die doet wat ik graag wil dat ze doet, dus controles bij mij, kind in de gaten houden en verder gewoon wat dingen in het huishouden. Verder niet te veel zeuren, het is mijn vierde kind, ik weet het wel.
Maar ach, misschien krijg ik deze keer een oudere kv waar het wel mee klikt, kan natuurlijk best. We zien het wel.
Is het inmiddels bij meer mensen geregeld?