nog steeds geen intake kraamburo gehad..

Ik ben nu 35 weken zwanger en heb ook nog steeds niets gehoord van het kraamburo, vind het idd ook een slechte zaak!!! Maarja denk dat ik van de week zelf maar even ga bellen... Voordat ze komen voor het intake  gesprek  lig je bijna al in de kraam  hihi
Groetjes Laura

Nou heb vanmorgen even gebeld naar het kraamburo... Wederom konden ze er niets over zeggen...
Toevalling werd ik 2 uur daarna opgebeld.. Nu komen ze a.s. dinsdag!!!
Weet iemand of je dan alles al klaar moet hebben, bed omhoog, alles gewassen en in huis hebben etc.???

groetjes Laura

Nee hoor, bed omhoog hoeft pas vanaf 37 weken en ik heb nog nooit alles in huis gehad wat zij op de lijst gezet hadden en dat ben ik ook deze keer niet van plan (vierde kindje).

Zolang je in de kraamweek alles in orde hebt ivm de arbo-wet maken ze er naar mijn ervaring ook geen probleem van. En wat er perse allemaal moet voor de arbo wet heb je als het goed is al doorgekregen toen je je inschreef of krijg je nu bij het intake-gesprek.

Hoi meiden,

nou ik ben vrijdag eindelijk gebeld door het kraamburo.
Over 2 weken komt er iemand langs voor een intake gesprek.. Moet zeggen dat ik het
wel fijn vind dat er iemand langs komt ipv telefonische intake, misschien ook omdat
het de 1e is..

liefs leeuwtje,
34+2 wkn

Hoi, bij mij zijn ze met week 35 langsgeweest. Ik kreeg een lijst met wat ik in huis moet hebben, en ze heeft even uitgelegd wanneer we moeten bellen als we naar huis komen, hoeveel uur kraamzorg we krijgen, en hoe ik het bedje moet opmaken.

Het is meer om te kijken of je huisdieren hebt, trappen etc ivm degene die ze straks naar je toesturen als verzorgende. Ze heeft ook de taken van de kraamzorg beschreven.

In week 37 moet het bed op klossen (70cm gemeten vanaf grond tot en met matras), of een extra matras...wat je wilt. En tevens moet dan het zeiltje in je bed ivm evt, mogelijkheid breken vliezen.

Ik vond het ook fijn dat iemand even was geweest. Het lijstje met wat ik in huis moet hebben was terug te vinden op de site van de kraamzorg zelf.

Succes!

Ik heb er zelf 2x achteraan moeten bellen, maar gisteren heb ik dan eindelijk de intake gehad. Telefonisch weliswaar, maar dit was bij de eerste ook zo. Zoals het er nu uitziet, krijg ik 45 uur kraamzorg, vanuit een extra verzekering die ik heb, heb ik nog eens recht op 15 uur extra, dus als er genoeg personeel is, krijg ik dadelijk 60 uur kraamzorg.

Verder werd er gevraagd of ik kruiken en een thermometer had en of het bed al op klossen stond. Nou dat is allemaal geregeld, dus het was een korte intake.

Bij   mij komt ze in de eerste week van mijn verlof langs. Het erge is dat het nu nog niet eens kan want de babykamer is nog niet klaar. Dus ik zei dat het in mijn verlof beter uit komt.

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan