Nou zeg, tegenstrijdige uitslag!

Geen suggesties voor een excuus hier.. Ik heb ook met zulke vragen gezeten en omdat ik bij een gynaecoloog liep heb ik dit vaak met haar besproken. Zij heeft me meerdere malen op het hart gedrukt dat het absoluut geen kwaad kan om alcohol te drinken in de eerste zes weken, omdat het embryo krijgt dan alleen maar "voedingsstoffen" uit het dooierzakje waar ie dan nog in zit, maar ik snap je gevoel heel goed! Misschien kan je in het geval van een positieve test morgen beter afzeggen dan ;) of iets verzinnen over een ontsteking en antibiotica?
Ik duim voor je dat je morgenochtend duidelijkheid hebt, spannend!
 
 
Ik had zelf op mijn nod een negatieve test van clear bleu. Kruitvat wel gewoon positief,  was toch echt zwanger. Misschien had je een vroege eisprong of innesteling  waardoor je streep al best dik is. Streep is streep dus voor nu ben je gewoon zwanger:) 
 
Die streepjestest kan niet positief zijn, als je niet zwanger bent. Je kan er dus vanuit gaan dat je zwanger bent. Zo'n dikke streep kan ook, dat had ik precies zo 5 dagen voor nod.
Gefeliciteerd!
 
[quote quote=10165618]Geen suggesties voor een excuus hier.. Ik heb ook met zulke vragen gezeten en omdat ik bij een gynaecoloog liep heb ik dit vaak met haar besproken. Zij heeft me meerdere malen op het hart gedrukt dat het absoluut geen kwaad kan om alcohol te drinken in de eerste zes weken, omdat het embryo krijgt dan alleen maar “voedingsstoffen” uit het dooierzakje waar ie dan nog in zit, maar ik snap je gevoel heel goed! Misschien kan je in het geval van een positieve test morgen beter afzeggen dan ? of iets verzinnen over een ontsteking en antibiotica? Ik duim voor je dat je morgenochtend duidelijkheid hebt, spannend![/quote]
Wat een slecht advies. Alcohol is wel degelijk slecht tijdens een zwangerschap, ook wanneer je net zwanger bent. Vanaf dat het eitje innestelt komen de stoffen in jouw bloed namelijk ook bij het kindje terecht. Sterker nog, die eerste celdelingen zijn ontzettend kwetsbaar, daar wil je absoluut mee rotzooien door eens lekker aan de zuip te gaan. 
 
Ik lees dus ook steeds vaker dat alcohol via het vocht in het lichaam gaat, en niet perse via het bloed wordt overgegeven. Als je het niet weet kan je er niet echt wat aan doen natuurlijk.. 
Maar nu ik het eenmaal weet, en er 1,5 jaar op heb gewacht voelt het voor mij niet zo fijn om alsnog alcohol te drinken. Ook al zit ik nog ver voor de nod en kan er vanalles misgaan. 
Maarja, dat wordt wel even een uitdaging van het weekend ;)
Qua geheimhouden dan hè. Niet drinken is geen punt uiteraard :p 
 
Zelf de drankjes bestellen aan de bar en voor jezelf een 0.0% drankje bestellen en doen alsof het wel drank is?
 
Terug
Bovenaan