November 2020

Van harte gefeliciteerd met Stan! Je hebt ook een hele vlotte bevalling gehad zeg!.. hopelijk voelen jullie je beide goed.
Hier hebben we dag 3 met kraamzorg er op zitten. Vrijdag was Charlie zijn temperatuur flink gedaald en kwam de borstvoeding slecht op gang.
Nu 2 dagen later is het een wereld van verschil. Hij hapt super goed aan, en drinkt zichzelf dan in 10 tot 15 minuten in slaap. En zijn temperatuur blijft mooi constant.

Ik voel me lichamelijk heel goed. Al begint de vermoeidheid toe te slaan en voel ik mijn bekken ook. Dus toch de komende dagen even wat meer rust nemen, denk ik. We hebben gelukkig een kanjer kraamverzorgster

Proficiat anoniemke. Wat goed zo'n snelle krachtige bevalling. Nu bijkomen en genieten.
Zonnebloemje super dat het herstel en de bv goed gaan. Maar ook goed om even op de rem te trappen en rustiger aan te doen.
Loïs, ja dat wachten en toch af en toe wat klachten of je baby minder voelen kan je erg onzeker maken. Maar gewoon met de vk blijven bellen. Beter een afspraak teveel dan te weinig.
Hier nog alles rustig. Vandaag ben ik 39+6. Denk dus toch dat ook deze all the way gaat. Dus we maken wel wat plannen om morgen en donderdag de verjaardag van onze dochter te vieren. Zul je dan zien dat de plannen worden verstoord?.
Verder voel ik me erg goed maar wel af en toe wat labieler. Nog ff wachten.....

Hi dames,
Hoe gaat het met jullie? Hier is de kleine man alweer een week oud en hebben we vandaag afscheid genomen van de kraamzorg.
We hebben geregeld dat mijn man nog een week extra thuis is van het werk. Ik ben erg emotioneel en zag er vreselijk tegen op om er vanaf maandag alweer alleen voor de staan met een new born en een peuter.

Het slaap te kort valt me deze keer erg zwaar ? hopelijk trekken de emoties snel bij en durf ik straks snel te vertrouwen op mijzelf en op de kleine. Borstvoeding gaat gelukkig nog steeds super ?

Hoop dat jullie het allemaal nog wat volhouden!

Heel begrijpelijk zonnebloempje en wat goed dat je dit met je man besproken en opgepakt hebt. Dan nog lekker een weekje samen wennen en ook zelf te herstellen. Een zwangerschap en bevalling doormaken is niet niks.
Hier zit uk nog lekker warm nu 40+4. Gisteren fijn de verjaardag van mijn dochter gevierd dus nu zijn we er echt klaar voor. Maar voel me nog goed dus wacht rustig af.
Allen anderen ook succes of geniet van je kindje.

Hi Crazy,
Ik hoop dat jullie ondanks alle maatregelen wel een fijne verjaardag hebben kunnen vieren!
Is het al gesproken over eventueel strippen o.i.d? Of pas echt met 41 weken. Knap dat je nog zo rustig bent ?

Hi allemaal,
Even een post over leesvoer voor mama's
Heeft een van jullie het boek 'How about mom' al gelezen? Ik heb het vorige week besteld en het is echt zo fijn om in deze tijd waar je niet heel veel andere moeders spreekt door corona ervaringen te lezen, en ook wat er allemaal op je af komt zo in het eerste jaar. Want het is zo'n (mooie) verandering in je leven! Daarnaast hebben de huismuts en nina pierson ook een mama boek uitgebracht. 

Ben benieuwd wat jullie fijne boeken vinden. 

Hi Liza,
Ik ben het boek inderdaad tegengekomen en het klinkt inderdaad heel bijzonder. Is het ook relevant voor wanneer het je tweede kindje is?
Ik zit nog in twijfel of ik hem moet bestellen.

Daar is HIJ dan onze zoon Ties. Zondagochtend 22-11 om 1.30 is hij na een vlotte bevalling (7,5 uur) geboren. Na een twijfelend besluit om met 2 cm naar het ziekenhuis te gaan ivm ontvangen antibiotica. Is hij in 3 uurtjes geboren. Wat een verademing met de 2,5 dag met infectie, knip en vacuüm die het bij grote zus kostte.
Ties doet het heel goed en de borstvoeding komt flink op gang. Begin al last van stuwing te krijgen na 1,5 dag. Aanleggen en happen gaat goed.
Grote zus is ook trots.

Terug
Bovenaan