November 2020

Oh spannend zeg. Bij ons strippen ze pas vanaf 41 weken. Dus daar moet ik nog op wachten. Heb vandaag wel gevraagd of ze eerder wilde strippen omdat onze dochter 2 dagen na de uitgetelde datum 2 jaar wordt. Hoopte dus dat ze eerder zouden strippen. Maar als de kleine nog zit dan wachten we met strippen tot een paar dagen na haar verjaardag. 
Ah,niet fijn als er bijkomende problemen zijn. Die zijn bij ons gelukkig nu rustig maar tussen de 27-37 weken ook gehad. 
Ben wel benieuwd naar dat homeopatische middel. Wat is het en zou het doen?
Ik hoop op goed nieuws voor je morgen. 

Goedemorgen ?
Het homeopathische korreltje moet me helpen loslaten. Ben een beetje een controlfreak ?. De privé omstandigheden spelen hier al vanaf juni. Toen bleek mijn nichtje van 10 weken acute leukemie te hebben. Maandag staat de lang verwachte maar o zo spannende beenmergtransplantatie op het programma. Waar een risico van overlijden aan vast zit. Nichtje is nu 7 maanden.
Dus ik wil het liefst de baby er uit voor die tijd. (Lees: controlfreak). Dit is ook de reden dat de vk akkoord is met eerder strippen. Ze weten gewoon dat ik anders helemaal compleet ik de stress raak en dat kan toch ook niet gezond zijn.
Het is hier ook protocol om te wachten tot 41 weken maar ze maken voor mij dus een uitzondering. Waar ik ze heeeeeeel dankbaar voor ben.

Ik hou jullie op de hoogte!

Oh, Pff dat is inderdaad een heel emotionele en moeilijke tijd. Dan wil je ergens wat controle en inderdaad er zijn voor je naasten in deze moeilijke tijd.
Hoop dat het allemaal helpt en het strippen de bevalling in gang zet. Probeer vooral ook te genieten van jullie mooie gebeurtenis want die krijg je ook niet zomaar terug.

Ik ben vannacht om 2.45 bevallen van een prachtige zoon van 3800 gram en 52 centimeter. Hij is in bad geboren na 2 goede persweeën.
De bevalling was pittig omdat ik persdrang kreeg terwijl er nog een rand stond en ik de persweeën dus moest weg persen (niet prettig).

Oh zonnebloempje, wat fijn voor jullie. Proficiat zeg. Heeft hij ook naar jullie geluisterd. Klinkt inderdaad als een snelle en pittige bevalling. Maar wel fijn in bad.
Nu lekker met elkaar kennismaken, herstellen en genieten.
Ik wens jullie heel veel sterkte de aankomende spannende tijd.

Gefeliciteerd Zonnebloempje? Geniet ervan?
En wat spannend de operatie.. Ik zal voor haar duimen!
Ik zit nu op 38+3, er gebeurt nog niet zoveel. Veel harde buiken. Maar die had ik al (ze lijken iets anders te voelen, maar waarschijnlijk hou ik mijzelf voor de gek ?).
Voor de zekerheid gister naar het ziekenhuis geweest omdat ik dacht de baby minder te voelen, maar gelukkig was alles goed. Mogelijk dat het soms lastiger is om te voelen door de harde buiken, dat zagen ze ook duidelijk terug op de monitor.
Dus nu gewoon wachten.. 

Onze zoon Stan is op 14-11-2020 geboren. Ik mocht met 40+1 ingeleid worden, omdat ik weer een hoge bloeddruk had. Vanwege de snelheid helaas geen pijnstilling kunnen hebben, maar nu ben ik wel trots dat alles op eigen kracht is gegaan. De bevalling duurde 2:45 uur met 7 minuten persen. Nu lekker genieten van onze kleine jongen en bijkomen van de bevalling. 

Terug
Bovenaan