nu al een buik

Wat raar dat jullie nu al een buikje hebben. Je baarmoeder is nog nauwlijks vergroot en zit diep achter je schaambeen.
Het zullen vast jullie darmen zijn, die opgezwollen zijn.
Ik ben nu ruim 10 weken maar pas mn gewone kleding nog hoor, en ik hoop dat dat ook nog heel lang zo blijft. Ben ook nog niet zwaarder geworden op de weegschaal.
Ik heb na mijn bevalling nog zo lang zwangerschapskleding aan gemoeten dat ik die voorlopig nog niet aan zou willen.

Liefs, Ris

Nou het kan wel, niet dat de baarmoeder ervoor zorgt dat je buik groeit maar wel doordat je darmen op een andere plek komen en opzetten. Ik heb zelf ook opgezette buik en mijn broeken passen nog prima behalve rond de buik!

Ik heb nog maar 1 normale broek die niet zeer doet ( nou is het mijn 2e zwangerschap en 1e was iets meer dan een jaar geleden en heb vrij veel striae overgehouden)

Dit is mijn 4e kindje, nu 10 weken en 3 dagen zwanger, en ik  krijg ook niet elke broek meer dicht.
Bij je volgende zwangerschappen schijnt je buik sneller te groeien.
Het is inderdaad niet je baarmoeder die zorgt voor een dikke buik, maar je ingewanden gaan zich nu wel een beetje inschikken.Plaats maken voor een groeiende baarmoeder.
Groetjes Roos.

Na 5 weken heb ik een zwangerschapsbroek aangeschaft. Kon de knopen van al mijn andere broeken niet verdragen.

Volgens mij allemaal psychosomatisch maar was blij met mijn nieuwe aanwinst!

Ook hier zo'n muts die haar eigen broeken niet meer prettig vindt zitten.
Ik heb mijn zwangerschapskleding van zolder gehaald en een nieuwe broek aangeschaft.
Heb ook een paar jurkjes die nog wel passen maar waarvan mijn legging weer niet comfortabel zit.....Ook ik vind dat ik al een buik heb hoor!

Hebben jullie ook dat het lijkt alsof de vormen van je lichaam ineens anders zijn.
Sommige bovenstukken zitten ineens anders, dit terwijl ik nauwelijks ben aangekomen in gewicht.

Groetjes Marieke

hoi,

ik ben zwanger van de 2e en pas ook geen broeken meer met 7 weken al mijn zwangerschapsbroeken op gezocht en wat een ver ademig, zit een stuk prettiger.
bij de 1e had ik met 12 weken de 1e broek gekocht. Ook mijn man zegt dat ik al echt een zwanger buikje heb.

Groetjes Plat

hoi krista,

ben even overgestapt van het septemberforum, ik zag dat je daar bij mijn vraag ook een antwoord had geplaatst,

ik ben 27 sept uitgerekend maar de vorige keer liep ik ook over dus misschien wordt ons kindje wel in okt geboren.

Ik ben nu 13 weken zwanger en heb ook al een behoorlijke buik, op mijn werk heb ik het met 9 weken vertelt omdat ik anders echt door de mand zou vallen.

Er was zelfs een klant die met 8 weken zei jij bent zwanger, gelukkig waren er toen net geen collega's in de buurt.

Ik hoop ook dat ik niet al teveel ga groeien maar ik heb veel honger en eet ik niet ga ik gokhalsen en wordt ik misselijk, ik probeer wel op gezonde voeding te letten, want ik wil niet weer 30 kilo groeien net als vorige keer, toen zwol ik op als een spons door al het vocht en was ik hoog zwanger in de decembermaand en heb ik echt zitten snaaien.

dus al zou ik deze keer max 20 kilo ben ik al heel blij.

Eigenlijk mag ik niet zeuren, je moet al blij zijn als je moeiteloos zwanger mag worden en blijven, en die kilo's ach uiteindelijk raak je die weer kwijt.

groetjes mamma van tessa

Terug
Bovenaan