Oktober / November 2020 Baby's! ♥

Ik hou de sprongen niet echt bij omdat we er meestal niet extreem veel van merken. Maar dat inderdaad als er wat onbegrepen (lees vervelend) gedrag is wat niet door andere dingen verklaard kan worden (tandjes, ziek, etc) dan gooi ik het op een sprong?.

Maar dat wisselend slapen is wel lastig. Je kunt er zelf geen peil op trekken dus weet ook niet welke nacht je zelf kan verwachten.

Hier slaapt hij nu aardig goed door. Alleen w vroeg wakker ergens tussen 5.00-6.00. Dat vinden wij wel vroeg. Ik ben gisteren begonnen met borstvoeding afbouwen. Voedde nog ochtend en avond maar was niet veel meer. We hopen dat hij met een glas melk of evt pap het ‘s morgens wat langer doortrekt. Vanmorgen nog geen succes.

Fijne vrije week nog. Hopelijk wel lekker relax en wat leuke bezoekjes.

Hi ladies,

Chris, ik vind het knap hoe lang je de borstvoeding hebt volgehouden! Echt petje af en als het afbouwen goed voelt, dan is dat ook helemaal prima. Wat betreft het vroege wakker worden. Dat hebben wij hier ook maanden gehad, echt slopend is dat. Maar ze zeggen niets voor niets, alles is een fase. Dus ook dit gaat weer "over".

Het is inderdaad ook meer dat het 'ongewoon' gedrag is voor Charlie waardoor ik twijfel of het niet de sprong al is. Helemaal als ik zie hoe zeer zijn begrip gegroeid is, de afgelopen weken. Hoeveel meer hij al snapt qua taal. Als we nu zeggen, pak je schoenen dan pakt hij een schoen. De tweede laat hij achterwege. Of breng maar naar papa/mama, dan lukt dat vaak ook (als er geen speelgoed voor afleiding zorgt). Maar ook iets doen wat niet mag, nee zeggen en vervolgens door gaan (deze is hilarisch en zoooo frustrerend tegelijkertijd ??)

Hoe gaat het bij jullie met de taalontwikkeling?

Fijn dat jullie lekker bezig zijn Sam. Ik hoop dat de rust een beetje blijft hangen. Wel kak dat Ow niet op de AB reageert!!! Is er een mogelijkheid tot een andere?

Slaap lekker!

Indd chapeau Chris! Super gaaf!!

Hier ook indd Nee!!! Dan kijkt hij lief, zegt zachtjes nee… en draait zich om gaat vervolgens lekker door ?

Spraak is hier erg matig. Alleen Mama, Papa Hurf (zus)?, Nee, OOHHHH EN UHOH. We hebben het idee dat hij wat dovig is door zn eeuwige oorplakaten. Hij maakt wel een gek geluid een soort KGGGGTT klinkt als een soort harde roggel we noemen hem ook Darth Vader. ?

Hij zit inmiddels op zn 3e kuur, hierna moet hij nog 5 wk de mildere kuur. Tot nog aan toe werkt niks… dus ben benieuwd ???

Ha dames, hoe gaat het bij jullie? Nog aan de kuur met Owen? En hoe gaat het met Charlie en slapen?

Hier vliegen de weken voorbij. Ik ben druk met rouwbegeleiding bezig. Zit ook nog thuis om er genoeg aandacht aan te geven. Is wel pittig omdat ik me snel “schuldig” voel en denk dat ik nog meer kan doen. Maar dat zit in de aard van het beestje.

Nu ff op de bank net de dochter. Ties ligt in bed maar merk dat hij sinds 1-1,5 week echt moeite heeft met 2 slaapjes. Hij ligt nu ook te brabbelen en spelen. Vind het zo lastig wanneer over te gaan naar 1 slaapje. Vind hem nog wat jong nu 14 maanden. Is meestal rond 6.00-6.30 wakker en gaat om 19.30 naar bed. Dus zijn wel lange rukken voor hem. Hij trekt het nog niet helemaal tot 12.00 waardoor eten lastig wordt.
Hoe doen jullie dit?

Gelukkig gaat ‘s nachts slapen nu echt super.

Hey! Long time ago! Hier al in wk 4 vd kuur nog zon 4 wk te gaan ?? al meerdere keren verlengd. Sinds 3 dagen zijn eindelijk zn oren droog, hij is best vrolijk weer ? huilt eigenlijk amper. Is wel belachelijk druk/kort lonterig/verslikt zich ook veel? Miss wat verrot vd kuur(en). Zal blij zijn alst klaar is. Ow staat meestal tussen 6/7u op en slaapt van tussen 11/13u (1.5u) Gaat meestal rond 18.30/19u naar bed. Merk dat het echt genoeg slaap is voor hem ? denk dat hij gewoon echt minder slaap nodig heeft ? drukte maker. Hoe gaat de rouwverwerking (famopstelling toch?). En het afbouwen vd borstvoeding??

Ha Sam, ik denk inderdaad dat Ties ook zo’n ritme gaat krijgen. Merk echt dat hij tussen 1-2 slaapjes in zit. Gisteren lukte maar 1 slaapje. Nu ligt hij al vanaf 9.15 in bed. Zal vandaag dus echt 2 nodig hebben.

Wat duren die kuren toch lang. Hopelijk met de beste uitkomst voor Owen. Maar al dat ongemak en toch ook troep zal zeker invloed op hem hebben. Hopelijk kan hij straks voor vele jaren afscheid nemen van dit ongemak. Wanneer mogen jullie weer terug?

De rouwverwerking is nu geïntensiveerd. Dus dat heeft echt veel impact. Maar ben blij dat ik het aanpak en hoop dat ik over een jaar hier goed en tevreden op terug te kijken.
Nog een nieuwtje: ik ben ook mijn langgekoesterde droom, werken in het ziekenhuis/EHBO, aan het onderzoeken. Hopelijk krijg ik duidelijk of het daadwerkelijk iets voor mij is. Wie weet wat dat oplevert?

Wauw je bent echt je leven goed op de schop aan het nemen! Wat cool dat je je droom onderzoekt ❤️ ik werk nu alweer 5 mnd bij mn nieuwe werkgever en als ik terugdenk aan vorig jaar rond deze tijd. Terug gaan vanaf verlof naar die nare bejaardenzorgfabriek.. pfrt ben zo blij dat ik voor mezelf heb gekozen. Ik kon me toen echt niet voorstellen dat het leven ook echt beter kon zijn. Nu ook gestart in bijberoep met de fotos, vrij druk maar echt wat is mn leven makkelijker. Toen alleen maar worsteling, nu op en af leuk druk. Ik hoop dat je echt een leuker pad vind! Wat zou je willen doen? Hele dikke knuffel!

Terug
Bovenaan