Oma zoent baby op mond

Zeg het gewoon face to face waar je man bij is. Kom voor jezelf op. Of je het nou op deze manier brengt of via de app, je schoonmoeder gaat het toch niet leuk vinden maar zo is het hopelijk gelijk klaar

Ooo jakkie! 
Ik ben best wel ‘preuts’ in dat soort dingen denk ik. Ik heb namelijk al tijdens de zwangerschap mijn contact-regels verteld aan elk familielid. GEEN kusjes op de mond, GEEN vingers, dus ook geen pink in de mond. En vreemden ( met wandelen ofzo) mogen niet aanraken! Dat respecteerden ze gewoon gelukkig. Als ik nu iets zie waar ik niet van gediend ben dan reageer ik gewoon overdreven geschrokken ? zo van: ahh wat doe jij nou?! Ik schrik me rot! Nee nee daar doen wij niet aan ? dan is het niet verwijtend, meer dat je zegt, oh wist je dat niet? Dan weet je t nu ? probeer maar eens...als ze schrikken is beter dan dat je ze ‘beschuldigd’ want dan krijg je inderdaad die verhalen van vroeger deed ik dat blablabla. Boeit mij niet. MIJN regels. MIJN kind, dus simpel. Xxx

Ik bedacht van te voren ook dat het mij niet zou overkomen dat ik zou klagen over mijn (schoon)ouders, maar een van de moeilijkste dingen vind ik het besef dat ik een kind heb gekregen én dat mijn (schoon)ouders een kleinkind hebben gekregen. Helaas betreft het dezelfde baby.. En dat wil ik helemaal niet, het is mijn baby! Jammer dat zij, als trotse opa’s en oma’s dat gevoel ook een beetje hebben. Ik heb me nog nooit (ja heus ook hormonen!) zo gestoord aan dingen die zowel mijn eigen ouders als schoonouders doen. 

Ik ben het helemaal eens met MamavanBibi. Goed gehandeld. En ja, soms de enige manier om door te dringen. Goed argument trouwens: Niet op de mond kussen, doen wij niet eens. Geen maar huppeldepup, het is ons kind. Punt. 
Volgende keer als ze er is. Luister schoonmoeders, ik vind het geweldig dat je overloopt van liefde, maar geen kussen meer op de mond en ook niet ergens anders (wang of voorhoofd) als je lippenstift op hebt. Ik wil het gewoon niet hebben. Noem het overdreven, maar het is mijn kind en ik wil het niet. 
Gewoon op je strepen staan, het is je kind. Moet niet al te moeilijk zijn om hier op deze manier mee om te gaan. Ze zeggen niet voor niets dat je als moeder omturnt in een leeuwin als het om haar jong gaat. Dus gebruik maar vooral uit die oerkracht. Wat heb je te verliezen? Ze gaan heus niet wegblijven, je kan maar beter gewoon once and for all duidelijk zijn. Dit kan namelijk van kwaad tot erger. Al ze dadelijk ouder is, zul je tegen andere dingen aanlopen wat ze doen wat jij niet wilt en dan moet je ook duidelijk zijn. 

Mijn schoonmoeder doet precies het zelfde. Ik heb het haar al zo vaak geprobeerd uit te leggen maar te vergeefs. Ze stopte ook haar pink in mijn kinderen hun mond?.  

nu zijn de oudste en middelste inmiddels groot genoeg om te zeggen dat ze dat niet willen. Mijn zoon van 3 zei ik vind je vies oma??‍♀️. Dat viel bij haar in het verkeerde keelgat. Maar ze doet het bij hun niet meer. 

nu probeert ze het nog wel bij de jongste. Dus elke keer zeg ik dat hij dat ook niet wil.
misschien is jou schoonmoeder wel voor rede vatbaar. Probeer het suptiel te brengen.

Hier ook een schoonmoeder die het nodig vond een pink in mijn dochtertje haar mond te stoppen. De eerste keer was ze net een paar dagen oud, ze deed eerst dr pink in haar eigen mond en voordat ik het door had stopte ze hem bij m’n dochtertje in haar mond. Bah ik walgde er van. Naar mijn idee duidelijk gemaakt dat ik/wij dit dus echt niet willen hebben. Toch deed ze het laatst weer, m’n dochtertje was toen 9 weken. Mijn vriend zei er direct wat van, en later haar nog een keer aangesproken een op een erover. Haar antwoord was dat mijn dochtertje op zoek was naar haar pink ???? Hopelijk is het nu duidelijk nu dat het mijn vriend haar een op een heeft aangesproken. Wellicht ook een idee voor bij jullie? 

Oh bah van die vinger! Dat had ik ook van te voren gezegd idd. Tijdens de kraamweek zei ze wel dat ze het heel graag wilde, maar dat ze wist dat het niet mocht. Toen maakte ik er grapje van dat ze dan met idd met mij te maken kreeg. Gelukkig heeft ze het nooit gedaan.
Ik heb haar net geappt! Nog een keer met mijn man besproken. Hij zei: zeg het gewoon  face to face. Maar ik wil het nu uit mijn systeem hebben. Benieuwd wat haar reactie wordt! 

[quote quote=10259961]Ik bedacht van te voren ook dat het mij niet zou overkomen dat ik zou klagen over mijn (schoon)ouders, maar een van de moeilijkste dingen vind ik het besef dat ik een kind heb gekregen én dat mijn (schoon)ouders een kleinkind hebben gekregen. Helaas betreft het dezelfde baby.. En dat wil ik helemaal niet, het is mijn baby! Jammer dat zij, als trotse opa’s en oma’s dat gevoel ook een beetje hebben. Ik heb me nog nooit (ja heus ook hormonen!) zo gestoord aan dingen die zowel mijn eigen ouders als schoonouders doen.[/quote]
Bedankt! Zo zie ik het idd ook! 

Terug
Bovenaan