Oma zoent baby op mond

Ik vind het juist schokkend dat er zoveel vrouwen zijn die hun kind als een gouden ei zien. Gun je kind de liefde van je familie! Wil je uiteindelijk een kind die bang is voor de wereld? Niet eens op haar/zijn gemak is bij oma/opa of tante/oom? Er worden dagelijks kinderen geboren in de oorlog of gebieden waar het eten en drinken helemaal niet vanzelfsprekend is. En dan maak je je druk om een kus van je schoonmoeder die verliefd is op haar kleinkind? te zot voor woorden 

[quote quote=10260680]Ik vind het juist schokkend dat er zoveel vrouwen zijn die hun kind als een gouden ei zien. Gun je kind de liefde van je familie! Wil je uiteindelijk een kind die bang is voor de wereld? Niet eens op haar/zijn gemak is bij oma/opa of tante/oom? Er worden dagelijks kinderen geboren in de oorlog of gebieden waar het eten en drinken helemaal niet vanzelfsprekend is. En dan maak je je druk om een kus van je schoonmoeder die verliefd is op haar kleinkind? te zot voor woorden[/quote]
Sorry hoor maar dat vind ik pure bullsh*t. Iedere ouder bepaald zelf wat hij of zij wilt voor haar kind. Een baby weet totaal niet wat een kus op de mond inhoud.. die snapt niet dat dat liefde is. En als mijn (schoon)ouders geen kus op de mond mogen geven betekend dat dat ze niet van mijn dochter mogen houden!? Er zijn zat andere manieren om liefde te uiten.. En als ze wat groter is ga je gang, kan ze zelf aangeven of ze het wel of niet wilt.
En als je een beetje gelezen heeft denk vrijwel iedere mama in deze toppie er zo over. 
En wat betreft "een gouden ei" ja mijn meisje is mijn gouden ei. En daar ben ik heeeeel zuinig op. Lekker weg blijven met je bacillen ze hoeft niet onnodig de koortslip van oma over te nemen! ?

Mijn kindjes zijn ook gouden eieren. Ik ben zuinig op ze. Ik ben als ouder verantwoordelijk voor ze en heb bepaalde principes die ik aanhoud in de opvoeding. 
Mijn ouders weten dat ik andere ideeën heb over de opvoeding, maar respecteren dat en zijn op sommige dingen juist trots dat ik het anders doe dan zij hebben gedaan. Zij hebben hun kinderen op mogen voeden, ik de mijne. Ze zijn dol op hun kleinkinderen en andersom, maar geen kus op de mond oid.
Mijn schoonmoeder (stiefmoeder van mijn man) heeft bij de broer van mijn man zelfs aangeven dat hij zijn dochter niet opvoedt zoals zij dat wil. Dat mijn dochtertje geen goede naam heeft. Dat gaat verder dan het tonen van affectie. Aan zulke mensen moeten grenzen worden gesteld. Waar die grenzen liggen is volledig aan de ouders. Als de moeder niet blij is met een kus op de mond dan is dat klaar en heeft ze een veto. 

Misschien had ik mij er inderdaad niet zo erg druk om moeten maken. Maar ik ben wel blij dat ik het heb geappt. Het duurde ruim een dag, maar ik kreeg eindelijk antwoord. Ze gaat het niet meer doen. 
Mijn dochter is het tegenovergestelde van wereld vreemd. Ze is de meest sociale baby die ik ken. Maar als Oma haar op de mond zoent en zij 2x haar hoofd wegdraait en vervolgens nog steeds twee vieze lippen met lippenstift op haar lippen gedrukt krijgt, ja dan vind ik dat niet fijn en maak ik mij er druk om. En het ging ook om leren grenzen aan te geven bij familieleden ipv ze altijd maar te vriend houden. Dit was een goeie eerste stap.
Bedankt voor alle reacties, en fijn dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart. 

Nooit toelaten dat mensen wie dan ook je kind op haar mond kussen.ik zelf kus me kinderen niet op hun mond en laat het ook nooit toe. Als iemand het wil doen zeg ik er wat van. Niks ranziger dan dat iemand je kind op Zijn mond kust wie weet waar ze met hun mond zijn geweest en brengen ze die viezigheid op me kind. Ik vind het zowiezo vreemd als je ander mans kind op zijn mond wil kussen.

Wat een egoïsme zeg!
jullie schoonouders en ouders hebben inderdaad ook gewoon een kleinkind gekregen... gun beide die liefde, zowel opa, oma als je kind! 
Ik vind de liefde van mijn schoonouders voor mijn dochter fantastisch en stoor me er helemaal niet aan... van vingers in monden snap ik wel dat je dat niet wil maar dat je schoonouders plotseling veranderen in "loeders" als je een baby hebt gekregen.. en je dan ineens aan alles irriteert daar snap ik niks van. En als je je dan irriteert dan zeg je dit toch gewoon als het je zo dwars zit? 

Terug
Bovenaan