Omrollen - tips gevraagd!

Vannacht werd ik 2 keer wakker door gehuil van mijn dochtertje (4 maanden oud). Ze was namelijk  zelf omgerold met haar slaapzakje en lag met haar gezichtje op de matras. Ze had niet de energie om haar hoofdje opzij te draaien en kan  zelf nog niet terugrollen. Omdat ze  al bij 2,5 maand begon met omrollen heb ik haar in een slaapzakje gedaan. Ze zeggen dat dit het omrollen moeilijker maakt, maar voor mijn dochtertje is dit een makkie......
Ik vind dit best eng, vooral 's nachts! Heeft iemenad tips en doen jullie kleintjes dit ook?

Groetjes Marieke

Wij worden ook regelmatig wakker door gejammer vanuit de babykamer. Menneer ligt dan vaak achterstevoren,ondersteboven en met z'n beentjes vast in de spijlen.
Hij slaapt dus sinds kort in een slaapzak heel stevig ingestopt onder een dekentje. Hij is nu 5,5maand oud en wacht echt op het moment dat hij zelf kan omrollen.
Echt een tip heb ik niet, maar er zijn er in ieder geval meer die het doen....

Groetjes Lot

Hoi,

Ik had hetzelfde probleem bij mijn dochter (inmiddels 1 jaar). Ik had een langere slaapzak. Het uiteinde van de slaapzak stak ik onder de matras goed vast. Het is dan niet gevaarlijk moest ze het toch lostrekken.   Ik heb ook gemerkt dat ze rustiger slaapt als ze met haar hoofdje tegen het hoofdeinde van het bed slaapt.   Dan kan je natuurlijk wel de slaapzak niet onder de matras steken. Ze heeft graag nog het gevoel van in de baarmoeder, waarbij ze met haar hoofd tegen mijn baarmoeder lag. Zelfs nu nog.

Hopelijk kan je er iets mee,

Groetjes Meg

Hoi Marieke,
Toen mijn zoontje die leeftijd had (nu 14 mnd) lag hij ook in een slaapzak.
Maar ik maakte zijn bedje altijd kort op. Zodat hij niet onder de dekens kon komen
en als gevolg daarvan kon stikken.... Het hielp als ik de dekens heel strak instopte
en ook ik stopte het onderste stuk van de slaapzak onder het matras aan de
achterkant. Het draaien en rollen kun je verder niet voorkomen. Maar dit helpt wel wat.
Gelukkig roept ze je wel als het zo gaat.. En binnenkort kan ze zelf het hoofdje
wel weer goed leggen zonder je hulp.
Groetjes en succes Melanie

hoi
ik las eens op dit forum dat er matrasjes zijn waar ze door kunnen ademen van een soort luchtig schuimrubber ofzo en je kon ze bij prenatal kopen
dan kunnen ze niet stikken

hoi iedereen,

Ik heb een echte buikslaper hier! ik kwam er al achter toen ik nog in het ziekenhuis lag.
Ik heb toen advies gevraagd aan de kinderarts.

De kinderarts zei tegen mij:
Leg maar gewoon op zijn buik,
want over dat buikslapers meer kans hebben op wiegendood is onzin.
Ze moeten ergens een reden vandaan halen.
Wiegendood is gewoon dat je kleintje vergeet adem te halen in zijn slaap.
Dit maakt dus niet uit hoe hij ligt.
Buik, rug of op zijn zij.
Leg hem neer zoals hij dat wil.

Ik hoop dat ik je hiermee iets meer gerust gesteld heb.
Ik heb mijn zoontje al vanaf dat hij 3 dagen oud is dus al op zijn buik te slapen gelegd.
Hij is nu ruim 5 maanden!

Groetjes Jenny

Terug
Bovenaan